  • 21. Data: 2011-04-09 20:50:05
    Temat: Re: Chińczyk potrafi - Dysk przeno?ny 500GB :)
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "Michoo" <m...@v...pl> wrote in message
    news:inqflp$df9$1@news.onet.pl...

    > A co powoduje sprzedawcami jest proste - kupują kilkaset "oryginalnych
    > kingstonów" prosto z chin a potem się okazuje, że to podróby, no to chcą
    > zwrotu inwestycji. A że naiwni kupują to mimo informacji, że dane giną...
    > Tylko podziwiać naiwność kupujących.

    No tak. Patologia nam się zrobiła, nie sądziłem, że aż taka :-)
    Wystarczy wziąć pustą obudowę i ją ładnie, trwale zapakować i napisać.

    Produkt nowy, nie otwierany, nie testowałem, może być niesprawny, sprzedaję
    jako uszkodzony :-)

  • 22. Data: 2011-04-09 23:10:44
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2011-04-09 22:30, Michoo pisze:

    > Chińczycy robią to celowo na 100%. W najprostszej wersji nie trzeba
    > żadnych kombinacji z kontrolerem a jedynie odpowiednio spreparować FAT.

    A pamiętacie słynną walniętą wersję Partition Magica, w której można
    było "powiększyć" sobie dysk twardy? Nawet pojawiły się spiskowe teorie,
    jak to producenci celowo zaniżają pojemność dysków. A trik polegał na
    tym, że ta walnięta wersja tworzyła nakładające się partycje. Potem całe
    stado gimnazjalistów i tego pokroju ekspertów "powiększało" sobie dysk
    twardy, żeby później z płaczem odkryć, że gra przestała działać, albo
    wypracowanie z polskiego zostało nadpisane empetrójką.

  • 23. Data: 2011-04-10 05:55:41
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 9 Apr 2011 22:08:24 +0200, Lelek@ wrote:
    >A to ciekawostka. Nie sądziłem, że aż takie wałki robią. Widocznie te
    >kontrolery dają sie przeprogramować na inną pojemność z taką łatwością jak
    >ustawianie parametrów w FTDI :-)

    Jakbys robil kontroler, to bys przeciez zrobil uniwersalny, dla
    dowolnej pamieci..

    J.

  • 24. Data: 2011-04-10 12:34:57
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    (...)
> [...]
    > twardy, żeby później z płaczem odkryć, że gra przestała działać, albo
    > wypracowanie z polskiego zostało nadpisane empetrójką.

    Swego czasu byli sprzedawcy oferujący komputery z HDD o pojemności 80MB,
    tyle, że w środku siedział 40MB "popchnięty" Stackerem ...

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 25. Data: 2011-04-10 13:13:12
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > Ale to jest jakies wyzsze osiagniecie, albo skutki stosowania ktoregos
    > windows - normalnie taki "zapetlony pendrive" szybko zajezdza sobie
    > pierwsze sektory z fat i katalogami.

    Jarku, nie ma "pierwszych sektorów z FAT", o to dba procedura haszująca
    zaszyta w pamięci. I jakie to ma znaczenie w ogóle - jak parę dni pożyje
    to wystarczy, ma w momencie zakupu działać, potem już nie musi.

    --
    Darek

  • 26. Data: 2011-04-10 13:21:10
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 10.04.2011 14:34, Adam pisze:
    > Swego czasu byli sprzedawcy oferujący komputery z HDD o pojemności 80MB,
    > tyle, że w środku siedział 40MB "popchnięty" Stackerem ...
    Sam pamiętam jak z pomocą windowsowej kompresji zainstalowałem Diablo II
    (1.2GB zajmowało) na dysku 1GB. I to razem z systemem i kilkoma
    programami użytkowymi :)

    Michoo

  • 27. Data: 2011-04-10 13:23:24
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:

> [...]
    > twardy, żeby później z płaczem odkryć, że gra przestała działać, albo
    > wypracowanie z polskiego zostało nadpisane empetrójką.

    Dysk twardy to choćby posiksowym FDIK-iem powiększyć można o parę
    procent - po prostu FDISK made by MS ciut marnuje przestrzeń, ręcznie
    można wykorzystać to co z automatu jest marnowane.
    Tyle że to akurat nie spisek a lenistwo producenta oprogramowania - i
    powiększyć można niewiele (nawet pod takim Linuksem mało komu hcce się
    ręcznie optymalizować tablice partycji - większość dzieli z automatu ze
    sprawnością podobną jak w sofcie MS).

    --
    Darek

  • 28. Data: 2011-04-10 13:41:20
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

> [...]
    > powiększyć można niewiele (nawet pod takim Linuksem mało komu hcce się
    > ręcznie optymalizować tablice partycji - większość dzieli z automatu ze

    Ale te straty to są poniżej 10MB co przy dysku np. 320GB stanowi trzy
    setne promila czyli -45dB

  • 29. Data: 2011-04-10 14:18:18
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 10.04.2011 15:23, "Dariusz K. Ładziak" pisze:
    > (nawet pod takim Linuksem mało komu hcce się
    > ręcznie optymalizować tablice partycji - większość dzieli z automatu ze
    > sprawnością podobną jak w sofcie MS).

    Optymalizowanie tablicy partycji się nie opłaca. Ale to ile miejsca na
    inode marnuje ext-3 na domyślnych parametrach to już jest masakra...

    Michoo

  • 30. Data: 2011-04-10 18:38:41
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 09 Apr 2011 21:45:26 +0200, Michoo wrote:
    >Próbowałem jakieś pół roku temu kupić uszkodzone pendrive-y, żeby mieć
    >obudowy. Ale się nie dało, bo ten syf mimo, że w kategorii uszkodzone,
    >mimo, że z dużymi czerwonymi literami "PENDIRVE 256GB - SPRZEDAJE JAKO
    >USZKODZONE, NIE PRZYJMUJE ZWROTÓW" szły po 70zł - po kilkadziesiąt na
    >każdej aukcji.
    >Ciągle idą:
    >http://allegro.pl/ekskluzywny-pendrive-256gb-wys-gr
    atis-i1536944276.html

    Ale wiecie co - on ma wiekszosc pozytywnych komentarzy.
    Niektorzy co prawda pisza negatywnie ... ale zaznaczaja pozytyw,
    wielu innych twierdzi ze dobry.

    Nie znaja sie, czy niektore naprawde maja 256GB ?

    J.