  • 1. Data: 2011-04-08 10:06:56
    Temat: szukam generatora z paczkami impulsow
    Od: "neuron" <n...@n...pl>

    witam
    generatorow wszelakich (przyzadow laboratoryjnych) jest od groma i ciut ciut
    szukam jednak generatora o rozsadnej cenie majacego taka oto mozliwosc:
    - zaprogramowanie okreslonej ilosci impulsow o okreslonej dlugosci impulsu i
    okreslonej dlugosci przerwy.
    - Zakres do od 0,1 do kilkuset hercow minimalne czasy kilka ms
    - wyzwalanie paczki recznie lub wejsciem wyzwalajacym
    - poziom TTL, opcja napieciowo 24V (choc konwerter to juz mozna sobie
    dorobic)

    Zna ktos z kolegow taki generator ktory mailby taka funkcjonalnosc a
    kosztowal by mniej niz powiedzmy 2kzł ?

    pzodrawiam wojtek

    www.neuron.com.pl
    CMMS Maszyna
    Golem OEE
    Hall2007

  • 2. Data: 2011-04-08 14:01:19
    Temat: Re: szukam generatora z paczkami impulsow
    Od: Michał Smolnik <m...@f...pl>

    W dniu 08.04.2011 12:06, neuron pisze:
> [...]
    > dorobic)
    >
    > Zna ktos z kolegow taki generator ktory mailby taka funkcjonalnosc a

    Poziom napięcia do 20 Vpp, a poza tym wszystko o czym pisałeś:
    Rigol DG1022. Mam i używam.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 3. Data: 2011-04-08 15:43:59
    Od: "neuron" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Michał Smolnik" <m...@f...pl> napisał w wiadomości

    > Poziom napięcia do 20 Vpp, a poza tym wszystko o czym pisałeś:
    > Rigol DG1022. Mam i używam.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Michał

    Znalazlem go w NDN i wyglada obiecujaco a i cena jest do ugryzienia choc
    reszta opcji jest mi zbedan. Poniewaz znalazlem tylko ulotki reklamowe to
    powiedz prosze
    czy ustawianie parametrow jest wygodne czy upierdliwe i czy mozna np zapisac
    kilka testowych przebiegow.
    Chodiz mi o to ze poczas testu chcialbym ciagle "mieszac" w nastawach -
    glownie ilosci i obawiam sie czy nie trzeba bedzie za kazdym razem wbijac z
    palca nowych wartosci.
    Potrzebuje to do testowania ukladow licznikowych (maksymalne czestotliwosci,
    procent gubionych impulsow, skutecznosc filtrow etc)
    W zasadzie to przydalo by sie jeszcze wyjscie kwadraturowe dla wejsc
    enkoderowych ale to mozna sobie doskrobac - zalezy mi glownie na
    powtazalnych i wiarygodnych
    wartosciach t i f .

    A moze ktos zna sterowany cyfrowo (spi, i2c) chip na ktorym dalo by sie
    taki generator zrobic? Wtedy testy moglbym gonic z pcta. Myslalem zeby
    zrobic cos takiego na atmedze ale
    mam straszny deficyt czasu - no chyba ze ktos w sensownej cenie mi cos
    takiego zrobi - np generatorek na procku sterowany z rsa - ramka z
    parametrami - start moze byc juz wejsciem aby
    rs nie mieszal w odliczaniach czasu. Taki minimalny minimalny czas polokresu
    jaki bym potrzebowal to 100 ms, maksymalny 10sekund, krok powiedzmy co 50ms
    tolerancja powiedzmy 5% - jak by co to kontakt na stronie

    pzodrawiam wojtek

    www.neuron.com.pl
    CMMS Maszyna
    Golem OEE
    Hall2007

  • 4. Data: 2011-04-08 16:18:31
    Od: Michał Smolnik <m...@f...pl>

    W dniu 08.04.2011 17:43, neuron pisze:

> [...]
    > powiedz prosze
    > czy ustawianie parametrow jest wygodne czy upierdliwe i czy mozna np zapisac

    Ustawianie parametrów jest bardzo wygodne. Szybkie, czytelny wyświetlacz
    i wielofunkcyjne pokrętło. Bardzo przydatny jest graficzny podgląd
    generowanego sygnału (uproszczony kształt i podstawowe parametry).
    No i generator może wytwarzać dwa niezależne (lub uzależnione od siebie)
    przebiegi.

    Jestem zaskoczony, bo nie sprawdzałem generatora dokładnie - właściwie
    kupiłem ten generator w promocji z oscyloskopem.

    > Chodiz mi o to ze poczas testu chcialbym ciagle "mieszac" w nastawach -
    > glownie ilosci i obawiam sie czy nie trzeba bedzie za kazdym razem wbijac z
    > palca nowych wartosci.

    Można zapisać nastawy w wewnętrznej pamięci (chyba kilkanaście komórek)
    oraz na pendrive USB.

    Ogólnie jestem pod wrażeniem tego generatora. Nie spodziewałem się
    wiele, a tu za dosyć niską cenę bardzo dobry produkt.
    Na ostatnich targach Embedded World pogratulowałem chińczykom z Rigola
    (i jednocześnie ochrzaniłem za bugi w układzie wyzwalania w DS1052).

    Pozdrawiam,
    Michał