  • 1. Data: 2016-02-29 10:44:02
    Temat: Clio II pasek rozrządu
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Czy po zerwaniu się paska rozrządu w Clio II 1,4 (8 zaworów - chyba -
    jak to sprawdzić? 98 r) jest szansa, że wystarczy tylko wymiana paska?
    Czy na 100% głowica do zdjęcia i zawory?

    Podczas zapalania popracował 1 s i zgasł. Dźwięk taki jakby pracował sam
    rozrusznik. Wałek rozrządu się nie kręci.
    Nieraz było słychać przepał w cylindrze.
    Ktoś z praktyki coś powie? :-)

    Robert

  • 2. Data: 2016-02-29 13:03:17
    Temat: Re: Clio II pasek rozrządu
    Od: Trybun <c...@r...cb>

> [...]
    > sam rozrusznik. Wałek rozrządu się nie kręci.
    > Nieraz było słychać przepał w cylindrze.

    Nie, nie na 100% . Miałem dwa przypadki zerwanego paska. W Vectrze
    wystarczyło założyć nowy. W Zastawie, kompletna gemela. Powyginane
    zawory, dalsza diagnostyka nie miała sensu, wymiana silnika na inny,
    używany. Oba motory to 8miozaworowce.
    Druga sprawa - żeby silnik nie pracował a po przekręceniu kluczyka było
    tylko słychać pracę rozrusznika to nie musi być duże uszkodzenie -
    wystarczy "niezgrany rozrząd", jednak niepracujący wałek rozrządu
    sugeruje poważniejszy defekt.

  • 3. Data: 2016-02-29 13:11:18
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > rozrusznik. Wałek rozrządu się nie kręci.
    > Nieraz było słychać przepał w cylindrze.

    bez paska rozrząd raczej nie bedzie sie krecil:) chyba ze recznie
    probowales ale wałek troche ciezko chodzi napędzany ręką. Kluczem
    obrocisz bez problemu.
    sam rozrusznik jakby pracował to szybkoobrotowe wycie. Tak wyje czy moze
    slychac jak zasprzegla zebatka o koło zamachowe i cylindry sie ruszaja?
    Wtedy rozrusznik bedzie krecic zauwazalnie wolniej (podobnie jak przy
    uruchamianiu silnika).

  • 4. Data: 2016-02-29 13:15:36
    Od: "zhbick" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Czy po zerwaniu się paska rozrządu w Clio II 1,4 (8 zaworów - chyba - jak
    > to sprawdzić? 98 r) jest szansa, że wystarczy tylko wymiana paska?
    > Czy na 100% głowica do zdjęcia i zawory?

    Zawory pogięte na bank. Mi też pękł 20 tys km po wymianie (dokładnie taki
    silnik) - koszt remontu ciut poniżej 1500

  • 5. Data: 2016-02-29 13:20:49
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-02-29 o 13:11, sirapacz pisze:
    > koło zamachowe i cylindry sie ruszaja?
    Jak włączę bieg i pokręcę rozrusznikiem to ciągnie.

    Robert

  • 6. Data: 2016-02-29 13:22:52
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-02-29 o 13:15, zhbick pisze:
    > koszt remontu ciut poniżej 1500
    Zgadza się. Właśnie mi powiedzieli 1200 bez zaworów.
    Za 200 zł mogą założyć sam pasek i sprawdzić.

    Robert

  • 7. Data: 2016-02-29 17:31:35
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    > Zgadza się. Właśnie mi powiedzieli 1200 bez zaworów.
    > Za 200 zł mogą założyć sam pasek i sprawdzić.
    >
    > Robert

    Niech sprawdzą szczelność cylindrów. Taki specjalny zegar wkręcany w
    gniazdo świecy i sprężarka...

    Lewis

  • 8. Data: 2016-02-29 18:16:19
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-02-29 o 17:31, Lewis pisze:

    > Niech sprawdzą szczelność cylindrów. Taki specjalny zegar wkręcany w
    > gniazdo świecy i sprężarka...

    W czwartek mają założyć pasek to może sprawdzą.
    Dam znać co się okazało.

    Robert

  • 9. Data: 2016-02-29 20:24:57
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 29.02.2016 o 17:31, Lewis pisze:

    > Niech sprawdzą szczelność cylindrów. Taki specjalny zegar wkręcany w
    > gniazdo świecy i sprężarka...

    wstępne sprawdzenie w takim przypadku można wykonać, zatykając otwór
    palcem....

    ToMasz