  • 11. Data: 2017-08-28 22:22:10
    Temat: Re: Co zastąpi CB w samochodach ...
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Sebastian Biały"

    > Bo czekam na to. Moim zdaniem CB radio nie nadaje się bo:
    > - potrzebuje dość okazałej anteny
    > - nie daje żadnej inteligencji wymiany informacji

    Od kilku lat przemieszczam się z włączonym CB po dośc ruchliwej trasie
    między miastami i okolicy.

    Probleme CB jest gwałtowny spadek kultury. Obserwuje codziennie zjawiska
    jak:
    a) puszczanie disco-polo z radia w eter "bo zajebisty kawałek"
    b) klniecie w sposób ktory utrudnia usłyszenie wyrazu innego niż "kurwa"
    c) pełno tirmanów szukających ulicy jak by nie mieli telefonu z navi
    d) ostrzeganie o patrolach na "podobno 342" kiedy patrol już dawno
    zakończył prace i wpiernicza kolację
    e) ewangelicy cytujący pismo święte, czasem całe kawałki
    f) kwiat inteligencji polskiej kończący kazde zdanie "jebnąć ci?"
    g) pustaki uważający że wszystkiemu sa winne osobówki
    h) pustaki uważające że wszystkiemu sa winne tiry
    i) dyskusje czy Man jest lepszy od Merca i dlaczego
    j) niekreślone bluzgi w nieokreslony kierunku z gatunku "kurwa, uważaj huju"
    k) prowokacje słowne z pogrózkami z okolic zarzutów prokuratorskich

    natężenie tego g... rośnie od lat. Obecnie CB jest w zasadzie mało
    uzyteczne.
    ---
    W której kategorii się znajdujesz ? :-)

    Pytam bo prawie wszystko wymieniłeś co można robić z CB :-) No jak
    wyobrażasz sobie normalne korzystanie z CB ?

  • 12. Data: 2017-08-28 22:36:01
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 27 Aug 2017 14:54:37 +0200, re napisał(a):

    > ... no i kiedy ? :-)
    >
    > Bo czekam na to. Moim zdaniem CB radio nie nadaje się bo:
    > - potrzebuje dość okazałej anteny
    > - nie daje żadnej inteligencji wymiany informacji
    >
    > Wyobrażam sobie, że kolejnym krokiem będzie wykorzystanie 802.11p ale nic mi
    > nie wiadomo o konkretnych rozwiązaniach. Wiecie co, nie wiecie ?

    802.11p to protokół łączności bardzo lokalnej - o zasięgu zbyt krótkim do
    takich zastosowań.
    Jak coś to medium pewnie jak wszystko - internet, a ten z sieci komórkowej

    Pytanie czy to w ogóle pójdzie w stronę komunikacji głosowej.
    Bo tak ogólnie to ostatnio ludzie chyba niezbyt chcą ze sobą rozmawiać -
    sądzę że systemy takie sprowadzone będą właśnie do aplikacji typy Yanosik,
    czyli komunikacji bardzo schematycznej.

    Raczej dalsza ewolucja systemów dających bardzo uproszczone informowanie o
    rzeczach które można typowo spotkać na drodze, nawigacja z uwzględnieniem
    sytuacji drogowej - czyli taki Yanosik.

    Pamiętać należy że obecnie projektowane systemy są z myślą dla pojazdów
    autonomicznych.

  • 13. Data: 2017-08-28 23:22:07
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Adam Wysocki"

    > Tylko ja myślę o standardzie komunikacyjnym a nie funkcjonalności jakiejś
    > jednej aplikacji mobilnej. Poza tym odwołałem się do standardu komunikacji
    > między samochodami (ew z infrastrukturą) a nie przez internet, czyli
    > właśnie

    Dziś jest tendencja, że wszystko idzie przez Internet, i tak już pewnie
    będzie.
    ---
    Ciągle są lokalne sieci bezprzewodowe

  • 14. Data: 2017-08-29 14:11:02
    Od: masti <g...@t...hell>

    dnia Sun, 27 Aug 2017 14:54:37 +0200, re napisał:

    > ... no i kiedy ? :-)

    nigdy.
    szybciej wejdą autonomiczne pojazdy niż nowy, drogi, standard się
    upowszechni

    --
    BMW R1100GS '94
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 15. Data: 2017-08-29 20:31:09
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/28/2017 10:22 PM, re wrote:
    > W której kategorii się znajdujesz ? :-)

    Nasłuchującej. Niestety z dziećmi więc często w żadnej. Czasem pomogę
    jesli ktoś szuka czegoś innego niż ulica. Ogólnie CB nie istnieje jako
    pomoc w drodze choć przyznaje że 2 lata temu kilku życzliwych po
    przedarciu się przez rzucanie kurwami przez innych debili dało mi namiar
    na gumiarza za co im serdecznie dziękuję.

    > Pytam bo prawie wszystko wymieniłeś co można robić z CB :-) No jak
    > wyobrażasz sobie normalne korzystanie z CB ?

    Utopijnie: Uzyskiwac licencje po zdaniu matury. Wtedy tematyka stanie
    się bardziej interesująca a w mniejszym stopniu selekcją do psychiatryka.

    CB zakończyło żywot kiedy stać na nie byle kogo. I byle kto kupuje.
    Jakakolwiek inna zblizona technologia nie będzie ani trochę lepsza z
    powodu tego że debili jest najzwyczajniej więcej.

  • 16. Data: 2017-08-29 22:31:40
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "masti"

    > ... no i kiedy ? :-)

    nigdy.
    szybciej wejdą autonomiczne pojazdy niż nowy, drogi, standard się
    upowszechni
    ---
    Wątpię by pojazdy autonomiczne szybko zdominowały rynek. Myślę, że będzie to
    raczej dodatkowa, płatna funkcjonalność pojazdów. I nie wiem co to ma do CB,
    które nie służy do prowadzenia pojazdów.

  • 17. Data: 2017-08-29 23:03:54
    Od: Romulus Dupulus <r...@w...pl>

    W dniu 2017-08-28 o 22:22, re pisze:
> [...]
    > huju"
    > k) prowokacje słowne z pogrózkami z okolic zarzutów prokuratorskich

    W 100% się zgadzam. Nie CB jest winne, ale kultura użytkowania łączności
    jawnej. Nie sądzę, że przejście na jakąś formę cyfrową pomoże w
    podniesieniu kultury...

  • 18. Data: 2017-08-29 23:15:00
    Od: tom <t...@l...localdomain>

    Dnia 29.08.2017 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> napisał/a:
> [...]
    > Jakakolwiek inna zblizona technologia nie będzie ani trochę lepsza z
    > powodu tego że debili jest najzwyczajniej więcej.

    O! To tak jak Usenet.

    ;)

    --
    Tomek

  • 19. Data: 2017-08-29 23:20:19
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 28 Aug 2017 20:46:50 +0200, "Tomasz Gorbaczuk"
    <g...@a...pl> wrote:

    >W Wawie (południe, Mokotów) w każdy piątek, co 5 min słychać tekst:
    >"Mobile, loda zrobię za darmo, chętnych zapraszam na kanał 8".

    Prawie codziennie w godzinach rannych. Tak w okolicach Mordoru ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 20. Data: 2017-08-30 07:17:54
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2017 o 23:20 <j...@i...pl> pisze:

    > Prawie codziennie w godzinach rannych. Tak w okolicach Mordoru ;)

    To pewnie za rano dla mnie - jak go słyszę zazwyczaj w piątki (choć jeżdżę
    codziennie) po południu na puławskiej. Niezły element.

    TG