  • 11. Data: 2009-02-24 18:42:14
    Temat: Re: Czasochłonna konwerscja cr2 na jpg
    Od: w...@p...onet.pl

    > W rezultacie niektorzy stosuja dzis paski _celowo_ nieliniowe.
    >
    > (Ot taki maly sekret zawodowy)

    > He he he...
    >
    > Michal Kukula

    Sądziłem, że wskaźnik jest liniowy, ale to tylko wskaźnik, problem pozostaje
    nierozwiązany. Piszę o efektach zewnętrznych możliwych do zaobserwowania siedząc
    przed klawiaturą.

    Wiesiek

  • 12. Data: 2009-02-24 18:53:05
    Od: w...@p...onet.pl

    > Masz za mało pamięci.

    Mój pierwszy wniosek był podobny, ale zanim kupię dodatkową pamięć chcę
    wykluczyć inne możliwości.

    W opisie programu w wymaganiach podano min 512 MB i tyle mam. W trakcie
    konwersji nie mam uruchomionych innych programów, jest tylko system i ten
    nieszczęsny program. W trakcje edycji wszystkie operacje trwają krótko,
    a przy konwersji trwa to wieczność.

    Wiesiek

  • 13. Data: 2009-02-24 18:57:22
    Od: "Wiesiek" <w...@p...onet.pl>

    > Cos masz nie tak. 30 sekund to maks. Ile masz pamieci i jaki procesor?
    >
    > Zennon

    Mam 512 MB pamięci i procesor dwurdzeniowy Pentium 2,66GHz.

    Wiesiek

  • 14. Data: 2009-02-24 19:04:24
    Od: "Wiesiek" <w...@p...onet.pl>

    > Moze uzywasz jakichs mocno zasobozernych filtrow? Tak czy inaczej nie
    > wyobrazam sobie, by na pojedynczy plik majacy jedna warstwe czekac
    > kilkanascie minut. Na moim Pentium M 1,4GHz zapisanie RAW-a jako JPEG trwa
    > kilka-kilkanascie sekund (podobnie w RSE i PS). Probowales uzyc innego
    > programu?
    >
    > k,

    Nie używałem innego programu. Otrzymałem ten program ze sprzętem i sądziłem,
    że jest najbardziej odpowiedni. Po pierwszych próbach zrobiłem aktualizację
    do najnowszej wersji, ale to nie skróciło czasu oczekiwania.

    Wiesiek

  • 15. Data: 2009-02-24 19:11:47
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 24 Feb 2009 19:53:05 +0100, w...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    > konwersji nie mam uruchomionych innych programów, jest tylko system i ten
    > nieszczęsny program. W trakcje edycji wszystkie operacje trwają krótko,

    512 MB to za malo dla XP z SP3 i antywirusem. Dobrym antywirusem.
    Jak ktoś ma badziewia typu Norton Antyvirus to potrzebuje 1 GB.

    Do pracy z grafiką (i małym antywirusem lub bez) też zalecane jest 1 GB lub
    więcej. Absolutne minimum to 768 MB

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,

  • 16. Data: 2009-02-24 19:47:02
    Od: "Wiesiek" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jak ktoś ma badziewia typu Norton Antyvirus to potrzebuje 1 GB.
    >
    > Do pracy z grafiką (i małym antywirusem lub bez) też zalecane jest 1 GB lub

    Sądziłem, że takie wymagania potrzebne są przy skomplikowanych operacjach
    graficznych, przy bardzo dużych plikach, wielu warstwach. Procesor w aparacie
    wykonuje taką operację sekundę, może trochę dłużej, a to samo przeniesione
    do komputera potrzebuje znacznie większych zasobów pamięci, mocy procesora i
    czasu. Programiści nie oszczędzają na naszych komputerach i kieszeniach.
    Dziękuje za informację, chyba nie ominie mnie ten kierunek.

    Pozdrawiam,
    Wiesiek

  • 17. Data: 2009-02-24 19:50:42
    Od: FD <f...@o...pl>

    Wiesiek pisze:

    > Mam 512 MB pamięci i procesor dwurdzeniowy Pentium 2,66GHz.

    512? to żart.. prawda?
    jestes w jakims kółku masochistycznym?

  • 18. Data: 2009-02-24 20:06:04
    Od: j...@a...at

    On 24 Feb., 14:54, "Wiesiek" <w...@p...onet.pl> wrote:

    > Kilkanaście sekund jest dla mnie do przyjęcia, kilkanaście minut już nie.
    > Co może przeszkadzać? Pierwsze sekundy konwersji są optymistyczne, później
    > stop i czekanie. Trwa to nawet 22 minuty, w ciągu których nic się nie dzieje,
    > ale procesor jest mocno zajęty.
    >
    > Wiesiek
    >
    > --

    u mnie przebiega konwersja dosyc sprawnie pod warunkiem ze co
    najwyzej 3 , moze 4 zdjecia sa konwersowane jednoczesnie w tle.
    poczawszy od szostego zdjecia komputer spowalnia makabrycznie , czas
    wydluza sie wielokrotnie.

    jesli mam wiecej zdjec to robie to w batch. dzisiej konwersowalme w
    ten sposob dokladnie 137 zdjec - zajelo to pare godzin.
    gdyby pojedyncze zdjecie kazde osobno - to zejeloby to pewnie pare
    tygodni :-(

    pojedyncze zdjecie to czas rzedu kilkunastu sekund , moze
    parudziesieciu .

    XXX

  • 19. Data: 2009-02-24 20:06:44
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    kurdybanek wrote:
    > Masz za mało pamięci.

    Nie sadze, by to bylo przyczyna - zbyt ekstremalny jest ten czas. Zreszta
    latwo to stwierdzic - czy dysk caly czas mieli podczas przetwarzania
    pliku? I czy komputer jest "zablokowany", "muli" gdy jest uzywany
    (internet itp.) podczas przetwarzania pliku?

    k,

  • 20. Data: 2009-02-24 20:37:29
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Wiesiek pisze:

    > Mam 512 MB pamięci i procesor dwurdzeniowy Pentium 2,66GHz.

    Słodkie :)