  • 1. Data: 2017-08-27 13:20:43
    Temat: takie tam o darmowych nawigacjach
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    parę dni temu wracałem z pomorza na śląsk. w zasadzie trasa banalna,
    wystarczy patrzeć na znaki, ale z doświadczenia wiem że będą korki. więc
    uruchomiliśmy yanosika i googlemaps. Jak dzień wcześniej patrzyłem na
    targeo gdzie są korki, to wybałbym jakieś okrężne drogi. ale maks
    zapakowany, z rowerami, dziećmi, nie chciałem ryzykować wpakowania sie w
    większe kłpopty. więc jedziemy wg nawigacji. tyle że Yanosik, mimo że
    "widział" korki, wcale ich nie chciał omijać. w sensie okolice wejherowa
    i na południe. tam jest w zasadzie korek non stop.googe maps - o dziwo
    wiele lepiej nie żeby jakoś super twórczo, w rozumieniu całej 600km
    trasy, ale lokalnie, google zaproponwały jak by tu ominąć korek. całkiem
    całkiem się udało. przynajmniej większą część.
    natomiast od częstochowy na śląsk - masakra. obydwie nawigacje miały
    informacje o korku, nawet o kilku, i o tym że będzie trzeba postać ok 15
    -20 minut i nic. dopiero w częstochowie googlemaps stwierdziły że moze
    można by inną drogą.... Tyle że ja juz na niej byłem. i teraz najlepsze.
    Yanosik, wskazuje jakąś tam godzinę przyjazdu. zorientował się że
    zjechałem z trasy i próbuje mnie na nią zawrócić. po paru km dał spokój,
    wyznaczył nową trasę z..... krótszym czasem podróży. no kaman. skoro
    dało się do celu przyjechać wcześniej, to dlaczego odrazu tego nie
    proponował? za parę km znowu mu moja trasa nie odpowadała, i znowu parę
    km trwało aż zgodził sie mnie prowadzić " po mojemu" i znowu skrócił o
    parę minut czas dojazdu do celu.
    reasumując. omijanie korków w darmowych nawigacjach - wczesna beta.
    jazda z yanosikiem - który jak najbardziej prawidłowo informuje o
    radarach, kontrolach wypadkach - uniemożliwia skuteczne omijanie
    remontowanych odcinków i korków. A jak to jest w automapie lubi innych
    płatnych nawigacjach?
    ToMasz

  • 2. Data: 2017-08-27 13:27:39
    Temat: Re: takie tam o darmowych nawigacjach
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > wyznaczył nową trasę z..... krótszym czasem podróży. no kaman. skoro
    > dało się do celu przyjechać wcześniej, to dlaczego odrazu tego nie
    > proponował?

    Kilkakrotnie miałem to samo w Automapie. Ale generalnie jest OK, całkiem
    zgrabnie przewiduje, gdzie lepiej jechać, aby uniknąć korków. Tyle że
    bardzo rzadko muszę jeździć tam, gdzie można trafić na korek-gigant.

  • 3. Data: 2017-08-27 14:26:09
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/27/2017 1:20 PM, ToMasz wrote:
> [...]
    > informacje o korku, nawet o kilku, i o tym że będzie trzeba postać ok 15
    > -20 minut i nic. dopiero w częstochowie googlemaps stwierdziły że moze

    Google maps oferuje objechanie korka *DOPIERO* kiedy koszt objazu jest
    niższy niz stanie w korku i w dodatku jesli tek kosz uwzględnia
    przewidywalnie zachowanie korka (szybkośc wzrostu / malenia). I to jest
    poprawne zachowanie, choć niekoniecznie zgodne z tym czego spodziewa się
    kierowca i niekoniecznie dobrze działające w PL gdzie nawigacji google
    online ciągle jest mało.

    > reasumując. omijanie korków w darmowych nawigacjach - wczesna beta.

    Wręcz przeciwnie, jeśli popytasz na wlaściwych grupach okaże się że
    google maps posiada bardzo skomplikowane algorytmy które były testowane
    przez mase ludzi i zdają się działać lepiej niż wiele komercyjnych. Nie
    oznacza to że działają zgodnie z intuicją przecietnego kierowcy i nie
    oznacza to że ktokolwiek wyciaga jakies wnioski po pojedynczym
    doswiadczeniu drogowym na temat działania ogólnego.

  • 4. Data: 2017-08-27 14:54:02
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-27 o 13:20, ToMasz pisze:
    > (...)
    > większe kłpopty. więc jedziemy wg nawigacji. tyle że Yanosik, mimo że
    > "widział" korki, wcale ich nie chciał omijać. w sensie okolice wejherowa

    Zasadnicze pytanie: ustawiłeś w Yanosiku opcję omijania korków?

    > (...)
    > remontowanych odcinków i korków. A jak to jest w automapie lubi innych
    > płatnych nawigacjach?

    AutoMapa po ustawieniu opcji raczej działa poprawnie.
    Z ty, że "dopieszczam" opcje w zasadzie od początku wersji 5, bo w v.3.x
    i v.4 takich możliwości nie było.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2017-08-27 15:07:29
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 27 Aug 2017 13:20:43 +0200, w <onu9m6$tn1$1@dont-email.me>, ToMasz
    <t...@p...fm.com.pl> napisał(-a):

> [...]
    > radarach, kontrolach wypadkach - uniemożliwia skuteczne omijanie
    > remontowanych odcinków i korków. A jak to jest w automapie lubi innych

    Yanosika raz użyłem do nawigacji i podziękowałem.
    Google Maps kilka razy, niewiele lepsze, czyli też beznadziejnie.
    W te wakacje jechałem Wrocław-Mazury w jedną stronę z Naviexpertem i ładnie
    poprowadził mnie koło Ciechanowa i obok Zalewu Zegrzyńskiego.
    Z powrotem wracałem z Google Maps i zwiedziłem jakieś zapupia, na dodatek
    wepchnął mnie w budowaną S8 (a dokładnie na jej objazd, którego zresztą nie
    miał na mapie, więc jechałem po polu). Inne błędy już pomijam, bo szkoda
    pisania.

    Ogólnie yanosik i Google nie nadają się, z Naviexperta jestem bardzo
    zadowolony.

  • 6. Data: 2017-08-27 15:08:28
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 27 Aug 2017 14:26:09 +0200, w <onudp9$2nn$1@node1.news.atman.pl>,
    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Wręcz przeciwnie, jeśli popytasz na wlaściwych grupach okaże się że
    > google maps posiada bardzo skomplikowane algorytmy które były testowane
    > przez mase ludzi i zdają się działać lepiej niż wiele komercyjnych.

    No to szkoda, że te algorytmy w ogóle nie działają...

  • 7. Data: 2017-08-27 17:58:03
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/27/2017 3:08 PM, r...@k...pl wrote:
    > No to szkoda, że te algorytmy w ogóle nie działają...

    Wręcz przeciwnie, wielu ludzi testowało to, mających pojecie o
    matematyce, algorytmice itp. I działa. Gdzieś na necie byla dośc stara,
    ale ciągle aktualna prezentacja jak dziala sugestia innej drogi i na
    jakiej podstawie obliczane sa czasy. Prawdopodonie tego nie ogarniesz bo
    wymagany jest skomplikowany opis matematyczny.

    Innymi słowy "w ogóle nie działaja" jest dość żałosnym karmieniem
    własnej ignorancji.

  • 8. Data: 2017-08-27 18:11:32
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 27 Aug 2017 17:58:03 +0200, w <onuq6j$etj$1@node1.news.atman.pl>,
> [...]

    > wymagany jest skomplikowany opis matematyczny.
    >
    > Innymi słowy "w ogóle nie działaja" jest dość żałosnym karmieniem

    Jeździłem z Google Maps i w mieście i w trasach (gdy skończył mi się abo na
    Naviexperta) i pomijając nawet babole w mapie, to te algorytmy może i się
    sprawdzają, ale w głowach tychże matematyków i w prezentacjach marketoidów, ale
    w realnym życiu niestety nie.
    Nie wiem jakie algorytmy ma Naviexpert, ale one akurat w real life sprawdzają
    się bardzo dobrze (a na pewno o wiele lepiej niż Google).

  • 9. Data: 2017-08-27 19:35:53
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    > wymagany jest skomplikowany opis matematyczny.
    >
    > Innymi słowy "w ogóle nie działaja" jest dość żałosnym karmieniem

    Ignorantem będzie ten który uważa że tak samo są w programie obsługiwane
    korki w Waszyngtonie, Nowym Yorku, Londynie, Berlinie i Kielcach.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2017-08-27 20:00:05
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/27/2017 7:35 PM, RadoslawF wrote:
    > Ignorantem będzie ten który uważa że tak samo są w programie obsługiwane
    > korki w Waszyngtonie, Nowym Yorku, Londynie, Berlinie i Kielcach.

    Nikt tu tak nie twierdzi, choć wielu by chciało aby ich nawigacja
    działała w trybie offline bo przeca szkoda kasy na internaty.