  • 71. Data: 2010-12-02 19:27:54
    Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-02 16:29, Arek (G) pisze:

    > Pokazałem Ci już wystarczająco dużo. Jak Ci przejdzie to obejrzyj to
    > jeszcze raz w wolnej chwili. Jakiś artykuł zamieszczony w internecie z
    > wybiorczymi danymi z jakiegoś testu, jest na pewno dobrym źródłem
    > wiedzy. Gratuluję.

    Jest chociaz jakims zrodlem, bo ty zadnego nie przytoczyles, panie pelny
    argumentow, typu "ja nie potrafie to nikt inny tez" :P

    > Fakt, hamowanie z puszczonym hamulcem jest na pewno dobrym sposobem na
    > zatrzymanie rozpędzonego samochodu. Co jeszcze ciekawego wymyślisz.

    Znowu problemy z czytaniem.

    > Przestań się już kompromitować. Nawet nie wiesz na co się powołujesz.
    > "Program grający w szachy napisany został w języku C i pracuje w
    > systemie operacyjnym AIX."
    > "Pomiędzy partiami program Deep Blue był modyfikowany, uwzględniając
    > informacje z poprzednich rozgrywek. Kod był modyfikowany, aby program
    > lepiej rozumiał styl gry Kasparowa. Umożliwiło to uniknięcie pułapki w
    > ostatniej partii, na której sztuczna inteligencja poległa wcześniej już
    > dwukrotnie."
    >
    > po raz kolejny udowodniłeś, że nie potrafisz czytać.

    Juz chyba ci przytoczylem porownanie, w ktorym z grubsza jest napisane
    jak wygladal komputer potrzebny do tej sztuki... algorytm istnial juz z
    50 lat wczesniej :>
    Ale jak myslisz, ze znajdziesz tu na grupie durnia, ktory da sie nabrac
    na twoje brednie z oprogramowaniem to sie mylisz.
    Bo porownanie komputera o wadze blisko 1,5t z 32 wezlami po 8 procesorow
    kazdy, do czlowieka i wmawianie, ze to byla kwestia tylko oprogramowania
    to niezla bzdura.
    Mogli przeciez wrzucic to na zwyklego desktopa (w 1997 roku juz przeciez
    byly powszechne) i skoro to sprawa oprogramowania to dalby przeciez rade.
    Wiec durniu nie probuj zaklamywac historii bo slabo na tym wyjdziesz i
    nikt tego nie lyknie, chyba ze drugi taki matol jak ty.

    > Za to ABS stworzyli kosmici. Ile masz lat?

    Tak, tak, juz wiemy, ze czlowiek nie mogl stworzyc procesora, wiec to
    tez musieli byc kosmici.

    > No tak, wszędzie źli ludzie czyhający na życie, zdrowie i pieniądze
    > biednego Karolka.

    Ciekawe, ze wyciales pozniejsze zdanie, z innymi madrosciami UE.
    Czyzby nie pasowalo do twojego swiatopogladu?
    Ale jezeli w unii pracuja tacy wybitni ludzie jak ty to sie w ogole nie
    dziwie skad sie biora takie, a nie inne regulacje.

    > Znowu wymyślasz.

    Tak, tak.

    > <ciach bzdury>
    > Czyli nie rozumiesz co widzisz?

    Ty nie rozumiesz, co to liscie na asfalcie... :>

    > Nie wiesz co to ABS, ESP, Deep Blue, a teraz pokazałeś, że nie wiesz co
    > to jest i do czego służy mata poślizgowa.

    Tak, tak :>

    > Może pozwoliło by Ci uniknąć kompromitacji.

    Co? cpanie razem z toba?
    Nie dziekuje.

    > To jak przeczytasz co to za systemy, czy będziesz dalej pisał takie bzdury?

    Bzdura to jestes ty i te twoje pobozne zyczenia co do systemu ABS.

    > I Ci tego nie życzę. Ale to o niczym nie świadczy. Moja babcia też nie
    > miała nigdy wypadku, a nawet nie wie jak zmienić bieg.

    I pewnie jak ja, robi rocznie po 30kkm za kierownica.

    > Tego nawet nie ma sensu komentować. Ale zostawiłem bo jest naprawdę
    > zabawne.

    Myslisz, ze jestes jeszcze smieszny?
    Mnie juz twoj zenujacy poziom przestaje smieszyc.

    > Rozumiem, że jak lecisz bokiem na lodzie tudzież śniegu, to potrafisz
    > siłą woli sprawić, że samochód złapie kontakt z nawierzchnią. Takich
    > głupot to dawno tu nie czytałem:)

    W przeciwienstwie do ciebie, nie zdaje sie na sile woli, czy ABS :>

    > Przecież już wyjaśniłeś wciska sprzęgło (samo to to już niezły ubaw),
    > redukuje bieg dodaje gazu, ustawia samochód bokiem, siłą woli zatrzymuje
    > obrót samochodu. Znowu siłą woli zatrzymuje samochód aby znowu złapać
    > kontakt z podłożem, po czym jedzie dalej. Dobre:)

    Widac, ze brak ci obycia z pojazdami mechanicznymi.

    > Albo tego nie widziałeś, albo kompletnie nie kumasz co się na tym filmie
    > dzieje. Wcześniej myślałem, że to pierwsze ale udowodniłeś mi, że to
    > drugie.

    Widac wyraznie co sie dzieje.
    Gosc cisnie jak pala hamulec, az zacznie nim obracac i tak do samego konca.
    Wiele osob tak prowadzi samochod, jednak nie jest to zachowanie poprawne.

    > To jest właśnie poziom Twoich wypowiedzi. Ani razu nie napisałeś nic
    > merytorycznego.

    No tak, bo konkretne dane, z konkretnym opisem, plus konkrety na temat
    pojedynku komputer czlowiek to za malo na twoje wielkie NIC :>

    > Za każdym razem uciekasz od odpowiedzi. Czy to nie jest
    > wystarczający argument, że nie masz kompletnie pojęcia o czym piszesz?

    Eee, jak na razie to ty nagminnie wycinasz niewygodne fragmenty i je
    pomijasz :>

    > Zamiast czytać wymysły jakiegoś fachowca Twojego pokroju, udaj się do
    > jakieś profesjonalnej szkoły doskonalenia jazdy, porozmawiaj z
    > fachowcami, zrób parę testów na współczesnym samochodzie.

    Uuu alez z ciebie merytoryczny profesjonalista :P

    > Choć wątpię aby coś do Ciebie trafiło. Bezmyślnie powielasz pewne mity,
    > o tym piasku i liściach ktoś kiedyś palnął i nikt nie zweryfikował. Być
    > może pierwsze układy ABS miały z tym problemy. Dzisiejsze mechanizmy to
    > już zupełnie inna bajka. Przekonaj się i przestań pisać bzdury.
    >
    > Jak dla mnie EOT. Uciekając od tematu, potwierdzasz, że nie masz nic do
    > powiedzenia, a potyczek na wycieczki osobiste, szukaj w piaskownicy.

    Mity to ty powielasz, a nawet probujesz tworzyc.
    Nie wiesz po co zostal stworzony system ABS, nie masz zielonego pojecia
    o elektronice i komputerach i co najgorsze, masz chyba uszkodzony mozg,
    bo nie potrafisz czytac i rozumiec czytany tekst, nie potrafisz ocenic
    nawierzchni i zapanowac nad samochodem i przede wszystkim jestes uparty
    jak osiol i gluchy na jakiekolwiek argumenty.
    Takze EOT bo juz mi sie znudzial gadka z niedorozwojem.

    --
    Karolek

  • 72. Data: 2010-12-02 20:51:32
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    Dnia 02-12-2010 o 13:19:35 Arek (G) <a...@b...pl> napisał(a):

    [...]
> [...]
    re.htm

    > Szkoda, że tak mało ludzi świadomie potrafi z tego dobrodziejstwa
    > korzystać, np. do czytania ze zrozumieniem:)
    >
    > Owszem umysł, "bez naszej wiedzy" potrafi robić niesamowite rzeczy. Ale,
    > mowa o tym co możesz zrobić świadomie.

    Mowa o tym, co szybciej przetwarza dane. I mózg robi to o rzędy wielkości
    szybciej. Również całkiem nieźle steruje zatrzymywaniem na śliskich
    powierzchniach. Świadomy dostęp do niskopoziomowych operacji nie jest do
    tego potrzebny.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 73. Data: 2010-12-03 01:16:16
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 30 Nov 2010 06:02:29 -0800 (PST), Mateusz napisał(a):

    > przykładu. Środek ciężkości jest przenoszony na przód i lepiej mi się
    > jedzie.

    Interesujące. Możesz napisać jak działa mechanizm przenoszenia tegoz środka
    ciężkości?

    --
    ___________ (R)

  • 74. Data: 2010-12-03 08:47:41
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-03, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > Interesujące. Możesz napisać jak działa mechanizm przenoszenia tegoz środka
    > ciężkości?

    Banalnie. Redukujesz 4->3 to się środek ciężkości przesiada z bagażnika na tył,
    a jak redukujesz 4->2 to się przesiada na fotel pasażera.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 75. Data: 2010-12-03 09:05:02
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-01 10:39, Karolek pisze:

    > W zasadzie to sprowadza sie to do kontroli przednich kol, bo tylne
    > hamuja o wiele slabiej i problem ich blokowania raczej nie istnieje.

    Akurat na śliskim wpływ tyłu na drogę hamowania jest istotny (w
    odróżnieniu od hamowania na suchym asfalcie, gdzie mocno odciążony tył
    faktycznie niewiele daje).

    I nawet jeżeli potrafisz doskonale i z zerowym opóźnieniem kontrolować
    przednie hamulce, oznacza to że tyłem hamujesz za słabo.
    ABS potrafi kontrolować i przód tył.

  • 76. Data: 2010-12-03 09:13:05
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-03 09:05, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    >
    > I nawet jeżeli potrafisz doskonale i z zerowym opóźnieniem kontrolować
    > przednie hamulce, oznacza to że tyłem hamujesz za słabo.

    Ale jak masz korektor sily hamowania to i tak zawsze tyl slabie hamuje
    niz przod, co oznacza tyle, ze jak ci zblokuje przednie kola i je
    odblokujesz to tylne sa juz z cala pewnoscia odblokowane.
    Chociaz faktycznie przy nowych systemach ABS zrezygnowano z mechnicznego
    korektora sily hamowania i sprawa wyglada inaczej, szczegolnie jak sie
    wylaczy ABS.
    Jednak dalej to nie zmienia faktu, ze na sniegu, lodzie, lisciach itp.
    ABS hamuje slabiej.

    --
    Karolek

  • 77. Data: 2010-12-03 09:44:03
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-12-02 19:27, Karolek pisze:

> [...]
    > Wiec durniu nie probuj zaklamywac historii bo slabo na tym wyjdziesz i
    > nikt tego nie lyknie, chyba ze drugi taki matol jak ty.

    No tak:) Nawet 5 letnie dziecko zna różnice pomiędzy programem a
    jednostką obliczeniową. Nic dziwnego, że Tobie wszystko się myli, jak
    tak podstawowe i oczywiste rzeczy, są dla Ciebie zagadką.

    A.

  • 78. Data: 2010-12-03 09:48:06
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-12-02 20:51, Mariusz Chwalba pisze:

> [...]
    > szybciej. Również całkiem nieźle steruje zatrzymywaniem na śliskich
    > powierzchniach. Świadomy dostęp do niskopoziomowych operacji nie jest do

    Ale to jest dość ogólne stwierdzenie. Tak nawiasem, poszukaj czegoś co
    się nazywa czas reakcji.

    Aczkolwiek to jest mniej ważne, niech mózg ma takie możliwości.
    Problemem jest to o czym piszę od początku, nie ma dostępu do tych
    danych do których ma mechanizm ABS w tym przypadku.

    A.

  • 79. Data: 2010-12-03 09:50:42
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-03 09:44, Arek (G) pisze:

    > No tak:) Nawet 5 letnie dziecko zna różnice pomiędzy programem a
    > jednostką obliczeniową. Nic dziwnego, że Tobie wszystko się myli, jak
    > tak podstawowe i oczywiste rzeczy, są dla Ciebie zagadką.

    Tak, tak 32 wezly po 8 specjalizowanych procesorow to dla ciebie jest
    program :P

    --
    Karolek

  • 80. Data: 2010-12-03 09:57:40
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-03 09:48, Arek (G) pisze:

> [...]
    > Problemem jest to o czym piszę od początku, nie ma dostępu do tych
    > danych do których ma mechanizm ABS w tym przypadku.

    Ma za to dostep do wielu innych dancyh do ktorych nie ma ABS.

    --
    Karolek