  • 11. Data: 2011-11-06 22:17:51
    Temat: Re: Co to za cudo? :-)
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 06 Nov 2011 21:56:33 +0100, z napisał(a):

    > Maska i kabina obniżone. Jeśli to identyczny model to spore przeróbki.
    > Takie ładne "dzisiejsze" proporcje :-)

    Zauważ, że kółka od BRDMa by w oryginalnie położone błotniki nie weszły.
    Dlatego zlikwidował pasek blachy z logo, niższy kawałek z błotnikiami
    podniósł i je przyciął. Skrócił atrapę i zlikwidował ten dynks pod drzwiami
    - gotowe

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Najlepszy samochód na zimę? Golf TDI

  • 12. Data: 2011-11-06 23:15:06
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    > Zauważ, że kółka od BRDMa

    Nie, to są oponki od "Pszczółki"

    > Dlatego zlikwidował pasek blachy z logo, niższy kawałek z błotnikiami
    > podniósł i je przyciął. Skrócił atrapę i zlikwidował ten dynks pod
    > drzwiami
    > - gotowe

    Rama tego łódzkiego wynalazku jest krótsza - zobacz, że rozstaw osi jest
    krótszy. No i zbiornik paliwa ma całkiem inne położenie. Ponadto ta kabina
    jest bardzo mocno zmodyfikowana - przycięte drzwi, maska też mocno obniżona.

  • 13. Data: 2011-11-06 23:57:58
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 6 Nov 2011 23:15:06 +0100, Rabbit McCroolick napisał(a):

    > Nie, to są oponki od "Pszczółki"

    http://i258.photobucket.com/albums/hh253/radekradek1
    988/DSC00024.jpg

  • 14. Data: 2011-11-07 07:09:46
    Od: z <z...@g...pl>

    Waldek Godel pisze:
> [...]
    > Dlatego zlikwidował pasek blachy z logo, niższy kawałek z błotnikiami
    > podniósł i je przyciął. Skrócił atrapę i zlikwidował ten dynks pod drzwiami

    To musiałby jeszcze podnieść zderzak a on raczej jest tam gdzie był :-)

  • 15. Data: 2011-11-07 21:37:36
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    > http://i258.photobucket.com/albums/hh253/radekradek1
    988/DSC00024.jpg

    http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Radio
    stacja_R-118K.jpg&filetimestamp=20090127081355

  • 16. Data: 2011-11-07 22:13:43
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 7 Nov 2011 21:37:36 +0100, Rabbit McCroolick napisał(a):

    988/DSC00024.jpg

    > http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Radio
    stacja_R-118K.jpg&filetimestamp=20090127081355

    Ale oczywiście znalazłeś przepis zabraniający stosować jeden typ opon w
    więcej niż jednym typie pojazdu wojskowego? ;-)
    I wydaje się, że te są większe, mimo podobnego wyglądu. Trzeba by sprawdzić
    rozmiary.

  • 17. Data: 2011-11-08 00:26:51
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    > Ale oczywiście znalazłeś przepis zabraniający stosować jeden typ opon w
    > więcej niż jednym typie pojazdu wojskowego? ;-)

    Nie, ale chciałem Ci pokazać, że nie tylko opony ale i mosty Star 66/660
    miał identyczne jak w "łódzkim cudaku"

  • 18. Data: 2011-11-08 01:17:21
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 8 Nov 2011 00:26:51 +0100, Rabbit McCroolick napisał(a):

    > Nie, ale chciałem Ci pokazać, że nie tylko opony ale i mosty Star 66/660
    > miał identyczne jak w "łódzkim cudaku"

    No dobra, ale mostów na fotce nie widać, a piasty kół ma identyczne jak
    tutaj:
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/05/G
    AZ-51-truck.jpg

    W dodatku zarówno cudak jak i GAZ mają dekle piast płaskie, a mosty stara
    660 w kształcie miski:
    http://img14.allegroimg.pl/photos/oryginal/12/79/28/
    89/1279288967
    http://images26.fotosik.pl/235/3044632f38579ecd.jpg
    widać to też na twojej fotce.

  • 19. Data: 2011-11-08 01:25:29
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Co więcej, jakby w BRDM-2 (robionym przecież przez GAZ) zdjąć zabawki do
    pompowania kół, to pewnie wyglądałoby to dokładnie tak samo:
    http://data3.primeportal.net/apc/yuri_pasholok/brdm-
    2_w_ags-17/images/brdm-2_w_ags-17_026_of_100.jpg

    A tak w ogóle... może to JEST BRDM? Tzn jego podwozie z szoferką GAZa..
    Rozstaw osi tak jakby pasował. Chociaż taka przeróbka byłaby bez sensu,
    BRDM fajniejszy :-)
    I chyba nie miał ramy.

  • 20. Data: 2011-11-08 09:13:30
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    > Rozstaw osi tak jakby pasował.

    Dlatego wracam do koncepcji, że to może być podwozie prototypu Stara 44. Za
    komuny często prototypy trafiały w prywatne ręce, choć np. maiały zostać
    zniszczone. Wydaje mi się, że ktoś stworzył SAMa wziąłwszy ramę, mosty i
    koła oraz być może silnik od takiego prototypu, a że nie miał kabiny, to
    dopasował od GAZa51 lub Lublina (te samochody nie miały nadzwyczajnej
    trwałości, więc kabinę można było łatwo dostać).

    > Chociaż taka przeróbka byłaby bez sensu,
    > BRDM fajniejszy :-)
    > I chyba nie miał ramy.

    Na pewno nie miał ramy, wszystkie radzieckie transportery od BTR-40 miały
    konstrukcję samonośną.