eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCo jest nie tak z Rav4?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 41

  • 31. Data: 2010-01-30 22:30:54
    Temat: Re: Co jest nie tak z Rav4?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Irek N. pisze:
    > Wszystko, co mialo jakis system dohamowujacy kola przy poslizgu
    > wymiekalo znacznie wczesniej, niz
    >> zwykly nawet otwarty dyfer. Z reguly po wylaczeniu ESP, TCS i innych
    >> pierdol samochod zajezdzal ciut wyzej po nartostradzie, ale mimo
    >> wszystko rozne Haldexy i tak zostawaly w tyle
    >
    > Ale dlaczego? Powodem jest to, że nie ma żadnej synchronizacji pomiędzy
    > kołami? Oczywiste wydaje się, że wszystkie z blokadami rządzą (w tym
    > jedynym przypadku, gdzie zależy nam tylko na sile pociągowej i nie mamy
    > problemu ze skręcaniem czy różnicami w drodze poszczególnych kół). Czy
    > aż tak dużo tracimy przez przypadkowe w końcu uślizgi wszystkich kół?
    > Czyli co, Haldex z blokadą mostów był by w takim teście nie do pokonania?

    Nie do pokonania będzie w pełni zblokowany napęd 4x4, czyli każde z
    czterech kół obraca się z tą samą prędkością. Wtedy to idzie do przodu
    jak czołg.

    Nie wiem czy jakikolwiek model (poza własnymi wydumkami) ma taki napęd.

    Z takich które można znaleźć w seryjnych autach to dostępne są np.
    blokady środkowego mostu, czasami chyba też tylnego.

    >> p.s. szkoda, ze jak zwykle w tescie bral udzial Audi (jakis chyba Q7).
    >> To niestety automatycznie wyklucza udzial Subaru w testach AŚ.
    >
    > A tego właśnie nie rozumiem, dogadali się, boją się nawzajem czy po
    > prostu nie ma co testować bo rozwiązanie takie samo?

    Z drugiej strony takie testy to też coś pokażą, ale w sumie nie ma
    pewności co to jest.
    Bo różnych testów można wymyślać całą masę, w jednych wygra jeden napęd,
    w innych drugi i co?


  • 32. Data: 2010-01-30 23:14:13
    Temat: Re: Co jest nie tak z Rav4?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 29 Jan 2010 12:45:16 -0800 (PST), Olleo napisał(a):

    > Te systemy hamujace moze i pomoga na parking, ale poczytaj sobie test
    > 9 roznych SUVow (w tym jedna terenowka - Defender oraz jeden bardziej
    > powazny SUV - LC V8) w AŚ 4x4.

    W ktorym numerze bylo, ostatnim?

    --
    pozdrawiam,
    Maciek
    "Lepiej żyć sto lat w bogactwie i dostatku
    niż jeden dzień w biedzie i ubóstwie" (c)AF


  • 33. Data: 2010-01-30 23:33:09
    Temat: Re: Co jest nie tak z Rav4?
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > W ktorym numerze bylo, ostatnim?

    Ostatnim
    --
    Olleo


  • 34. Data: 2010-01-31 08:38:51
    Temat: Re: Co jest nie tak z Rav4?
    Od: n...@o...pl

    > RAV4 ma naped na jedna os?
    Zepsuta, może mieć.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 35. Data: 2010-01-31 15:08:03
    Temat: Re: Co jest nie tak z Rav4?
    Od: "Tomi" <t...@t...pl>


    Użytkownik "MM" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:op.u7ctsdcepq3u2r@mobilekone...
    > Dnia 30-01-2010 o 17:13:26 bartekkr <k...@g...com> napisał(a):
    >
    >> No nie wiem. Ja mam okazje jezdzic dwoma autami tej zimy. Jedno ma opony
    >> 175/65R15 (naped na przod), drugie 225/45R17 (staly naped na 4 kola). I
    >> zgadnij ktorym sie jeszcze nie zakopalem i jezdzi sie nim lepiej?
    >
    > Porównaj auta z napędem na jedną oś.

    Mam naped na przod, w starym aucie mialem zimowki 175, teraz w nowym mam
    bodajze 215 i jezdzi sie zdecydowanie lepiej.



  • 36. Data: 2010-02-01 12:17:10
    Temat: Re: Co jest nie tak z Rav4?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Jan 2010 22:30:54 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Nie do pokonania będzie w pełni zblokowany napęd 4x4, czyli każde z
    > czterech kół obraca się z tą samą prędkością. Wtedy to idzie do przodu
    > jak czołg.

    Defender ma fabryczna blokade srodkowego dyfra i czesto montuje sie w nim
    opcjonalne blokady pzodu i tylu (nie wiem nawet, czy sam LR tego nie robi).
    Wtedy masz 4 x te sama moc.

    Patrol ma seryjnie chyba tylko blokady tylu, ale przednia mozna dolozyc.
    (srodkowego dyfra brak, wiec rozdzial jest chyba 50/50?)

    Jest jeszcze pare aut na dwoch sztywnych mostach. Generalnie nie tylko
    zmoty moga tak jezdzic.

    --
    pozdrawiam,
    Maciek
    "Lepiej żyć sto lat w bogactwie i dostatku
    niż jeden dzień w biedzie i ubóstwie" (c)AF


  • 37. Data: 2010-02-01 14:08:01
    Temat: Re: Co jest nie tak z Rav4?
    Od: "Mihaj" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hjvbuv$8io$...@a...news.neostrada.pl
    ...
    > Zastanawiam się co jest nie tak z Toyotą Rav4 - obserwacje zimowe pokazują
    > że te samochody wymiękają na śliskim równie szybko jak ośki, albo i
    > jeszcze szybciej.
    > Albo ten napęd jest tak beznadziejny że jest gorszy niż ośka (co wbrew
    > pozorom nie jest niemożliwe),


    A może widziałeś Toyotę RAV4, która powinna nazywać się RAV2, czyli z
    napędem jedynie przedniej osi? Były takie wersje oczywiście najtańsze.
    Takich "rodzynków" jest więcej i zdarzają się nawet wśród "legend bezdroży"
    ;-)

    MP


  • 38. Data: 2010-02-01 15:14:54
    Temat: Re: Co jest nie tak z Rav4?
    Od: GrzegorzG <g...@g...com>

    On 1 Lut, 12:17, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:
    > Dnia Sat, 30 Jan 2010 22:30:54 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    >
    > > Nie do pokonania będzie w pełni zblokowany napęd 4x4, czyli każde z
    > > czterech kół obraca się z tą samą prędkością. Wtedy to idzie do przodu
    > > jak czołg.
    >
    > Defender ma fabryczna blokade srodkowego dyfra i czesto montuje sie w nim
    > opcjonalne blokady pzodu i tylu (nie wiem nawet, czy sam LR tego nie robi).
    > Wtedy masz 4 x  te sama moc.
    >
    > Patrol ma seryjnie chyba tylko blokady tylu, ale przednia mozna dolozyc.
    > (srodkowego dyfra brak, wiec rozdzial jest chyba 50/50?)
    >
    > Jest jeszcze pare aut na dwoch sztywnych mostach. Generalnie nie tylko
    > zmoty moga tak jezdzic.
    >
    > --
    > pozdrawiam,
    > Maciek
    > "Lepiej żyć sto lat w bogactwie i dostatku
    > niż jeden dzień w biedzie i ubóstwie" (c)AF


    no i np. Mitsubishi L200 jako jeden z niewielu pick-upów.


    Pozdrawiam,
    GG


  • 39. Data: 2010-02-01 16:13:26
    Temat: Re: Co jest nie tak z Rav4?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 1 Feb 2010 06:14:54 -0800 (PST), GrzegorzG napisał(a):

    > no i np. Mitsubishi L200 jako jeden z niewielu pick-upów.

    Ale L200 ma przeciez niezaleznie zawieszony przod.
    Czy ma seryjnie montowana blokade tylu, tego nie jestem pewien, ale skoro
    tak twierdzisz, to pewnie tak jest :)

    --
    pozdrawiam,
    Maciek
    "Lepiej żyć sto lat w bogactwie i dostatku
    niż jeden dzień w biedzie i ubóstwie" (c)AF


  • 40. Data: 2010-02-02 13:28:23
    Temat: Re: Co jest nie tak z Rav4?
    Od: GrzegorzG <g...@g...com>

    On 1 Lut, 16:13, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:
    > Dnia Mon, 1 Feb 2010 06:14:54 -0800 (PST), GrzegorzG napisał(a):
    >
    > > no i np. MitsubishiL200jako jeden z niewielu pick-upów.
    >
    > AleL200ma przeciez niezaleznie zawieszony przod.
    > Czy ma seryjnie montowana blokade tylu, tego nie jestem pewien, ale skoro
    > tak twierdzisz, to pewnie tak jest :)
    >
    > --
    > pozdrawiam,
    > Maciek
    > "Lepiej żyć sto lat w bogactwie i dostatku
    > niż jeden dzień w biedzie i ubóstwie" (c)AF

    Seryjnie też nie wiem, znajomy ma blokadę w "sredniej" wersji, nie
    wiem jak najubozsza.

    GG

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: