  • 21. Data: 2009-09-25 17:07:30
    Temat: Re: Canon G11 - zdjęcia próbne na dpreview - jak oceniacie?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    de Fresz pisze:
    > To chyba jak zwykle u Canona, nie? ;-)

    No, tradycja taka :)

    > Zapominasz o fetyszu tej grupy, czyli obrotowym ekraniku ;-)

    A tak, obrotowy musi być :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 22. Data: 2009-09-25 19:50:13
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

    Mnie się ta jakość nie podoba, zdjęcia mają mało szczegółów.
    Są odszumione i wyostrzone już w aparacie. Aparat daje radę tylko jak jest
    bardzo jasno,
    ale nawet 100ASA wygląda źle w porónaniu ze zdjęciami z lustrzanki.
    Niczego więcej się nie spodziewam po takiej małej matrycy i dlatego nie
    kupię kompakta.
    Wolę nosić i mieć jakość.

  • 23. Data: 2009-09-25 19:58:16
    Od: "#:-) gps" <g...@p...onet.pl>

    > Zapominasz o fetyszu tej grupy, czyli obrotowym ekraniku ;-)

    Bardzo dziękuję za opinie.

    Istotnie, cena Canona G11 może skłaniać do zakupu Panasonika G1, jeśli
    tylko trochę większy gabaryt nie ma znaczenia dla kupującego.
    Widzę m.in. takie przewagi/niedowagi tych opcji:

    P. G1
    + lepsza matryca (=lepsza jakość zdjęć; gęstość pix. 5 : 23 MP/cm2 mówi
    za siebie)
    + troszkę lepszy ekranik (3" : 2,8")
    + elektroniczny wizjer z kompletem informacji
    - jednak obiektyw 14-45 nie jest taki uniwersalny (28-90 3,5-5,6 :
    28-140 2,8-4,5), choć pewnie ostrzejszy itp.
    - po instalacji poprawki oprogramowania tylko dedykowane akku (u Canona
    G11 pasują te z G10)

    C. G11
    + bardziej turystyczny (375 : 630 g)
    + lepszy zoom
    + optyczny wizjer daje możliwość 'dobijania' jeszcze fotek na padającym
    akku, u G1 wizjer i ekranik żrą po tyle samo prądu
    + brak nakładki na obiektyw (są zasuwające się listki)
    + kręci filmy, zawsze jakaś dodatkowa forma zapisywania wspomnień
    - wysokie ISO prawdopodobnie będzie słabsze

    Trudno oczywiście spekulować w pełni o jakości zdjęć, gdy jeszcze brak w
    internecie testów G11, a samego aparatu na półkach w sklepach.

    Proszę o uzupełnienia lub poprawki.

    Z jednym się nie zgodzę, choć ryzykuję przegryzienie aorty. Ekranik
    odchylany, to rozwiązanie idealne do kadrowania w trudnych pozycjach.
    Chciałbym zobaczyć jak grupowi tradycjonaliści robią zdjęcie pajęczyny
    od spodu na trawniku (niedawno takie robiłem), najpierw podkop saperką
    :-DDD. Generalnie praca w niskich pozycjach to akrobatyka (ze staniem na
    głowie włącznie), zdjęcia znad głowy natomiast - chybił-trafił. Nikon to
    zrozumiał przy D5000, czekam na ruch Canona, byle był to ekran z lewej
    strony (praca ze statywem!).

    #:-)
    gps

  • 24. Data: 2009-09-25 20:19:07
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    #:-) gps pisze:
    > - po instalacji poprawki oprogramowania tylko dedykowane akku (u Canona
    > G11 pasują te z G10)

    A także tanie jak barszcz podróby, zupełnie sprawne.

    > + optyczny wizjer daje możliwość 'dobijania' jeszcze fotek na padającym
    > akku, u G1 wizjer i ekranik żrą po tyle samo prądu

    To raczej nie działa. Braknie prądu, dowidzenia, czy używasz lcd, czy
    nie. Chyba żeby od początku go wyłączyć, ale co to za pstrykanie jak nic
    nie można ustawić.

    > + brak nakładki na obiektyw (są zasuwające się listki)

    Mało upierdliwe. A dekielek szybko się gubi.

> [...]
    > głowie włącznie), zdjęcia znad głowy natomiast - chybił-trafił. Nikon to
    > zrozumiał przy D5000, czekam na ruch Canona, byle był to ekran z lewej

    Bywa przydatne, jednakże kąt patrzenia w nowych lcd jest dość szeroki
    (ale wiadomo, 180st. nie przeskoczy)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /co to jest: przykry zapach, na cztery litery, inaczej polityk?/

  • 25. Data: 2009-09-25 21:34:05
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 25 Wrz, 15:06, "quent" <x...@x...com> wrote:

    > No ale jednak ten G1 to DSLR-like... za duzy jak dla mnie.

    A przed napisaniem tych bzdur zadałeś sobie nieco wysiłku i porównałeś
    wymiary?

    Canon G11 112x76x48mm 375gram
    Panasonic G-1 124x84x45mm 360gram (kit 100gram)

  • 26. Data: 2009-09-25 21:37:56
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Nieznajomy pisze:

    > A przed napisaniem tych bzdur zadałeś sobie nieco wysiłku i porównałeś
    > wymiary?
    >
    > Canon G11 112x76x48mm 375gram
    > Panasonic G-1 124x84x45mm 360gram (kit 100gram)

    I oczywiście w G1 obiektyw chowa się do środka :)
    Zupełnie jak kit olka, co ma 58mm ogniskowej (a może to helios jest
    zumem i można go skócić do 42mm? :)

    Oj, pajacujesz dziś zupełnie jakbyś w andropauzę wchodził, a przecież to
    już dawno po :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /niestety, humaniści bywają równie głupi jak umysły ścisłe/

  • 27. Data: 2009-09-25 22:00:59
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 25 Wrz, 23:37, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > I oczywiście w G1 obiektyw chowa się do środka :)

    I oczywiście tego G11 z chowanym obiektywem wpakujesz spokojnie do
    kieszeni.

    > Zupełnie jak kit olka, co ma 58mm ogniskowej (a może to helios jest
    > zumem i można go skócić do 42mm? :)

    Pajacujesz ty ze swoimi pseudo testami, jak porównujesz stałkę
    pracującą na swoim centrum to nie porównuj tego z zoomem na najgorszej
    jego ogniskowej i bez sensu wybranej przysłonie, miszczu.
    Porównał byś, np z ZD50 lub czymś innym porządnym na 50 paru mm ....
    no tak zapomniałe Janko biduje i nie ma kasy na odpowiednie
    szkiełka ... Czyżby studenci tak mało płacili, albo panoramy lasu były
    nie w cenie ? Miszczu docencie .... hahhahhaha

    > Oj, pajacujesz dziś zupełnie jakbyś w andropauzę wchodził, a przecież to
    > już dawno po :)

    A ty co, moczysz się jeszcze na wspomnienie niedobrej pani co to
    zabroniła grać na pianinie ?

  • 28. Data: 2009-09-25 22:14:49
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Nieznajomy pisze:
    > A ty co, moczysz się jeszcze na wspomnienie niedobrej pani co to
    > zabroniła grać na pianinie ?

    Opowiem ci jeszcze jedną historię, ale pewnie nie załapiesz.
    Był sobie kiedyś sąsiad taki, co donosił na wszystkich, robił partyjne
    przekręty, mieszał intrygami, narobił dużo zła i znienawidził do siebie
    wszystkich. Dziś jest niedołężnym emerytem, od którego dzieci uciekły ze
    dwadzieścia lat temu i ostatnio wywrócił się na schodach i tak leżał
    kilka godzin, a każdy przezeń przechodził byle się nie potknąć.

    Niby ot, ale średnio za kilkadziesiąt lat to nie będzie taki ot...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /porażka na maxa, żenua, polewka, a ja jestem kul-gostek, spox no i szacun!/

  • 29. Data: 2009-09-25 23:05:00
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-09-25 21:58:16 +0200, "#:-) gps" <g...@p...onet.pl> said:

    > Bardzo dziękuję za opinie.
    >
    > Istotnie, cena Canona G11 może skłaniać do zakupu Panasonika G1, jeśli
    > tylko trochę większy gabaryt nie ma znaczenia dla kupującego.

    A teraz porównaj wymiary G11 z EP1 i GF1 - bo to będą sensowniejsze
    odpowiedniki dla Canona.

> [...]
    >
    > P. G1
    > + lepsza matryca (=lepsza jakość zdjęć; gęstość pix. 5 : 23 MP/cm2 mówi

    Różnica znikoma, a to co ważniejsze, czyli rozdzielczość zdaje się taka sama.

    > + elektroniczny wizjer z kompletem informacji
    > - jednak obiektyw 14-45 nie jest taki uniwersalny (28-90 3,5-5,6 :
    > 28-140 2,8-4,5), choć pewnie ostrzejszy itp.

    No i ciemniejszy, z drugiej strony - umożliwia zabawę z GO, co przy Gxx
    wymaga nie lada gimnastyki (czyli w większości przypadków gie z tego
    wychodzi). Z trzeciej strony - duża głebia bywa i zaletą. A z czwartej
    strony - w miejsce kita można przypiąć coś innego - naleśnika, UWA,
    tele.

> [...]
    > + optyczny wizjer daje możliwość 'dobijania' jeszcze fotek na padającym
    > akku, u G1 wizjer i ekranik żrą po tyle samo prądu

    W praktyce dużo nie uzyskasz - może z 10-15 zdjęc. Ale przydaje się
    jeszcze do czegoś innego - do zdjęć szybko poruszających się obiektów,
    gdzie LCD wymięka zupełnie.

    > + kręci filmy, zawsze jakaś dodatkowa forma zapisywania wspomnień

    Jak chcesz filmy, to zawsze jest GH1. HD, te sprawy ;-)

    > - wysokie ISO prawdopodobnie będzie słabsze

    Na pewno.

    > Z jednym się nie zgodzę, choć ryzykuję przegryzienie aorty. Ekranik
    > odchylany, to rozwiązanie idealne do kadrowania w trudnych pozycjach.

    Zgadza się, bywa przydatny, ale nie ma co z niego robić fetyszu.

    > Chciałbym zobaczyć jak grupowi tradycjonaliści robią zdjęcie pajęczyny
    > od spodu na trawniku (niedawno takie robiłem),

    Mówisz że nie dałbyś rady po prostu zrobić zdjęcia bez patrzenia?
    Ueeee, nie wierzę ;-)

    de Fresz

  • 30. Data: 2009-09-25 23:29:12
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 26 Wrz, 00:14, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

> [...]
    > kilka godzin, a każdy przezeń przechodził byle się nie potknąć.
    >
    > Niby ot, ale średnio za kilkadziesiąt lat to nie będzie taki ot...

    Oooo miszczu probuje sił w nowej dziedzinie, ale też ci nie wychodzi,
    podobnie jak fotografia .... hahahha