  • 21. Data: 2012-05-10 20:17:16
    Temat: Re: Co to ku**a jest?
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:jogt21$39j$1@inews.gazeta.pl...

    > pokaż mi taki samochód, który po wcisnięciu gazu i jednocześnie hamulca do
    > dechy dalej będzie przyspieszał....

    Eee, czy jest jakis zwiazek Twojego "pokażmi" z moja wypowiedzia?

    Te dzisiejsze matóry....

  • 22. Data: 2012-05-10 20:22:22
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-05-10 13:41, Adam Wysocki wrote:

    > A co byś zrobił w takiej sytuacji?

    Wcisnął hamulec? Nie zdławi silnika?

    Shrek.

  • 23. Data: 2012-05-10 21:03:58
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Eee, czy jest jakis zwiazek Twojego "pokażmi" z moja wypowiedzia?
    >
    > Te dzisiejsze matóry....

    związek jest prosty. Jak samochód zaczyna Ci przyspieszać ... nie kombinuj z
    kluczykami, bo możesz włączyć blokade kierownicy i będzie jeszcze gorzej.
    Wystarczy wcisnąć hamulec i tyle, wiec wszelkie dywagacje o
    samoprzyspieszających autach to bzdury, bo w takim przypadku nagłówek
    informacji powinien brzmieć "kretyn za kierownicą zapomniał wcisnąć hamulec"
    zamiast zastanawiać sie jak wyłączyć zapłon, zaciągnąć elektryczny ręczny
    (choć np. w nowych modelach BMW - które mają elektrycznie uruchamiany
    hamulec pomocniczy można go w czasie jazdy wykorzystać do awaryjnego
    hamowania wystaraczy go uruchomić, a samochód hamuje i to w sposob dość
    skuteczny, ale nie mocno gwałtowny). Wysatrczy wcisnąć hamulec zasadniczy i
    sie zatrzymać, bez względu na to ile auto ma KM.

    ps. swoją drogą niektóre auta po stwierdzeniu wcisnięcia hamulca same
    przestają przyspieszać i to bez związku z siłą hamowania - po prostu sam
    czujnik stopu powoduje w sterowaniu silnikiem coś, co w zależności od tego
    elementów wykonawczych powodują w efekcie zanik mocy.

    Kuba (aka cita)
    gg 1461968
    Dwa ogony - Irma, Myszka.

    A4 B5, FJ1100N
    Sprzedam Lublin II sprawny, zarejestrowany, skrzyniowy, ważne OC. 1500zł.

  • 24. Data: 2012-05-10 23:52:32
    Od: czak norris <c...@n...pl>

    > związek jest prosty. Jak samochód zaczyna Ci przyspieszać ... nie
    > kombinuj z kluczykami, bo możesz włączyć blokade kierownicy i będzie
    > jeszcze gorzej.

    W formie ciekawostki. Robiliśmy testy nowej C-klasy i po wyjęciu
    kluczyka ze stacyjki gaśnie silnik, ale nie włącza się blokada
    kierownicy. Ktoś o tym pomyślał i zastosował "lame philter" ;)

    > ps. swoją drogą niektóre auta po stwierdzeniu wcisnięcia hamulca same
    > przestają przyspieszać i to bez związku z siłą hamowania

    Niektóre? Właściwie wszytskie w miarę współczesne...

    --
    pozdrawiam,
    z półobrotu ;)

  • 25. Data: 2012-05-11 00:27:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 10 May 2012 23:52:32 +0200, czak norris napisał(a):

    > W formie ciekawostki. Robiliśmy testy nowej C-klasy i po wyjęciu
    > kluczyka ze stacyjki gaśnie silnik, ale nie włącza się blokada
    > kierownicy. Ktoś o tym pomyślał i zastosował "lame philter" ;)

    A kiedy sie zalacza ? Po zamknieciu drzwi od zewnatrz ?

    Ale ... jesli blokada jest elektrycznie sterowana, to ciekawe czy wystarczy
    jeden lub dwa kabelki pod obudowa odpowiednio podlaczyc :-)

    > Niektóre? Właściwie wszytskie w miarę współczesne...

    Ale we wszystkich wspolczesnych hamulce sa tez elektrycznie sterowane i
    moze sie okazac ze je komputer odhami :-)

    J.

  • 26. Data: 2012-05-11 00:55:22
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11.05.2012 00:27, J.F. pisze:

    > A kiedy sie zalacza ? Po zamknieciu drzwi od zewnatrz ?

    U mnie blokada kierownicy wlacza sie automatycznie po wylaczeniu silnika
    i otworzeniu drzwi kierowcy.

  • 27. Data: 2012-05-11 02:08:22
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 10 May 2012 19:14:38 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

    > pokaż mi taki samochód, który po wcisnięciu gazu i jednocześnie hamulca do
    > dechy dalej będzie przyspieszał....

    jak Ci sterownik ABS odetnie hamulec, to sobie pohamujesz....

    --
    ___________ (R)

  • 28. Data: 2012-05-11 08:16:47
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > związek jest prosty.

    Dopławdy?

    > Jak samochód zaczyna Ci przyspieszać ... nie kombinuj z kluczykami

    I naprawde nie zauwayzles, ze wskazalem, iz dzialanie "na kluczyk" moim
    zdaniem nie jest optymalnym wyborem?

    > informacji powinien brzmieć "kretyn za kierownicą zapomniał wcisnąć
    > hamulec"

    Ja bym na Twoim miejscu tak kretynemi nie rzucal, bo blizej tego zjawiska
    jest niemiejetnosc czytania ze zrozumieniem prostych tekstow pisanych.

    > zamiast zastanawiać sie jak wyłączyć zapłon, zaciągnąć elektryczny ręczny

    Mysle, ze jestes bardzo mlody (o ile nie wiekiem, to doswiadczeniem) i pewne
    rzeczy wymykaja sie po prostu Twojej wyobrazni. Zaciagniecie elektrycznego
    recznego moze byc w tej sytuacji czynnoscia najtrudniejsza, znacznie
    trudniejsza niz depniecie maks na hamulec zwykly.

> [...]
    > czujnik stopu powoduje w sterowaniu silnikiem coś, co w zależności od tego
    > elementów wykonawczych powodują w efekcie zanik mocy.

    O ile "w sterowaniu silnikiem" nie ma awarii.

  • 29. Data: 2012-05-11 08:20:34
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Ale we wszystkich wspolczesnych hamulce sa tez elektrycznie sterowane i
    > moze sie okazac ze je komputer odhami :-)

    Swoja droga, pisanie/projektowanie softu na te komputery to dream-job.
    Przynajmniej dla mnie.

  • 30. Data: 2012-05-11 08:32:59
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    > jak Ci sterownik ABS odetnie hamulec, to sobie pohamujesz....

    Nie widzialem nigdy takiej awarii..odciac hamulce?