  • 1. Data: 2009-05-22 10:05:29
    Temat: Olympus Tough 6000 czy 8000?
    Od: "DS" <d...@g...pl>

    W salonie powiedziano mi, że oba aparaty różnią się głównie obudową
    (wytrzymałość), oraz matrycą. Czy to prawda że, dla matrycy 8000 (12mpx)
    będą większe szumy niż dla 6000 (10mpx) i w związku z tym jakość zdjęć przy
    większej czułości będzie gorsza?
    A może inny aparat z możliwością zdjęć podwodnych?

  • 2. Data: 2009-05-22 10:14:10
    Temat: Re: Olympus Tough 6000 czy 8000?
    Od: "~BitPump" <bitpump_malpka@bitpump_kropka.pl>

    >W salonie powiedziano mi, że oba aparaty różnią się głównie obudową

    Na jaką głębokość chcesz nurkować i czy planujesz zakupić do aparatu
    dodatkową obudowę?

    Ja mam 8000 i używam do filmowania kursantów w czasie wykonywania przez nich
    ćwiczeń na płytkiej wodzie (6 - 8 metrów).

    ~BitPump

  • 3. Data: 2009-05-22 10:26:39
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    ~BitPump napisal:
    > Ja mam 8000 i używam do filmowania kursantów w czasie wykonywania przez nich
    > ćwiczeń na płytkiej wodzie (6 - 8 metrów).

    A jaka pamiec wsadziles? Bo mi ten adapterek do uSD wariuje z uSDHC.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2009-05-22 11:55:25
    Od: "~BitPump" <bitpump_malpka@bitpump_kropka.pl>

    > A jaka pamiec wsadziles? Bo mi ten adapterek do uSD wariuje z uSDHC.

    Dawno temu wyleczyłem się z jakichkolwiek wynalazków - tj. aparat Olympus,
    więc wkładam do niego kartę Olympus xD 2GB (oznaczenie ma M+). Nie chcę
    kombinować z jakimiś przejściówkami, podmianami, itp. Ja mam uczyć ludzi
    nurkować, a nie walczyć z aparatem :-)

    ~BitPump

  • 5. Data: 2009-05-22 13:39:35
    Od: "DS" <d...@g...pl>

    A jak z jakością zdjęć "napowietrznych", podobno autofocus działa dość
    wolno.
    Te 6m mi wystarczy, próbowałeś aparat w morzu (słona woda)?

  • 6. Data: 2009-05-24 20:46:23
    Od: "~BitPump" <bitpump_malpka@bitpump_kropka.pl>

    >A jak z jakością zdjęć "napowietrznych", podobno autofocus działa dość
    >wolno.

    Napowietrzne piękne nie są, zwłaszcza pod światło.
    Podstawowa - moim zdaniem - wada Toughów to brak możliwości ustawienia
    korekcji lampy błyskowej, co powoduje, że zdjęcia w innym trybie niż super
    macro (do super macro jest specjalna lampa diodowa) są często prześwietlone.

    > Te 6m mi wystarczy, próbowałeś aparat w morzu (słona woda)?

    Tough 6000 jest do 3m, Tough 8000 jest do 10m. Nie ma opcji do 6 m.

    Tak, nurkowałem z nim w Morzu Czerwonym i nie było kłopotów. Oczywiście po
    każdym nurkowaniu przepłukiwałem go wodą słodką.

    ~BitPump