  • 21. Data: 2010-09-04 08:36:18
    Temat: Re: Co to za nr z SMS-a?
    Od: Paweł Gąska <c...@o...pl>

    Witam,

    W odpowiedzi na maila od z
    z dnia: 2010-09-04 10:19:

    > To pewnie najnowsza kampania reklamowa.
    pewnie lobby dentystyczne ;)

    > Jutro stawiają bilbordy z takim napisem w całym kraju a ty człowieku
    > głów się przez kilka dni o jaki produkt chodzi.
    > A później go kupisz bo przecież po takiej kampanii nie wypada nie kupić :-)

    Paweł

  • 22. Data: 2010-09-04 09:30:05
    Od: "Beny" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
    > Dostałem dzisiaj SMS-a o treści kompletnie nieistotnej. Natomiast
    > zaskoczył mnie nr z jakiego został wysłany: 0412, a centrum SMS to
    > +48602006071 czyli _chyba_ Era. Ktoś kojarzy co to może być?
    >
    > --
    > Big Jack
    > ////// GG: 660675
    > ( o o)
    > --ooO-( )-Ooo-

    Ja też dostałem o godzinie 17.02:52 3wrzesnia. Numer tel 604 14...

  • 23. Data: 2010-09-04 13:55:46
    Od: Wiecznie zrzędzący Konstantynopolitańczykiewicz <w...@z...com>

    Użytkownik "Beny" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości

    > Ja też dostałem o godzinie 17.02:52 3wrzesnia. Numer tel 604 14...

    Do mnie też napisał "zabek" ale z 0412, u Ciebie był cały numer??

  • 24. Data: 2010-09-04 14:33:34
    Od: "Beny" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Wiecznie zrzędzący Konstantynopolitańczykiewicz"
    <w...@z...com> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Beny" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Do mnie też napisał "zabek" ale z 0412, u Ciebie był cały numer??
    Podałem początek swojego numeru, 604 - godzina 17.02 ;)
    Nadawca smsa to oczywiscie 0412

  • 25. Data: 2010-09-04 14:52:15
    Od: Wiecznie zrzędzący Konstantynopolitańczykiewicz <w...@z...com>

    > Użytkownik "Wiecznie zrzędzący Konstantynopolitańczykiewicz"
    > <w...@z...com> napisał w wiadomości

    > Podałem początek swojego numeru, 604 - godzina 17.02 ;)
    > Nadawca smsa to oczywiscie 0412

    Zrozumiałem że podajesz numer nadawcy...
    Wielu z was jest z Ery, a mnie zaatakował w Orange, numer od zawsze w
    tej sieci i nigdy nie przenoszony.
    Co ciekawe tylko na jeden numer, a mam u nich dwa.

  • 26. Data: 2010-09-04 18:52:04
    Od: ererer <e...@n...pamietam.maila>

    W dniu 2010-09-04 00:53, Maciej Muran pisze:
    > Ile kasy poszło na esy pisane polskimi krzaczkami, zanim się okazało, że
    > to nie jeden es a kilka?

    Serio widzisz tu jakiś spisek operatorów? Na treść SMSa jest 1120
    (160*7) bitów, jak masz kaprys i wysyłasz polskie znaki w 16 bitowym
    kodowaniu, to jak nie trudno policzyć, mieści się ich mniej.

    --
    ererer

  • 27. Data: 2010-09-04 20:20:02
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik "ererer" <e...@n...pamietam.maila> napisał
    > Serio widzisz tu jakiś spisek operatorów?

    Brak informacji o tym w cenniku najwyraźniej nie okazał się być zgodny
    z prawem skoro zwrócono na to uwagę. A czy od razu spisek? Tak bym
    tego nie nazwał ale zastanawiające jest, że żaden z opów się przecież
    (OIDP) nie wychylił - dopóki kaska płynie, to siedzimy cicho. A potem
    się zobaczy ale przecież i tak nas nikt za dupę nie weźmie, bo Polska
    to dziki kraj.

    > Na treść SMSa jest 1120 (160*7) bitów, jak masz kaprys i wysyłasz
    > polskie znaki w 16 bitowym kodowaniu, to jak nie trudno policzyć,
    > mieści się ich mniej.

    Tak, jak wiem, że uczciwość w biznesie to coś, co nie istnieje ale to
    nie oznacza, że to ma być normą.

    M.

  • 28. Data: 2010-09-04 20:20:24
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

  • 29. Data: 2010-09-04 21:22:34
    Od: ererer <e...@n...pamietam.maila>

    W dniu 2010-09-04 22:20, Maciej Muran pisze:

    > Tak, jak wiem, że uczciwość w biznesie to coś, co nie istnieje ale to
    > nie oznacza, że to ma być normą.

    Czemu stawka za wysłanie 140B w ASCII miałaby być inna niż za wysłanie
    140B w UTF-16? Pretensje można mieć co najwyżej do producenta telefonu,
    bo nie napisał o tym w instrukcji.

    SMS jest zdefiniowany standardami więc nie wierzę, że ktoś mógłby
    nakazać zmieniać cenniki. Chociaż nie... UKE który nadaje bajońskie kary
    których nikt nie płaci mógłby to zrobić.

    --
    ererer

  • 30. Data: 2010-09-04 22:23:54
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik "ererer" <e...@n...pamietam.maila> napisał
    > Pretensje można mieć co najwyżej do producenta telefonu, bo nie
    > napisał o tym w instrukcji.

    A telefon kupujesz od operatora... Często "zabezpieczony" simlockiem.
    Urządzenie specjalnie przygotowane do pracy z tą konkretną siecią. W
    tej sieci wolno ci robić to i to. Kosztuje to tyle i tyle. Jeśli
    zamiast 's' naciśniesz 'ś' zapłacisz tyle samo. Czy to prawda? Nie!

    > SMS jest zdefiniowany standardami więc nie wierzę, że ktoś mógłby
    > nakazać zmieniać cenniki. Chociaż nie... UKE który nadaje bajońskie
    > kary których nikt nie płaci mógłby to zrobić.

    To napisz proszę, o których standardach była mowa w umowach? Czy aby
    nie o "do 160 znaków" bez rozróżnienia na 's' i 'ś' ? Znak, to znak.
    Literka albo cyferka. Zajmuje jedną pozycję na wyświetlaczu.
    Twoim zdaniem wina leży po stronie klienta? To klient jest winien, że
    operator nie podał jasnych i prostych zasad?

    M.