  • 11. Data: 2011-04-09 14:28:33
    Temat: Re: Chińczyk potrafi - Dysk przenośny 500GB :)
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-04-09 15:29, kk wrote:
    > sprzedajesz takie ? Panie, nie wierz windowsowi - ten pebdrajf na pewno ma 2 GB.

    Mam w domu pendrive SanDisk "sformatowany" przez producenta zamiast na
    2GB to na 512kB. Zwykła pomyłka producenta, a stada "windowsowych
    informatyków" mogą miec problem z eksploatacją.

    Twierdzenie że "ledwo co 100Mb wchodziło" jest na tyle podejrzane, że
    ciężko obwiniać hardware o tak mało okrągłą informatycznie pojemność.

  • 12. Data: 2011-04-09 18:09:45
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote in message

    > Twierdzenie że "ledwo co 100Mb wchodziło" jest na tyle podejrzane, że
    > ciężko obwiniać hardware o tak mało okrągłą informatycznie pojemność.

    To słowo "wchodziło". Pendrive przemalować prościej niż oszukiwać na żywca
    plus dwie stalowe nakrętki. To sie nie trzyma kupy.
    Sam fakt że dysk nie wibrował już jest ciekawe, a co dopiero wracać z tym do
    sprzedawcy. Fejki jakich wiele.

  • 13. Data: 2011-04-09 18:14:10
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 9 Apr 2011 14:41:47 +0200, Lelek@ wrote:
    >Co do tego dysku to dla mnie fejk, a nie oszustwo. Jeden z typowych fejków z
    >youtube.
    >Kupujący też idiota, bo nie zauważył, że dysk nie kręci się i ma taki dziwny
    >środek ciężkości.
    >Dla mnie bzdura jak i z tym kondensatorem. Ktoś sobie robi jaja :-)

    No coz - z jednej strony mozliwe, z drugiej - oszustow tez nie
    brakuje.

    J.

  • 14. Data: 2011-04-09 18:25:29
    Temat: Re: Chińczyk potrafi - Dysk przeno?ny 500GB :)
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    > No coz - z jednej strony mozliwe, z drugiej - oszustow tez nie
    > brakuje.

    Ale taki oszust musiałby ci to sprzedać w ciemnej bramie i w nogi, a nie w
    sklepie, nawet Chińskim.

  • 15. Data: 2011-04-09 18:37:06
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Lelek@" <r...@i...iw> napisał w wiadomości
> [...]
    > żywca plus dwie stalowe nakrętki. To sie nie trzyma kupy.
    > Sam fakt że dysk nie wibrował już jest ciekawe, a co dopiero wracać z

    etam

    Miałem w łapach płytę główną do zdaje się i486, gdzie pamięć cache była na
    płycie nalutowana, na pierwszy rzut oka normalne scalaki, tylko ścieżki do
    nich jakoś w kółko się zapętlały.wokół tych 4-ch kostek.
    Klient składający PC'ta kupował płytę "z keszem" procka i nawet można mu
    było pokazać.. "o panie tu są te pamięci".
    Także że się chinolom opłacało tak płytę zaprojektować i wirtualne pamięci
    lutować.

    --
    Irokez

  • 16. Data: 2011-04-09 18:51:01
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 9 Apr 2011 20:25:29 +0200, Lelek@ wrote:

    >Ale taki oszust musiałby ci to sprzedać w ciemnej bramie i w nogi, a nie w
    >sklepie, nawet Chińskim.

    Skad wiesz - moze to byl straganik, ktorego na drugi dzien nie bylo,
    moze by dostal inny jakby sie odezwal po chinsku, moze i sklepikarza
    ktos nabral.

    Sam kupilem na allegro pendrive 32GB. Sprzedawca mial tego wiecej,
    cena smierdziala, ale kto nie ryzykuje ten nie zarabia.
    Mial naprawde 256M. Sprzedawca pieniadze zwrocil .. i wystawial dalej.
    Nie wiem o co tu chodzi - pare obrotow i sie jednak sprzeda ?

    No ale ktos to wyprodukowal - zapewne z checi zysku :-)

    J.

  • 17. Data: 2011-04-09 19:18:58
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

> [...]
    > Mial naprawde 256M. Sprzedawca pieniadze zwrocil .. i wystawial dalej.
    > Nie wiem o co tu chodzi - pare obrotow i sie jednak sprzeda ?

    Ciekawe :-) To już oszustwo.

  • 18. Data: 2011-04-09 19:45:26
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 09.04.2011 20:51, J.F. pisze:
    > Sam kupilem na allegro pendrive 32GB. Sprzedawca mial tego wiecej,
    > cena smierdziala, ale kto nie ryzykuje ten nie zarabia.
    Trzeba było sprawdzić ile w hurcie kosztują takie kości samsunga ;)

    > Mial naprawde 256M. Sprzedawca pieniadze zwrocil .. i wystawial dalej.
    > Nie wiem o co tu chodzi - pare obrotow i sie jednak sprzeda ?

    Pewnie zaczął sprzedawać jako uszkodzone ;)

    Próbowałem jakieś pół roku temu kupić uszkodzone pendrive-y, żeby mieć
    obudowy. Ale się nie dało, bo ten syf mimo, że w kategorii uszkodzone,
    mimo, że z dużymi czerwonymi literami "PENDIRVE 256GB - SPRZEDAJE JAKO
    USZKODZONE, NIE PRZYJMUJE ZWROTÓW" szły po 70zł - po kilkadziesiąt na
    każdej aukcji.

    Nawet się zacząłem zastanawiać, czy nie kupić paczki 100 obudów,
    zostawić sobie potrzebnych 4 a reszty nie nafaszerować atmegami i
    sprzedać jako uszkodzonych pendrive, ale coś się z moim sumieniem kłóciło.

    P.S.
    Ciągle idą:
    http://allegro.pl/ekskluzywny-pendrive-256gb-wys-gra
    tis-i1536944276.html

    A ten już kłamie w żywe oczy "Ja używam jedną taką sztukę, operuję na
    kilku GB danych i działa prawidłowo.":
    http://allegro.pl/256gb-kingston-pendrive-flash-driv
    e-dt310-256-gb-i1543951725.html

    Michoo

  • 19. Data: 2011-04-09 20:08:24
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "Michoo" <m...@v...pl> wrote in message

    A to ciekawostka. Nie sądziłem, że aż takie wałki robią. Widocznie te
    kontrolery dają sie przeprogramować na inną pojemność z taką łatwością jak
    ustawianie parametrów w FTDI :-) Ustawiają 256GB, a zainstalowanej pamięci
    na pcb mało. Prawdopodobnie celowo to robią.

  • 20. Data: 2011-04-09 20:30:48
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 09.04.2011 22:08, Lelek@ pisze:

> [...]
    > jak ustawianie parametrów w FTDI :-) Ustawiają 256GB, a zainstalowanej
    > pamięci na pcb mało. Prawdopodobnie celowo to robią.
    Chińczycy robią to celowo na 100%. W najprostszej wersji nie trzeba
    żadnych kombinacji z kontrolerem a jedynie odpowiednio spreparować FAT.

    A co powoduje sprzedawcami jest proste - kupują kilkaset "oryginalnych
    kingstonów" prosto z chin a potem się okazuje, że to podróby, no to chcą
    zwrotu inwestycji. A że naiwni kupują to mimo informacji, że dane
    giną... Tylko podziwiać naiwność kupujących.

    Michoo