  • 1. Data: 2016-02-28 19:40:40
    Temat: Corsa C 1.0 - falowanie obrotów - jakby jeden gar nie palił...
    Od: fReLuZ <f...@i...com.pl>

    No właśnie - co to może być Corsa C 1.0 - falowanie obrotów - jakby
    jeden gar nie palił, ale czasami się uspokaja i wszystko jest OK - tutaj
    filmiki:

    http://1drv.ms/214b4st

    http://1drv.ms/1QlN7LI

    Jakaś idea - co to może być i ile będzie kosztowała naprawa?

  • 2. Data: 2016-02-28 20:32:08
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "fReLuZ" <f...@i...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >

    > http://1drv.ms/214b4st
    >
    > http://1drv.ms/1QlN7LI
    >
    > Jakaś idea - co to może być i ile będzie kosztowała naprawa?

    Taki objaw może świadczyć o różnych usterkach, ale najprostsza
    diagnoza - brak iskry lub problem z paliwem w tym cylindrze. W skrajnym
    przypadku - walnięta uszczelka, ale wtedy ubywałoby płynu chłodzącego.
    Zainteresowałbym się (i w takiej kolejności):
    - sprawdzeniem/wymianą świec
    - kablami/cewkami wysokiego napięcia
    - wymianą filtra powietrza;
    - sprawdzeniem/wymianą wtryskiwacza
    - wymianą filtra paliwa;
    - wyczyszczeniem przepustnicy;

    Poza wtryskiwaczami (bo tu do sprawdzenia trzeba mieć przyrząd, a
    właściwie maszynę), jeśli nie masz dwóch lewych rąk, to wszystkie te
    czynności ogarniesz samodzielnie, koszty każdej wymiany to kilkadziesiąt
    złotych. Klucz do świec ok. 20PLN, najbardziej upierdliwy może być filtr
    paliwa (ze względu na lokalizację, tj. nie wiem gdzie jest w corsie, ale
    może być trudno dostępny - bez podnośnika, albo bez demontażu tylnego
    siedzenia może się nie dać wymienić, czasem też ciężko jest zdjąć węże z
    króćców). No i ew. wszystkie zapieczone elementy - np.świece. Jeśli ręce
    masz "lewe", to mechanik ogarnie to wszystko bez problemu, nie powinno
    być bardzo drogo. Ceny części sprawdź sobie na allegro, albo np.na
    stronie iparts.

    --
    Yogi(n)

  • 3. Data: 2016-02-28 21:42:00
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 28.02.2016 o 19:40, fReLuZ pisze:
> [...]
    >

    > http://1drv.ms/214b4st
    >
    > http://1drv.ms/1QlN7LI
    >
    > Jakaś idea - co to może być i ile będzie kosztowała naprawa?
    Przypominam sobie jakby przez mgłę, gdzieś czytałem (Motor?), ze przy
    małym (słabym) silniku Corsy wpływ może mieć obciążenie od wspomagania
    kierownicy, szczególnie na skręconych kołach.
    Ale może mi się źle przypomina.

  • 4. Data: 2016-02-29 23:39:23
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 28.02.2016 o 19:40, fReLuZ pisze:
    > No właśnie - co to może być Corsa C 1.0 - falowanie obrotów - jakby
    > jeden gar nie palił, ale czasami się uspokaja i wszystko jest OK

    Czy podczas ruszania i przyśpieszania jest wrażenie, jak by silnik nie
    miał mocy, jest szarpanie, dławienie się?
    Jeśli nie, to raczej świece i cewki/kable są w porządku.
    Falujące wolne obroty faktycznie mogą oznaczać zabrudzoną przepustnicę,
    która nie domyka się po zwolnieniu pedału gazu. Są do nabycia preparaty
    czyszczące oparte na toluenie za kilkadziesiąt złotych.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 5. Data: 2016-03-10 10:03:52
    Od: lublex <l...@o...pl>

    W dniu niedziela, 28 lutego 2016 19:40:46 UTC+1 użytkownik fReLuZ napisał:

    > Jakaś idea - co to może być i ile będzie kosztowała naprawa?

    Tak jak już napisali poprzednicy przyczyn może być sporo.
    Na początek "wymigaj" sobie kody błędów. W corsie c to proste.
    - wciśnij jednocześnie hamulec i gaz a następnie włącz zapłon
    (nie uruchamiaj silnika!)
    - po chwili zacznie migać kontrolka check engine. Przykładowy błąd P0170:
    10x = 0
    pauza
    1x = 1
    pauza
    7x = 7
    pauza
    10x = 0
    dłuższa pauza i powtórnie ten sam błąd (lub kolejne)

    Tabelę znajdziesz w Internecie lub na forach.

    Da Ci to wstępną orientację co może się dziać.

    Osobiście stawiam na cewkę.
    Sprawdź jeszcze zaworek od odpowietrzania zbiornika paliwa.

    To tak na szybko.

    pozdr
    lublex