    From: "Darian" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Czesciowa wymiana przewodow paliwowych?
    Date: Mon, 10 Sep 2012 22:35:17 +0200

    Auto: benzyna, kilkanascie lat.
    Pare tygodni temu podczas wymiany przewodow hamulcowych mechanik doradzil
    wymiane przewodow paliwowych.
    Podobnie jak p. hamulcowe byly juz sparciale i nalezalo je wymienic.
    Po wymianie przewodow hamulcowych i paliwowych wszystko wygladalo ok.
    Pare dni temu w pewnym momencie ku mojemu przerazeniu podczas jazdy a potem
    postoju nagle poczulem zapach paliwa.
    Po ogledzinach okazalo sie, ze pod samochodem blyskawicznie (!) tworzy sie
    kaluza z benzyny.
    Nie czekajac na nic jechalem powoli w poszukiwaniu warsztatu. Na miejscu w
    warsztacie okazalo sie, ze puscily zaciski ktorymi mechanik zlaczyl nowa i
    stara czesc przewodu paliwowego.
    Po prostu tam gdzie byl latwy dostep wycial przewod i wstawil nowy.
    Tam gdzie byl trudny dostep (pod silnikiem, pod bakiem) zostawil stare
    przewody.
    Polaczyl dwie rurki tak jak laczy sie kran i plastikowa rurke z woda.

    Mam pytania:
    czy tak sie wymienia przewody paliwowe
    co powinien byl zrobic mechanik aby zabezpieczyc sie przed ewentualnoscia
    puszczenia zaciskow i wylewaniem paliwa (podczas uruchamiania silnika paliwo
    wylewalo sie pod cisnieniem!)
    co mam teraz zrobic (isc do sadu i walczyc o odszkodowanie za straty
    moralne - mogl byc wybuch, zadac odszkodowania - wylal sie caly bak za 300
    pln+zalozenie nowych zaciskow w innym warsztacie tak aby kontynuowac jazde)
    i naprawy wadliwie zrobionej uslugi?

    Mechanik, do ktorego wjechalem z cieknalcym paliwem po ogledzinach
    stwierdzil, ze niewiele brakowalo a zostala by ze mnie i mojej rodziny
    chmurka.
    Po prostu nie byloby pozaru tylko jedno wielkie bum.
    Co o tym sadzicie? Jak to teraz rozegrac aby ten mechanik nie robil takich
    rzeczy. Czego moge od niego zadac? Kto w PL zajmuje sie tak niepowaznymi
    firmami? UoKIK? Jest jakies miejsce gdzie mozna skladac skargi na zle
    dzialajace warsztaty mechaniczne?