  • 1. Data: 2009-05-22 12:17:59
    Temat: Cyfrówka do VIDEO-Filmowania?
    Od: "MIR" <d...@g...com>

    Który kompakt cyfrowy do VIDEO-Filmowania?
    ______________________________________

    Cyfrowe fotografowanie, oraz filmowanie, umożliwiają nie tylko aparaty
    kompaktowe, oraz cyfrowe video-kamery - czynności te udostępnia coraz więcej
    typów telefonów komórkowych. Mam prośbę do tych zwłaszcza Grupowiczów,
    którzy mają
    doświadczenie w zastosowaniach fotoaparatów cyfrowych, do wykonywania ujęć
    video-filmowych.

    Jeszcze niedawno, ujęcia filmowane aparatem cyfrowym, miały stosunkowo
    kiepską jakość, w porównaniu z filmami uzyskanymi z kamery video.

    Które z obecnie dostępnych na rynku kompaktów, umożliwiają uzyskiwanie
    filmów o zadowalającej jakości, dorównującej kamerom ze średniego sektora
    cenowego?

    Osoby fotografujące raczej sporadycznie, równie rzadko potrzebują kamery
    video - dla rzadko fotografujących, nabycie kamery video, jest właściwie
    mało sensowne.

    Który z obecnie dostępnych kompaktowych aparatów cyfrowych, Waszym zdaniem
    najbardziej nadaje się dowykonywania względnie dobrych jakościowo ujęć
    video?

    Proszę o podjęcie tego wątku, gdyż może więcej Grupowiczów, będzie nim
    zainteresowanych.
    _________

    ( - ) MIR

  • 2. Data: 2009-05-22 17:21:19
    Temat: Re: Cyfrówka do VIDEO-Filmowania?
    Od: Maru <m...@n...pl>

    > Który z obecnie dostępnych kompaktowych aparatów cyfrowych, Waszym
    > zdaniem najbardziej nadaje się do wykonywania względnie dobrych
    > jakościowo ujęć video?

    Zależy co nazwiemy względnie dobrą jakością;) Prawda jest taka, że nie
    ma rzeczy uniwersalnych, bo coś co jest do wszystkiego to jest do
    niczego. Ale są sytuacje, że trzeba iść na kompromis, ja zakupiłem
    Canona S5iS i w sumie jestem zadowolony, dla mnie jakość filmów jest
    większa niż względnie dobra. Z pewnością o niebo lepsza niż z kamerek
    typu Coolpix czy jakoś tak.
    Rozdzielczość 640x480, 30 kl/s, dźwięk stereo, format AVI, ale najlepszą
    rzeczą którą polecam to możliwość przybliżania w trakcie filmowania.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-05-23 21:44:27
    Od: "Karol J." <q...@p...ONIET.pl>

    Czy można wbijać gwoździe czołgiem ?
    Można - Grigorij tak robił...co nie znaczy, że czołg do tego służy.

    Jeśli kupuejsz aparat, bo kręci filmy, kupujesz kamerę, bo robi zdjęcia,
    kupujesz telefon, bo robi za playstation to chyba warto się zastanowić czego
    naprawdę szukasz.

  • 4. Data: 2009-05-24 00:21:56
    Od: "Marcopolo" <m...@g...pl>

    Maru <m...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > Rozdzielczość 640x480, 30 kl/s, dźwięk stereo, format AVI, ale najlepszą
    > rzeczą którą polecam to możliwość przybliżania w trakcie filmowania.

    Potwierdzam, Canon S5 is świetnie kreci - oczywiscie w swiecie
    kompaktów.Do obróbki uzywam Pinnacle i są kłopoty z przechwytem materiału.W
    odróznieniu od kamery, pracujacej z nieco wolniejsza predkoscią, kompakt
    kreci 30kl/sek i program deformuje mi obraz (zbyt wąski) Czy znasz ten
    problem, ewent.jak go omijać?? marcopolo

  • 5. Data: 2009-05-25 19:27:15
    Od: Maru <m...@n...pl>

    Marcopolo pisze:

> [...]
    > kreci 30kl/sek i program deformuje mi obraz (zbyt wąski) Czy znasz ten
    > problem, ewent.jak go omijać?? marcopolo

    Przyznam szczerze, że jeszcze nie bawiłem się w obróbkę materiałów wideo.
    To co kręciłem do tej pory to z reguły jakieś krótkie fragmenty bez
    zamiaru dalszej obróbki.
    Ale co rozumiesz przez wąski obraz? Zmienia Ci proporcje obrazu?
    Poszukałbym raczej czegoś w ustawieniach samego programu, może kwestia
    doboru odpowiednich kodeków do obróbki. Filmy są już same w sobie
    skompresowane kodekami (ffmpeg), o ile dobrze się wyraziłem.

  • 6. Data: 2009-05-26 10:41:45
    Od: "Marcopolo" <m...@g...pl>

    Maru <m...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > doboru odpowiednich kodeków do obróbki. Filmy są już same w sobie
    > skompresowane kodekami (ffmpeg), o ile dobrze się wyraziłem.
    Otóz to, - obraz po przechwycie zmienia proporcje(jest "scisnięty).W
    trakcie przerzucania klipów z folderu na dysku(wczesniej zrzuconych z
    aparatu dedykowanym kabelkiem, a nie przez Fire-wirejak kamerą) pokazuje się
    ostrzezenie , że materioał jest o innej szybkosci klatek i może byc
    zakłócony..itd. Rozumiem, że problem w róznicach szybkości klatek
    nakreconego materiału, ale materiał avi na dysku pochodzacy z kamery daje
    sie sciagnąć do Pinnacle normalnie, w tym wypadku zjawisko j.w. ..

  • 7. Data: 2009-05-26 18:12:18
    Od: Maru <m...@n...pl>

    Marcopolo pisze:

> [...]
    > nakreconego materiału, ale materiał avi na dysku pochodzacy z kamery daje
    > sie sciagnąć do Pinnacle normalnie, w tym wypadku zjawisko j.w. ..

    W takim układzie proponuję zrobić test i filmy przerzucić przez czytnik
    kart zamiast wprost z aparatu.
    Kwestia jeszcze tego ostrzeżenia, rozumiem,że pokazuje się w trakcie
    importowania do Pinnacle.
    A co z odtwarzaniem samego nakręconego filmu, np. w Media Player lub w
    jakimkolwiek innym playerze?
    Nie jestem fachowcem w tych sprawach, ale "ściśnięcie" filmu z powodu
    szybkości klatek to dla mnie nie ma trochę dziwna sprawa, co innego
    gdyby gubił część klatek.

  • 8. Data: 2009-05-26 23:24:34
    Od: "Marcopolo" <m...@g...pl>

    Maru <m...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > Nie jestem fachowcem w tych sprawach, ale "ściśnięcie" filmu z powodu
    > szybkości klatek to dla mnie nie ma trochę dziwna sprawa, co innego
    Jezeli film juz zostaje "zrobiony" w programie(Pinnacle Studio), to
    juz taki zostaje "scisniety".Natomiast same pliki avi przed importowaniem do
    Pinnacle są odtwarzane poprawnie.Problem zaczyna sie wiec od chwili pobrania
    plików do prohramu.Ten napis ostrzegajacy o niezgodnosci audio i video
    pojawia sie w momencie importu. Marcopolo

  • 9. Data: 2009-06-08 20:11:22
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Marcopolo" <m...@g...pl> napisał w wiadomości >
    Jezeli film juz zostaje "zrobiony" w programie(Pinnacle Studio), to
    > juz taki zostaje "scisniety".

    Może z canona masz obraz 30kl./s ale z przeplotem.