-
1. Data: 2016-02-28 19:40:40
Temat: Corsa C 1.0 - falowanie obrotów - jakby jeden gar nie palił...
Od: fReLuZ <f...@i...com.pl>
No właśnie - co to może być Corsa C 1.0 - falowanie obrotów - jakby
jeden gar nie palił, ale czasami się uspokaja i wszystko jest OK - tutaj
filmiki:
http://1drv.ms/214b4st
http://1drv.ms/1QlN7LI
Jakaś idea - co to może być i ile będzie kosztowała naprawa?
-
2. Data: 2016-02-28 20:32:08
Temat: Re: Corsa C 1.0 - falowanie obrotów - jakby jeden gar nie palił...
Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>
Użytkownik "fReLuZ" <f...@i...com.pl> napisał w wiadomości
news:56d33f26$0$22834$65785112@news.neostrada.pl...
> No właśnie - co to może być Corsa C 1.0 - falowanie obrotów - jakby
> jeden gar nie palił, ale czasami się uspokaja i wszystko jest OK -
> tutaj filmiki:
>
>
> http://1drv.ms/214b4st
>
> http://1drv.ms/1QlN7LI
>
> Jakaś idea - co to może być i ile będzie kosztowała naprawa?
Taki objaw może świadczyć o różnych usterkach, ale najprostsza
diagnoza - brak iskry lub problem z paliwem w tym cylindrze. W skrajnym
przypadku - walnięta uszczelka, ale wtedy ubywałoby płynu chłodzącego.
Zainteresowałbym się (i w takiej kolejności):
- sprawdzeniem/wymianą świec
- kablami/cewkami wysokiego napięcia
- wymianą filtra powietrza;
- sprawdzeniem/wymianą wtryskiwacza
- wymianą filtra paliwa;
- wyczyszczeniem przepustnicy;
Poza wtryskiwaczami (bo tu do sprawdzenia trzeba mieć przyrząd, a
właściwie maszynę), jeśli nie masz dwóch lewych rąk, to wszystkie te
czynności ogarniesz samodzielnie, koszty każdej wymiany to kilkadziesiąt
złotych. Klucz do świec ok. 20PLN, najbardziej upierdliwy może być filtr
paliwa (ze względu na lokalizację, tj. nie wiem gdzie jest w corsie, ale
może być trudno dostępny - bez podnośnika, albo bez demontażu tylnego
siedzenia może się nie dać wymienić, czasem też ciężko jest zdjąć węże z
króćców). No i ew. wszystkie zapieczone elementy - np.świece. Jeśli ręce
masz "lewe", to mechanik ogarnie to wszystko bez problemu, nie powinno
być bardzo drogo. Ceny części sprawdź sobie na allegro, albo np.na
stronie iparts.
--
Yogi(n)
-
3. Data: 2016-02-28 21:42:00
Temat: Re: Corsa C 1.0 - falowanie obrotów - jakby jeden gar nie palił...
Od: t-1 <t...@t...pl>
W dniu 28.02.2016 o 19:40, fReLuZ pisze:
> No właśnie - co to może być Corsa C 1.0 - falowanie obrotów - jakby
> jeden gar nie palił, ale czasami się uspokaja i wszystko jest OK - tutaj
> filmiki:
>
>
> http://1drv.ms/214b4st
>
> http://1drv.ms/1QlN7LI
>
> Jakaś idea - co to może być i ile będzie kosztowała naprawa?
Przypominam sobie jakby przez mgłę, gdzieś czytałem (Motor?), ze przy
małym (słabym) silniku Corsy wpływ może mieć obciążenie od wspomagania
kierownicy, szczególnie na skręconych kołach.
Ale może mi się źle przypomina.
-
4. Data: 2016-02-29 23:39:23
Temat: Re: Corsa C 1.0 - falowanie obrotów - jakby jeden gar nie palił...
Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>
W dniu 28.02.2016 o 19:40, fReLuZ pisze:
> No właśnie - co to może być Corsa C 1.0 - falowanie obrotów - jakby
> jeden gar nie palił, ale czasami się uspokaja i wszystko jest OK
Czy podczas ruszania i przyśpieszania jest wrażenie, jak by silnik nie
miał mocy, jest szarpanie, dławienie się?
Jeśli nie, to raczej świece i cewki/kable są w porządku.
Falujące wolne obroty faktycznie mogą oznaczać zabrudzoną przepustnicę,
która nie domyka się po zwolnieniu pedału gazu. Są do nabycia preparaty
czyszczące oparte na toluenie za kilkadziesiąt złotych.
--
Pozdrawiam,
Grzegorz Tomczyk
-
5. Data: 2016-03-10 10:03:52
Temat: Re: Corsa C 1.0 - falowanie obrotów - jakby jeden gar nie palił...
Od: lublex <l...@o...pl>
W dniu niedziela, 28 lutego 2016 19:40:46 UTC+1 użytkownik fReLuZ napisał:
...
> Jakaś idea - co to może być i ile będzie kosztowała naprawa?
Tak jak już napisali poprzednicy przyczyn może być sporo.
Na początek "wymigaj" sobie kody błędów. W corsie c to proste.
- wciśnij jednocześnie hamulec i gaz a następnie włącz zapłon
(nie uruchamiaj silnika!)
- po chwili zacznie migać kontrolka check engine. Przykładowy błąd P0170:
10x = 0
pauza
1x = 1
pauza
7x = 7
pauza
10x = 0
dłuższa pauza i powtórnie ten sam błąd (lub kolejne)
Tabelę znajdziesz w Internecie lub na forach.
Da Ci to wstępną orientację co może się dziać.
Osobiście stawiam na cewkę.
Sprawdź jeszcze zaworek od odpowietrzania zbiornika paliwa.
To tak na szybko.
pozdr
lublex