-
31. Data: 2010-01-30 22:30:54
Temat: Re: Co jest nie tak z Rav4?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Irek N. pisze:
> Wszystko, co mialo jakis system dohamowujacy kola przy poslizgu
> wymiekalo znacznie wczesniej, niz
>> zwykly nawet otwarty dyfer. Z reguly po wylaczeniu ESP, TCS i innych
>> pierdol samochod zajezdzal ciut wyzej po nartostradzie, ale mimo
>> wszystko rozne Haldexy i tak zostawaly w tyle
>
> Ale dlaczego? Powodem jest to, że nie ma żadnej synchronizacji pomiędzy
> kołami? Oczywiste wydaje się, że wszystkie z blokadami rządzą (w tym
> jedynym przypadku, gdzie zależy nam tylko na sile pociągowej i nie mamy
> problemu ze skręcaniem czy różnicami w drodze poszczególnych kół). Czy
> aż tak dużo tracimy przez przypadkowe w końcu uślizgi wszystkich kół?
> Czyli co, Haldex z blokadą mostów był by w takim teście nie do pokonania?
Nie do pokonania będzie w pełni zblokowany napęd 4x4, czyli każde z
czterech kół obraca się z tą samą prędkością. Wtedy to idzie do przodu
jak czołg.
Nie wiem czy jakikolwiek model (poza własnymi wydumkami) ma taki napęd.
Z takich które można znaleźć w seryjnych autach to dostępne są np.
blokady środkowego mostu, czasami chyba też tylnego.
>> p.s. szkoda, ze jak zwykle w tescie bral udzial Audi (jakis chyba Q7).
>> To niestety automatycznie wyklucza udzial Subaru w testach AŚ.
>
> A tego właśnie nie rozumiem, dogadali się, boją się nawzajem czy po
> prostu nie ma co testować bo rozwiązanie takie samo?
Z drugiej strony takie testy to też coś pokażą, ale w sumie nie ma
pewności co to jest.
Bo różnych testów można wymyślać całą masę, w jednych wygra jeden napęd,
w innych drugi i co?
-
32. Data: 2010-01-30 23:14:13
Temat: Re: Co jest nie tak z Rav4?
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Fri, 29 Jan 2010 12:45:16 -0800 (PST), Olleo napisał(a):
> Te systemy hamujace moze i pomoga na parking, ale poczytaj sobie test
> 9 roznych SUVow (w tym jedna terenowka - Defender oraz jeden bardziej
> powazny SUV - LC V8) w AŚ 4x4.
W ktorym numerze bylo, ostatnim?
--
pozdrawiam,
Maciek
"Lepiej żyć sto lat w bogactwie i dostatku
niż jeden dzień w biedzie i ubóstwie" (c)AF
-
33. Data: 2010-01-30 23:33:09
Temat: Re: Co jest nie tak z Rav4?
Od: Olleo <o...@t...pl>
> W ktorym numerze bylo, ostatnim?
Ostatnim
--
Olleo
-
34. Data: 2010-01-31 08:38:51
Temat: Re: Co jest nie tak z Rav4?
Od: n...@o...pl
> RAV4 ma naped na jedna os?
Zepsuta, może mieć.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
35. Data: 2010-01-31 15:08:03
Temat: Re: Co jest nie tak z Rav4?
Od: "Tomi" <t...@t...pl>
Użytkownik "MM" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
news:op.u7ctsdcepq3u2r@mobilekone...
> Dnia 30-01-2010 o 17:13:26 bartekkr <k...@g...com> napisał(a):
>
>> No nie wiem. Ja mam okazje jezdzic dwoma autami tej zimy. Jedno ma opony
>> 175/65R15 (naped na przod), drugie 225/45R17 (staly naped na 4 kola). I
>> zgadnij ktorym sie jeszcze nie zakopalem i jezdzi sie nim lepiej?
>
> Porównaj auta z napędem na jedną oś.
Mam naped na przod, w starym aucie mialem zimowki 175, teraz w nowym mam
bodajze 215 i jezdzi sie zdecydowanie lepiej.
-
36. Data: 2010-02-01 12:17:10
Temat: Re: Co jest nie tak z Rav4?
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 30 Jan 2010 22:30:54 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
> Nie do pokonania będzie w pełni zblokowany napęd 4x4, czyli każde z
> czterech kół obraca się z tą samą prędkością. Wtedy to idzie do przodu
> jak czołg.
Defender ma fabryczna blokade srodkowego dyfra i czesto montuje sie w nim
opcjonalne blokady pzodu i tylu (nie wiem nawet, czy sam LR tego nie robi).
Wtedy masz 4 x te sama moc.
Patrol ma seryjnie chyba tylko blokady tylu, ale przednia mozna dolozyc.
(srodkowego dyfra brak, wiec rozdzial jest chyba 50/50?)
Jest jeszcze pare aut na dwoch sztywnych mostach. Generalnie nie tylko
zmoty moga tak jezdzic.
--
pozdrawiam,
Maciek
"Lepiej żyć sto lat w bogactwie i dostatku
niż jeden dzień w biedzie i ubóstwie" (c)AF
-
37. Data: 2010-02-01 14:08:01
Temat: Re: Co jest nie tak z Rav4?
Od: "Mihaj" <m...@p...onet.pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:hjvbuv$8io$...@a...news.neostrada.pl
...
> Zastanawiam się co jest nie tak z Toyotą Rav4 - obserwacje zimowe pokazują
> że te samochody wymiękają na śliskim równie szybko jak ośki, albo i
> jeszcze szybciej.
> Albo ten napęd jest tak beznadziejny że jest gorszy niż ośka (co wbrew
> pozorom nie jest niemożliwe),
A może widziałeś Toyotę RAV4, która powinna nazywać się RAV2, czyli z
napędem jedynie przedniej osi? Były takie wersje oczywiście najtańsze.
Takich "rodzynków" jest więcej i zdarzają się nawet wśród "legend bezdroży"
;-)
MP
-
38. Data: 2010-02-01 15:14:54
Temat: Re: Co jest nie tak z Rav4?
Od: GrzegorzG <g...@g...com>
On 1 Lut, 12:17, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:
> Dnia Sat, 30 Jan 2010 22:30:54 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
>
> > Nie do pokonania będzie w pełni zblokowany napęd 4x4, czyli każde z
> > czterech kół obraca się z tą samą prędkością. Wtedy to idzie do przodu
> > jak czołg.
>
> Defender ma fabryczna blokade srodkowego dyfra i czesto montuje sie w nim
> opcjonalne blokady pzodu i tylu (nie wiem nawet, czy sam LR tego nie robi).
> Wtedy masz 4 x te sama moc.
>
> Patrol ma seryjnie chyba tylko blokady tylu, ale przednia mozna dolozyc.
> (srodkowego dyfra brak, wiec rozdzial jest chyba 50/50?)
>
> Jest jeszcze pare aut na dwoch sztywnych mostach. Generalnie nie tylko
> zmoty moga tak jezdzic.
>
> --
> pozdrawiam,
> Maciek
> "Lepiej żyć sto lat w bogactwie i dostatku
> niż jeden dzień w biedzie i ubóstwie" (c)AF
no i np. Mitsubishi L200 jako jeden z niewielu pick-upów.
Pozdrawiam,
GG
-
39. Data: 2010-02-01 16:13:26
Temat: Re: Co jest nie tak z Rav4?
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 1 Feb 2010 06:14:54 -0800 (PST), GrzegorzG napisał(a):
> no i np. Mitsubishi L200 jako jeden z niewielu pick-upów.
Ale L200 ma przeciez niezaleznie zawieszony przod.
Czy ma seryjnie montowana blokade tylu, tego nie jestem pewien, ale skoro
tak twierdzisz, to pewnie tak jest :)
--
pozdrawiam,
Maciek
"Lepiej żyć sto lat w bogactwie i dostatku
niż jeden dzień w biedzie i ubóstwie" (c)AF
-
40. Data: 2010-02-02 13:28:23
Temat: Re: Co jest nie tak z Rav4?
Od: GrzegorzG <g...@g...com>
On 1 Lut, 16:13, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:
> Dnia Mon, 1 Feb 2010 06:14:54 -0800 (PST), GrzegorzG napisał(a):
>
> > no i np. MitsubishiL200jako jeden z niewielu pick-upów.
>
> AleL200ma przeciez niezaleznie zawieszony przod.
> Czy ma seryjnie montowana blokade tylu, tego nie jestem pewien, ale skoro
> tak twierdzisz, to pewnie tak jest :)
>
> --
> pozdrawiam,
> Maciek
> "Lepiej żyć sto lat w bogactwie i dostatku
> niż jeden dzień w biedzie i ubóstwie" (c)AF
Seryjnie też nie wiem, znajomy ma blokadę w "sredniej" wersji, nie
wiem jak najubozsza.
GG