-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!news.task.gda.pl!news.mm.pl!not-for-mail
From: Karolek <d...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Date: Fri, 03 Dec 2010 09:13:05 +0100
Organization: Multimedia Polska SA
Lines: 28
Message-ID: <ida8u8$29kj$1@news.mm.pl>
References: <id2ff4$v55$1@news.onet.pl>
<7...@f...googlegroups.com>
<id2ke3$hsq$2@news.onet.pl> <id2ort$vh$1@news.onet.pl>
<id2pm2$22k$1@usenet.news.interia.pl> <id2tam$95d$1@inews.gazeta.pl>
<id2vaj$p2r$1@news.onet.pl> <id317q$nae$1@inews.gazeta.pl>
<id345a$ml$1@news.mm.pl> <id3638$cc5$1@inews.gazeta.pl>
<id36j2$199n$1@news.mm.pl> <id50u1$jo$1@inews.gazeta.pl>
<id5589$1fli$1@news.mm.pl> <4cf8a4ad$0$27033$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: host-81-190-86-247.gdynia.mm.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.mm.pl 1291364104 75411 81.190.86.247 (3 Dec 2010 08:15:04 GMT)
X-Complaints-To: a...@m...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 3 Dec 2010 08:15:04 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.12) Gecko/20101027
Thunderbird/3.1.6
In-Reply-To: <4cf8a4ad$0$27033$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2330609
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-12-03 09:05, Tomasz Pyra pisze:
> W dniu 2010-12-01 10:39, Karolek pisze:
>
>>> Jak Ty ze swoim wyczuciem to zrobisz? Hamujesz
>>> wszystkimi 4 kołami równocześnie.
>>
>> W zasadzie to sprowadza sie to do kontroli przednich kol, bo tylne
>> hamuja o wiele slabiej i problem ich blokowania raczej nie istnieje.
>
> Akurat na śliskim wpływ tyłu na drogę hamowania jest istotny (w
> odróżnieniu od hamowania na suchym asfalcie, gdzie mocno odciążony tył
> faktycznie niewiele daje).
>
> I nawet jeżeli potrafisz doskonale i z zerowym opóźnieniem kontrolować
> przednie hamulce, oznacza to że tyłem hamujesz za słabo.
> ABS potrafi kontrolować i przód tył.
Ale jak masz korektor sily hamowania to i tak zawsze tyl slabie hamuje
niz przod, co oznacza tyle, ze jak ci zblokuje przednie kola i je
odblokujesz to tylne sa juz z cala pewnoscia odblokowane.
Chociaz faktycznie przy nowych systemach ABS zrezygnowano z mechnicznego
korektora sily hamowania i sprawa wyglada inaczej, szczegolnie jak sie
wylaczy ABS.
Jednak dalej to nie zmienia faktu, ze na sniegu, lodzie, lisciach itp.
ABS hamuje slabiej.
--
Karolek
Następne wpisy z tego wątku
- 03.12.10 09:44 Arek (G)
- 03.12.10 09:48 Arek (G)
- 03.12.10 09:50 Karolek
- 03.12.10 09:57 Karolek
- 03.12.10 10:05 Mariusz Chwalba
- 03.12.10 10:18 Karolek
- 03.12.10 12:19 Arek (G)
- 03.12.10 12:32 Karolek
- 03.12.10 14:17 Arek (G)
- 03.12.10 17:47 r...@k...pl
- 03.12.10 17:47 r...@k...pl
- 03.12.10 17:47 r...@k...pl
- 03.12.10 18:06 Arek (G)
- 03.12.10 18:19 Artur Maśląg
- 03.12.10 18:58 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Renault Symbioz
- OZE dały Polsce więcej prądu niż elektrownie węglowe
- Kto potrafi sprawdzić aku BMW 48V 10Ah Li-Ion do mini hybrydy, czy sprawny ?
- Wakacyjna promocja dla użytkowników samochodów ...
- Re: W USA już miliony mieszkają w swoich samochodach
- Re: W USA już miliony mieszkają w swoich samochodach
- Zasilanie elektryków w Polsce
- BMW
- Re: Recykling akumulatorów
- Re: Zatonął kolejny statek wiozący 800 palnych elektryków
- Re: Elon właśnie gada, że za rok będzie 1.000.000 autonomicznych samochodów w Ameryce
- Gdzie kupowac aku?
- 5w30 zamiast 0w30
- Klima i samodzielne uzupełnienie
- 6,756,000 car crashes in the United States in 2019 with 36,096 fatalities.
Najnowsze wątki
- 2025-07-03 Trybik
- 2025-07-04 Renault Symbioz
- 2025-07-04 Architektura IIIRP: Wyjątkowa, a prymitywniejsza niż stodoła pod zaborami
- 2025-07-04 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-07-04 Wrocław => SAP ABAP Developer <=
- 2025-07-04 Warszawa => Mid/Senior IT Recruiter <=
- 2025-07-04 Białystok => Kotlin Developer <=
- 2025-07-04 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-07-04 Warszawa => Specjalista wsparcia IT - analiza techniczna sprzętu IT <
- 2025-07-04 Zakrzewo => Konsultant SAP HCM <=
- 2025-07-04 Łódź => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-04 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-07-04 Warszawa => Technik IT - Konfiguracja i Wsparcie Sprzętowe <=
- 2025-07-04 Warszawa => Technique IT - Hardware Configuration and Support <=
- 2025-07-04 Warszawa => Specjalista ds. Sprzętu IT i Wsparcia Technicznego <=