  • 1. Data: 2012-09-10 22:35:17
    Temat: Czesciowa wymiana przewodow paliwowych?
    Od: "Darian" <a...@w...pl>

    Auto: benzyna, kilkanascie lat.
    Pare tygodni temu podczas wymiany przewodow hamulcowych mechanik doradzil
    wymiane przewodow paliwowych.
    Podobnie jak p. hamulcowe byly juz sparciale i nalezalo je wymienic.
    Po wymianie przewodow hamulcowych i paliwowych wszystko wygladalo ok.
    Pare dni temu w pewnym momencie ku mojemu przerazeniu podczas jazdy a potem
    postoju nagle poczulem zapach paliwa.
    Po ogledzinach okazalo sie, ze pod samochodem blyskawicznie (!) tworzy sie
    kaluza z benzyny.
    Nie czekajac na nic jechalem powoli w poszukiwaniu warsztatu. Na miejscu w
    warsztacie okazalo sie, ze puscily zaciski ktorymi mechanik zlaczyl nowa i
    stara czesc przewodu paliwowego.
    Po prostu tam gdzie byl latwy dostep wycial przewod i wstawil nowy.
    Tam gdzie byl trudny dostep (pod silnikiem, pod bakiem) zostawil stare
    przewody.
    Polaczyl dwie rurki tak jak laczy sie kran i plastikowa rurke z woda.

    Mam pytania:
    czy tak sie wymienia przewody paliwowe
    co powinien byl zrobic mechanik aby zabezpieczyc sie przed ewentualnoscia
    puszczenia zaciskow i wylewaniem paliwa (podczas uruchamiania silnika paliwo
    wylewalo sie pod cisnieniem!)
    co mam teraz zrobic (isc do sadu i walczyc o odszkodowanie za straty
    moralne - mogl byc wybuch, zadac odszkodowania - wylal sie caly bak za 300
    pln+zalozenie nowych zaciskow w innym warsztacie tak aby kontynuowac jazde)
    i naprawy wadliwie zrobionej uslugi?

    Mechanik, do ktorego wjechalem z cieknalcym paliwem po ogledzinach
    stwierdzil, ze niewiele brakowalo a zostala by ze mnie i mojej rodziny
    chmurka.
    Po prostu nie byloby pozaru tylko jedno wielkie bum.
    Co o tym sadzicie? Jak to teraz rozegrac aby ten mechanik nie robil takich
    rzeczy. Czego moge od niego zadac? Kto w PL zajmuje sie tak niepowaznymi
    firmami? UoKIK? Jest jakies miejsce gdzie mozna skladac skargi na zle
    dzialajace warsztaty mechaniczne?

  • 2. Data: 2012-09-10 23:36:56
    Temat: Re: Czesciowa wymiana przewodow paliwowych?
    Od: tÎż

    Darian wrote:

    > Po ogledzinach okazalo sie, ze pod
    > samochodem blyskawicznie (!) tworzy sie kaluza z benzyny.
    > Nie czekajac na nic jechalem powoli w poszukiwaniu warsztatu.
    (...)
> [...]
    > moge od niego zadac? Kto w PL zajmuje sie tak niepowaznymi firmami?
    > UoKIK? Jest jakies miejsce gdzie mozna skladac skargi na zle dzialajace

    Myślę, że popisałeś się znacznie większą głupotą niż ten pierwszy
    mechanik (jeżdżąc z mocno cieknącym przewodem paliwowym, gdy już o tym
    wiedziałeś). W zasadzie jest to tak głupie, że zastanawiam się, czy po
    prostu nie jesteś trollem. Jeśli tak, to trochę przekombinowałeś. :)

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 3. Data: 2012-09-11 07:57:42
    Od: "Darian" <a...@w...pl>

    Użytkownik "t?" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > wiedziałeś). W zasadzie jest to tak głupie, że zastanawiam się, czy po
    > prostu nie jesteś trollem. Jeśli tak, to trochę przekombinowałeś. :)

    to co mialem zrobic stanac na srodku ulicy gdzie bylo pelno ludzi i aut,
    wylaczyc silnik i pojsc w poszukiwaniu warsztatu?

  • 4. Data: 2012-09-11 11:02:05
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 11.09.2012 07:57, Darian wrote:

    > to co mialem zrobic stanac na srodku ulicy gdzie bylo pelno ludzi i aut,
    > wylaczyc silnik
    Tak. Z niesprawnymi hamulcami też byś powoli jechał i hamował ręcznym?

    Taki hint - jak z silnika zaczną się wydobywać dźwięki
    zgrzytania/tarcia/brzdękania to należy silnik zgasić i załatwić
    holowanie. W przeciwnym wypadku rachunek u mechanika może być kilka razy
    większy od rachunku za holowanie.

    > i pojsc w poszukiwaniu warsztatu?
    Mogłeś zadzwonić po assistance, mogłeś poprosić kogoś o holowanie,
    mogłeś złapać stopa, mogłeś zadzwonić po lawetę... Mogłeś też oczywiście
    pójść pieszo, ale to chyba najgorsze (nie licząc jazdy, która jest
    beznadziejnie głupia) rozwiązanie.

    Michoo

  • 5. Data: 2012-09-11 11:06:49
    Od: tÎż

    Darian wrote:

    > to co mialem zrobic stanac na srodku ulicy gdzie bylo pelno ludzi i aut,
    > wylaczyc silnik i pojsc w poszukiwaniu warsztatu?

    Nie przyszło Ci do głowy, że jak wyłączysz silnik, to paliwo po chwili
    przestanie wyciekać?

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 6. Data: 2012-09-11 11:37:34
    Od: "Darian" <a...@w...pl>

    > Nie przyszło Ci do głowy, że jak wyłączysz silnik, to paliwo po chwili
    > przestanie wyciekać?

    nie rozumiecie. To nie byly kropelki (kapanie) to lecialo ciurkiem. Jak sie
    zatrzymalem (silnik byl wlaczony) na chwile (10 sek) zeby zobaczyc skad ten
    zapach w aucie to pod autem byla juz kaluza benzyny.
    nie - nie pomyslalem, ze jak wyl. silnik to bedzie bezpieczniej. Po prostu w
    takich sytuacjach nie mysli sie logicznie. Myslalem, ze to bak z paliwem
    przerdzewial .. i chcialem jak najdalej odjechac od ludzi i innych aut.
    Gdybym wiedzial, ze puscily zaciski to pewnie bym myslal logicznie i wyl
    silnik i wezwal hol albo lawete.
    Teraz nie chodzi o myslenie co zrobilem. Chodzi o to co zle zrobil mechanik
    i jak go pociagnac do odpowiedzialnosci za glupia robote.

  • 7. Data: 2012-09-11 11:53:44
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-09-11 11:02, Michoo pisze:

    > Tak. Z niesprawnymi hamulcami też byś powoli jechał i hamował ręcznym?

    Pewnie.
    Jazda w płaskim terenie, ze 100% sprawnym ręcznym, + awaryjne, 10km/h tam gdzie
    prosto
    i pusto, 5 km/h w przeciwnym razie, nie jest specjalnie niebezpieczna.
    Śmiem przypuszczać, że wzmożona uwaga, plus droga hamowania wielokrotnie krótsza niż
    przy normalnej prędkości, może oznaczać ryzyko mniejsze niż przy niby normalnej
    jeździe.

> [...]
    to należy silnik zgasić i załatwić holowanie. W przeciwnym wypadku rachunek u
    mechanika może być kilka razy większy od rachunku za holowanie.

    Wybór usera. Dźwięki z silnika mogą być kosztowne, ale niespecjalnie niebezpieczne.
    W przeciwieństwie do wycieku benzyny.

    Kiepskie analogie wybierasz.

  • 8. Data: 2012-09-11 12:28:06
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 11.09.2012 11:53, Jakub Witkowski wrote:

    > Pewnie.
    > Jazda w płaskim terenie, ze 100% sprawnym ręcznym, + awaryjne, 10km/h
    > tam gdzie prosto
    > i pusto, 5 km/h w przeciwnym razie, nie jest specjalnie niebezpieczna.
    I ile takiej jazdy wytrzymasz psychicznie? Raczej byś się toczył na 2ce
    w okolicy 20-30(..40?)(to się jeszcze dość szybko wyhamuje silnikiem), a
    wtedy gdy się jednak "nie wyhamuje silnikiem" to użycie ręcznego może
    się już skończyć źle.

    > Śmiem przypuszczać, że wzmożona uwaga, plus droga hamowania wielokrotnie
    > krótsza niż
    > przy normalnej prędkości, może oznaczać ryzyko mniejsze niż przy niby
    > normalnej jeździe.
    Ja bym się bez absolutnej konieczności nie zdecydował na taką jazdę, bo
    by mi było szkoda nerwów. Assistance kosztuje ~100pln/rok.

    > Wybór usera. Dźwięki z silnika mogą być kosztowne, ale niespecjalnie
    > niebezpieczne.
    > W przeciwieństwie do wycieku benzyny.
    Ale jak go jego zdrowie nie obchodzi (to już wiemy) to może argument
    finansowy przemówi do rozsądku. Podejście "samochód ledwo działa, ale
    się toczy" jest najlepszą drogą do dużego wydatku.

    > Kiepskie analogie wybierasz.

    To nie były analogie. Zastanawiało mnie jak się zachowa w innych
    niestandardowych przypadkach. Znam dwa takie przypadki - w jednym
    skończyło się na naprawie za kilka k PLN, w drugim na lekkim
    przypieprzeniu w samochód z przodu.

    Michoo

  • 9. Data: 2012-09-11 12:47:54
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Jazda w płaskim terenie, ze 100% sprawnym ręcznym, + awaryjne, 10km/
    h tam gdzie prosto i pusto, 5 km/h w przeciwnym razie, nie jest
    specjalnie niebezpieczna.

    a ile to bedzie wg taryfikatora ?

    //Ja bym się bez absolutnej konieczności nie zdecydował na taką jazdę,
    bo by mi było szkoda nerwów. Assistance kosztuje ~100pln/rok.

    troche adrenaliny ale stowka zostaje w kieszeni :-)

    //To nie były analogie. Zastanawiało mnie jak się zachowa w innych
    niestandardowych przypadkach.

    zachowa zimna krew :-) ja bym wykopal rodzine z takiego sztrucla i z
    bezpiecznej odleglosci zadzwonil po assistance

    //Znam dwa takie przypadki - w jednym skończyło się na naprawie za
    kilka k PLN, w drugim na lekkim przypieprzeniu w samochód z przodu.

    ale jego aniol stroz czuwa, jakby przysnal to bylby gwiazda Faktu czy
    SE w sekcji nieszczesliwe wypadki ba nawet jakis palacz mogl go petem
    wyslac na tamten swiat, IMHO ma chlop farta :-)

    P.

  • 10. Data: 2012-09-11 13:57:47
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-09-10 22:35, Darian pisze:

> [...]
    > przewody.
    > Polaczyl dwie rurki tak jak laczy sie kran i plastikowa rurke z woda.
    Mechanik zachował się racjonalnie. Zrobił to, co łatwe, a resztę p....ić.
    Dokładnie tak samo działają chłopaki z suszarkami w krzakach, chłopaki z
    blokadami kół i wielu innych pracowników.
    Co do zagrożenia wybuchem, to naoglądaliście się amerykańskich filmów.
    Benzyna owszem jest łatwopalna, ale to nie jest nitrogliceryna ani butadien.
    Jacek