-
21. Data: 2011-10-19 15:36:03
Temat: Re: Czujnik wody
Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>
Użytkownik "Rafal" <r...@t...pl> napisał w wiadomości
news:j7miu8$hc9$1@news.onet.pl...
> Nazywaj to jak chcesz, ja uważam temperatury pracy silnika w granicach
> 110*C za zbyt wysokie i chciałbym coś na to poradzić.
A wiesz, że im wyższa temperatura silnika to sprawność przetwarzania paliwa
w siłę napędową rośnie?
To tak jak ostatnio widziałem w seryjnym samochodzie z 90KM wsadzone na tył
tarcze co ledwo mieściły się w felgę 16' - zardzewiałe totalnie bo w życiu
się porządnie nie zagrzały podczas jazdy aby wyschnąć i to też była bez
wątpienia w zamyśle "poprawa"...
--
Pozdrawiam,
Łukasz
-
22. Data: 2011-10-19 15:38:03
Temat: Re: Czujnik wody
Od: "Rafal" <r...@t...pl>
Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości
news:j7mj6s$i9a$1@mx1.internetia.pl...
>W dniu 19-10-2011 15:22, Rafal pisze:
>
>> Nie mam pewno?ci, ?e wymiana czujnika na nowy spe?ni moje oczekiwania.
>> Nazywaj to jak chcesz, ja uwa?am temperatury pracy silnika w granicach
>> 110*C
>> za zbyt wysokie i chcia?bym co? na to poradzi?.
>> Tak, chc? poprawi? fabryk?, robie to w ka?dym moim samochodzie.
>> Najcz?ciej
>> poprawiam hamulce, zawieszenie, felgi, opony i sprz?t stereo.
>
> Człowieku, fabryka przewidziała dwa czujniki do twojego silnika.
> Jeden ma próg 110stopni dla wersji z klimą, drugi 118 stopni dla wersji
> bez klimy. Jaki jest sens naprawiania fabryki, możesz mnie oświecić?
Samochód ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chcę ryzykować wymiany
uszczelki głowicy tylko dlatego, że ktoś stwierdził, że tak powinno być bo
fabryka tak przewidziała.
Jak pisałem poniżej cały temat ma na celu obniżenie temperatury pracy ze
105-110*C na 90-100*C, która w mojej (i nie tylko) opinii jest najlepszą by
zapewnić optymalną pracę silnika.
-
23. Data: 2011-10-19 15:39:33
Temat: Re: Czujnik wody
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-10-19, Rafal <r...@t...pl> wrote:
>
> Samochód ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chce ryzykowaae wymiany
> uszczelki g?owicy tylko dlatego, ?e kto? stwierdzi?, ?e tak powinno byae bo
> fabryka tak przewidzia?a.
> Jak pisa?em poni?ej ca?y temat ma na celu obni?enie temperatury pracy ze
> 105-110*C na 90-100*C, która w mojej (i nie tylko) opinii jest najlepsz? by
> zapewniae optymaln? prace silnika.
>
No to podaj zrodla tej opinii. Pamietaj, ze nadgorliwosc jest gorsza od
faszyzmu ;-)
--
Artur
ZZR 1200
-
24. Data: 2011-10-19 15:43:30
Temat: Re: Czujnik wody
Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>
Użytkownik "Rafal" <r...@t...pl> napisał w wiadomości
news:j7mjru$lac$1@news.onet.pl...
> Samochód ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chcę ryzykować wymiany
> uszczelki głowicy tylko dlatego, że ktoś stwierdził, że tak powinno być bo
> fabryka tak przewidziała.
> Jak pisałem poniżej cały temat ma na celu obniżenie temperatury pracy ze
> 105-110*C na 90-100*C, która w mojej (i nie tylko) opinii jest najlepszą
> by zapewnić optymalną pracę silnika.
A co się stanie uszczelce jak będzie 110 stopni a nie 100?
Uszczelkę zje rdza prędzej od strony płynu albo wytrze się z mikrowibracji i
ją wydmucha przy pierwszym lepszym chwilowym spalaniu stukowym albo jeździe
z gazem do dechy.
--
Pozdrawiam,
Łukasz
-
25. Data: 2011-10-19 15:46:40
Temat: Re: Czujnik wody
Od: "PM" <x...@w...pl>
a masz 1 wentylator czy 2?
jak jeden to powinien miec 2 biegi i nie działa Ci bieg pierwszy, czyli
wentylator załacza się dopiero przy tej temperaturze i to na max
- uwalony rezystor?
jak masz 2 wentylatory to na I biegu są łączone szeregowo a na II
róznolegle - defekt przekaźnika
- albo po prostu uszkodzony czujnik.
-
26. Data: 2011-10-19 15:47:05
Temat: Re: Czujnik wody
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 19-10-2011 15:38, Rafal pisze:
> Samoch?d ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chc? ryzykowa? wymiany
> uszczelki g?owicy tylko dlatego, ?e kto? stwierdzi?, ?e tak powinno by? bo
> fabryka tak przewidzia?a.
Nie rozumiem, skoro wiesz lepiej to po co pytasz na grupie?
> Jak pisa?em poni?ej ca?y temat ma na celu obni?enie temperatury pracy ze
> 105-110*C na 90-100*C, kt?ra w mojej (i nie tylko) opinii jest najlepsz? by
> zapewni? optymaln? prac? silnika.
http://imageshack.us/photo/my-images/8/servicebox.jp
g/
No cóż, widać te głupie francuzy nie umieją konstruować silników.
Pozdrawiam
Paweł
-
27. Data: 2011-10-19 16:48:00
Temat: Re: Czujnik wody
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-10-19 15:38, Rafal pisze:
> U?ytkownik "DoQ"<p...@g...com> napisa? w wiadomo?ci
> news:j7mj6s$i9a$1@mx1.internetia.pl...
>> W dniu 19-10-2011 15:22, Rafal pisze:
>>
>>> Nie mam pewno?ci, ?e wymiana czujnika na nowy spe?ni moje oczekiwania.
>>> Nazywaj to jak chcesz, ja uwa?am temperatury pracy silnika w granicach
>>> 110*C
>>> za zbyt wysokie i chcia?bym co? na to poradzi?.
>>> Tak, chc? poprawi? fabryk?, robie to w ka?dym moim samochodzie.
>>> Najcz?ciej
>>> poprawiam hamulce, zawieszenie, felgi, opony i sprz?t stereo.
>>
>> Cz?owieku, fabryka przewidzia?a dwa czujniki do twojego silnika.
>> Jeden ma pr?g 110stopni dla wersji z klim?, drugi 118 stopni dla wersji
>> bez klimy. Jaki jest sens naprawiania fabryki, mo?esz mnie o?wieci??
>
> Samoch?d ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chc? ryzykowa? wymiany
> uszczelki g?owicy tylko dlatego, ?e kto? stwierdzi?, ?e tak powinno by? bo
> fabryka tak przewidzia?a.
> Jak pisa?em poni?ej ca?y temat ma na celu obni?enie temperatury pracy ze
> 105-110*C na 90-100*C, kt?ra w mojej (i nie tylko) opinii jest najlepsz? by
> zapewni? optymaln? prac? silnika.
>
>
Ale zaraz, Ty chcesz temp pracy silnika obniżać czy temp przy której ma
się włączać wiatrak bo to nie to samo!
Temp pracy zależy od termostatu, a wiatrak to włącza się w warunkach
ekstremalnych a nie w warunkach normalnej pracy silnika.
Wg mnie to zostaw lepiej w spokoju te udoskonalenia chłodzenia, jak
naprawdę boisz się to lepiej dołóż czujnik temp oleju i jego ciśnienie i
jak faktycznie jego temp będzie ekstremalna to wtedy szukaj środków
zaradczych i oleju xW50 xW60
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
28. Data: 2011-10-19 16:57:01
Temat: Re: Czujnik wody
Od: kakmar <k...@g...com>
Dnia 19.10.2011 Rafal <r...@t...pl> napisał/a:
>
> Jak pisa?em poni?ej ca?y temat ma na celu obni?enie temperatury pracy ze
> 105-110*C na 90-100*C, która w mojej (i nie tylko) opinii jest najlepsz? by
> zapewniae optymaln? prace silnika.
>
Myślę że najprościej będzie przestawić wskaźnik, i Ty będziesz zadowolony
i silnik będzie miał optymalne warunki pracy.
--
kakmaratgmaildotcom
-
29. Data: 2011-10-19 18:05:59
Temat: Re: Czujnik wody
Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>
> Przy jakiej temperaturze wody czujnik zamyka obwód i załącza wentylator w
> Peugeocie 406 1.8 16V 1997r ? Mój robi to przy ~105*C czyli trochę za
> późno. Nie jestem pewny czy to wina jego uszkodzenia czy innych problemów
> w instalacji. Wiem tyle, że potrzebuję zastąpić go takim, który będzie
> zamykał obwód przy ~90*C.
Wlaczanie wentylatora przy 90 stopniach? To sa normalne temperatury pracy
wiekszosci silnikow. W moim samochodzie termostat zaczyna sie otwierac przy
82, a pelne otwarcie jest przy okolo 95. Pierwszy bieg wentylatora wlacza
sie przy 101, a drugi przy 110.
Ja ustawisz wlaczanie wentylatora na 90 stopni to termostat bedzie sie
przymykal, a wentylator bedzie chodzil caly czas.
Pozdrawiam
DJ
-
30. Data: 2011-10-19 18:08:14
Temat: Re: Czujnik wody
Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>
> Samochód ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chcę ryzykować wymiany
> uszczelki głowicy tylko dlatego, że ktoś stwierdził, że tak powinno być bo
> fabryka tak przewidziała.
Skoro przez 14 lat jedzil tak jak fabryka przewidziala to myslisz, ze teraz
koniecznie trzeba przerobic, zeby dalej jezdzil?
DJ