  • 1. Data: 2011-10-18 22:00:51
    Temat: Civic JDM
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Czy ktoś ma pomysł skąd się bierze takie rzeczy?

    Był sobie model Hondy Civic Type-R JDM.
    Miał mocniejszy silnik, fajniejszą skrzynię biegów i jeszcze kilka
    rzeczy lepszych niż miał model europejski.

    Produkowany był co prawda w UK, ale stamtąd eksportowany do Japonii.
    Homologacja sportowa grupy-N dopuszcza użycie komponentów z wersji JDM.

    Tylko teraz cała zagadka - skąd takie rzeczy się bierze?

    Najlepiej oczywiście niedaleko, tanio, może być rozbite (byle silnik i
    skrzynia się nadawały do użycia) itd...
    Zna się ktoś na szukaniu jakiś takich cudów?
    Najlepiej samochód w całości, tak żeby jeszcze mieć jakąś bazę części
    zamiennych.

    Niby można by szukać w Japonii, ale okazuje się że odległość wcale nie
    jest największym problemem - znalazłem np. ofertę gdzie za samochód z
    2005r. ktoś życzy sobie prawie 22000$. Patrząc na ich ceny używanych
    samochodów mam wrażenie, że tam samochód z czasem w ogóle nie traci na
    wartości :)

    A ściąganie samego silnika i skrzyni z ebay brzmi jak loteria -
    amerykańscy handlarze wydają się być jeszcze mniej kompetentni w
    dziedzinie tego co sprzedają niż nasi...

    Europejska sieć dealerów Hondy ponoć nie ma możliwości sprowadzić części
    specyficznych dla JDM - bo taki silnik można dość łatwo przerobić
    wymieniając kilka elementów (tłoki, wałki, kolektory).

  • 2. Data: 2011-10-18 23:53:45
    Temat: Re: Civic JDM
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Tue, 18 Oct 2011 22:00:51 +0200, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Najlepiej oczywiście niedaleko, tanio, może być rozbite (byle silnik i
    > skrzynia się nadawały do użycia) itd...
    > Zna się ktoś na szukaniu jakiś takich cudów?

    Są firmy, które sprzedają front-cuty i auta:

    http://www.braveautointernational.jp/jdm-half-cut-se
    rvice.html

    przeszukaj też racingforum.pl, ktoś tam ściągał zabawki JDM (ale
    nie wiem, czy to się dziś opłaca z uwagi na opłakany kurs yena
    -- kiedyś płaciłem po ~2.8 za 100Y, teraz 100Y kosztuje około
    4.2PLN).

    Poza tym http://japan-parts.com, http://www.j-garage.com,
    http://www.kamikaze-drive.com/

> [...]
    > 2005r. ktoś życzy sobie prawie 22000$. Patrząc na ich ceny używanych
    > samochodów mam wrażenie, że tam samochód z czasem w ogóle nie traci na

    To kurs waluty robi Ci wbrew, bo u nippsów używki są tanie (z
    uwagi na to, że utrzymanie auta jest drogie). Np. EP3 2007 za
    2158000Y (co dziś na nasze daje około 90kPLN, a kilka lat temu
    to było 60k).

    > A ściąganie samego silnika i skrzyni z ebay brzmi jak loteria -
    > amerykańscy handlarze wydają się być jeszcze mniej kompetentni w
    > dziedzinie tego co sprzedają niż nasi...

    Szukaj albo u jukejców, albo firmy w jp. która Ci wyśle.

    r.