  • 11. Data: 2011-10-19 12:34:47
    Temat: Re: Czujnik wody
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "jerry" <j...@w...sam.wiesz.co.o2.pl> napisał w wiadomości
    news:4e9e89a7$0$5811$65785112@news.neostrada.pl...
    >Problemem jest stare przyzwyczajenie, że płyn to woda wrząca w 100 st.

    Może być nawet i woda. Układ pracuje pod ciśnieniem więc temperatura wrzenia
    czystej H2O podnosi się i nie wrze ona nawet w ekstremalnych warunkach
    pracy - zwykle do 120 st. C.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 12. Data: 2011-10-19 13:29:41
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    e nie spojrzałem na fotke od twórcy wątku
    cofam wszystko.

  • 13. Data: 2011-10-19 15:16:00
    Od: "Rafal" <r...@t...pl>

    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    75/1868657532

    > Nie wiem jak to tam dokładnie jest u Ciebie ale dotychczas w wielu
    > pojazdach spotykałem się że czujniki od wentylatora zamykały obwód przy ca
    > 120*C

    W 406 120*C to juz czerwona kreska i znak STOP na desce, więc nie sądze.

  • 14. Data: 2011-10-19 15:21:17
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 19-10-2011 15:16, Rafal pisze:

    > W 406 120*C to juz czerwona kreska i znak STOP na desce, wi?c nie s?dze.

    Nie sugeruj się tym co jest na desce.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 15. Data: 2011-10-19 15:22:13
    Od: "Rafal" <r...@t...pl>

    Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > I prawidłowo, to nie czajnik żeby się gotowało.

    75/1868657532

    > Nie ma to jak polskie rzeźbiarstwo i poprawianie fabryki, szczególnie gdy
    > taki czujnik dopasowany do tego silnika kosztuje w ASO z 80PLN. Ręce
    > opadają.

    Nie mam pewności, że wymiana czujnika na nowy spełni moje oczekiwania.
    Nazywaj to jak chcesz, ja uważam temperatury pracy silnika w granicach 110*C
    za zbyt wysokie i chciałbym coś na to poradzić.
    Tak, chcę poprawić fabrykę, robie to w każdym moim samochodzie. Najczęściej
    poprawiam hamulce, zawieszenie, felgi, opony i sprzęt stereo.

  • 16. Data: 2011-10-19 15:26:31
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 19-10-2011 15:22, Rafal pisze:

    > Nie mam pewno?ci, ?e wymiana czujnika na nowy spe?ni moje oczekiwania.
    > Nazywaj to jak chcesz, ja uwa?am temperatury pracy silnika w granicach 110*C
    > za zbyt wysokie i chcia?bym co? na to poradzi?.
    > Tak, chc? poprawi? fabryk?, robie to w ka?dym moim samochodzie. Najcz?ciej
    > poprawiam hamulce, zawieszenie, felgi, opony i sprz?t stereo.

    Człowieku, fabryka przewidziała dwa czujniki do twojego silnika.
    Jeden ma próg 110stopni dla wersji z klimą, drugi 118 stopni dla wersji
    bez klimy. Jaki jest sens naprawiania fabryki, możesz mnie oświecić?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 17. Data: 2011-10-19 15:30:35
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-10-19, Rafal <r...@t...pl> wrote:

    > Nie mam pewno?ci, ?e wymiana czujnika na nowy spe?ni moje oczekiwania.
    > Nazywaj to jak chcesz, ja uwa?am temperatury pracy silnika w granicach 110*C
    > za zbyt wysokie i chcia?bym co? na to poradziae.
    > Tak, chce poprawiae fabryke, robie to w ka?dym moim samochodzie. Najcze?ciej
    > poprawiam hamulce, zawieszenie, felgi, opony i sprzet stereo.

    A czemu to temperatury pracy silnika w granicach 110 sa zbyt wysokie?
    Jak juz mowimy o temperaturach to ja bardziej bym sie zainteresowal
    temperatura oleju a nie cieczy chlodzacej.

    --
    Artur
    ZZR

  • 18. Data: 2011-10-19 15:31:38
    Od: "Rafal" <r...@t...pl>

    > Jeżeli u Ciebie dzieje się to dopiero przy 105C, to trochę za późno.
    > Ale problemem (ani rozwiązaniem) niekoniecznie jest termowyłącznik
    > wentylatora.
    >
    > Może być albo niedrożny układ chłodzenia (np. syf w chłodnicy, albo
    > nieotwierający się termostat).
    > Bo termowyłącznik jest pewnie w chłodnicy, jeżeli chłodnica nie ma dobrego
    > przepływu, to woda w chłodnicy będzie chłodniejsza niż w silniku gdzie
    > jest czujnik temperatury dla wskaźnika i później będzie włączać
    > wentylatory.

    Termostat sprawny, płyn chłodniczy wymieniony na nowy, układ odpowietrzony.
    W zasadzie wszystko wydaję się sprawne i może faktycznie szukam dziury w
    całym ale temperatura pracy w granicach 105-110*C to, moim zdaniem trochę
    zbyt dużo. I nie chodzi mi o przegotowanie układu, ja rozumiem, że to nie
    woda, że ciśnienie itp. Boję się o newralgiczne elementy silnika narażone na
    wysoką temperature pracy (głowica, uszczelki) dlatego chciałbym obniżyć
    temperature roboczą ze 105-110 na 90-100.

  • 19. Data: 2011-10-19 15:34:58
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 19-10-2011 15:30, AZ pisze:

    > A czemu to temperatury pracy silnika w granicach 110 sa zbyt wysokie?
    > Jak juz mowimy o temperaturach to ja bardziej bym sie zainteresowal
    > temperatura oleju a nie cieczy chlodzacej.

    W nowszych pjeżotach wyskalowali tak wskaźniki, żeby pokazywały +/-
    90stC. Wcześniej pokazywały realną temp. w układzie, przez co zdarzały
    się reakcje paniczne userów związane z "wrzącą wodą" :-)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 20. Data: 2011-10-19 15:35:20
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-10-19, Rafal <r...@t...pl> wrote:

    > Termostat sprawny, p?yn ch?odniczy wymieniony na nowy, uk?ad odpowietrzony.
    > W zasadzie wszystko wydaje sie sprawne i mo?e faktycznie szukam dziury w
    > ca?ym ale temperatura pracy w granicach 105-110*C to, moim zdaniem troche
    > zbyt du?o. I nie chodzi mi o przegotowanie uk?adu, ja rozumiem, ?e to nie
    > woda, ?e ci?nienie itp. Boje sie o newralgiczne elementy silnika nara?one na
    > wysok? temperature pracy (g?owica, uszczelki) dlatego chcia?bym obni?yae
    > temperature robocz? ze 105-110 na 90-100.

    Negatywne skutki to moga miec temperatury rzedu 150 stopni a i to nie
    zawsze. Szukasz dziury w calym. Silnik to nie woda ze temperatura 100
    stopni jest jakims progiem ktory czlowiek sobie wbil do glowy. 99 to ok
    ale 110 to juz duzo a to raptem 10 stopni.

    --
    Artur
    ZZR 1200