  • 1. Data: 2009-09-25 06:06:45
    Temat: [pyt]jaki kompakt z preselekcja przyslony
    Od: janik <j...@p...fm>

    witam
    jakie kompakty z przeselekcja przyslony moglibyscie polecic do
    1000-1100 pln. z tego co wygooglowalem to lekko przekracza ta sume
    samsung wb1000 (ok 1200pln) oraz nikon coolpix 5000 (1300pln).
    dzieki i pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-09-25 06:09:39
    Temat: Re: jaki kompakt z preselekcja przyslony
    Od: janik <p...@g...com>

    oczywiscie mialo byc nikon coolpix 6000
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-09-25 06:37:46
    Temat: Re: [pyt]jaki kompakt z preselekcja przyslony
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    janik pisze:
    > jakie kompakty z przeselekcja przyslony moglibyscie polecic

    Jeśli matryca będzie mała, to ta preselekcja do niczego się nie przyda.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 4. Data: 2009-09-25 07:35:58
    Od: janik <p...@g...com>

    > Jeśli matryca będzie mała, to ta preselekcja do niczego się nie przyda.
    jak wystarczajaco duza musi byc matryca aby sensowna byla opcja
    preselekcji w aparacie?

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-09-25 07:37:41
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 25 Sep., 08:06, janik <j...@p...fm> wrote:
> [...]
    > 1000-1100 pln. z tego co wygooglowalem to lekko przekracza ta sume
    > samsung wb1000 (ok 1200pln) oraz nikon coolpix 5000 (1300pln).

    oczywiscie bierz tego nikonka -jeden z lepszych w tej klasie.
    ma tez wbudowany gps , jak sie znudzi fotografowanie to bedziesz mogl
    popatrzec na moc sygnalow z satelity - fajna calkiem zabawa.

  • 6. Data: 2009-09-25 08:13:04
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    janik pisze:
    > jak wystarczajaco duza musi byc matryca aby sensowna byla opcja
    > preselekcji w aparacie?

    W praktyce 4/3. Teoretycznie coś tam widać na mniejszych, ale tak raczej
    teoretycznie, choćby z braku jasnych szkieł przy sensownej ogniskowej. W
    każdym razie w takim g9 przy na końcu tele jeden pies, czy otwarte czy
    zamknięte.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /uwielbiam zapach próżności o poranku/

  • 7. Data: 2009-09-25 08:14:57
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > ma tez wbudowany gps , jak sie znudzi fotografowanie to bedziesz mogl
    > popatrzec na moc sygnalow z satelity - fajna calkiem zabawa.

    Wciągająca, pożyteczna i inteligentna :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /ile kremówek zjadł papież?/

  • 8. Data: 2009-09-25 08:45:22
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 25 Sep., 09:35, janik <p...@g...com> wrote:

    > jak wystarczajaco duza musi byc matryca aby sensowna byla opcja
    > preselekcji w aparacie?
    >
    > pozdrawiam

    sens preselkcji przyslony czyli priorytetu przyslony jest uzasadniony
    zawsze tam jesli wazne sa parametry zdjecia zalezna od przyslony
    tymi parametrami sa:

    a)glebia ostrosci
    b)rozdzielczosc obiektywu

    ad A nie zalezy od wielkosci matrycy ( bardzo , bardzo posrednio )
    tylko od dlugosci ogniskowej obiektywu . poniewaz dla malych matryc
    najczesciej stosuje sie b krotkie ogniskowe wiec GO jest duza. Zmiana
    przyslony nie powoduje istotnego wzrostu GO ( oczywiscie rosnie ale i
    tak byla duza)

    jesli robisz np zdjecia macro to ze wzgledu na GO warto domknac
    przyslone rowniez na krotkich ognisjkowych Lun jesli nalozysz nasadke
    tele.

    Ale sa kompakty z tele np 10 - krotnym , gdzie na dluzszych
    ogniskowych ( to moze byc np 50mm) wplyw przyslony na GO bedzie juz
    wyraznie widoczny

    Ad B) obiektywy osiagaja najlepszy rysunek ( ostrosc a wlasciwie
    rozdzielczosc) na przyslonie o ok 2 do 3 stopni wiekszej od jasnosci
    obiektywu.
    z tego wzgledu jesli zalezy na ostrosci rysunku warto jest stosowac
    preselkcje przyslony.

    XXX

  • 9. Data: 2009-09-25 08:47:40
    Od: kibic <a...@o...pl>

    On 25 Wrz, 08:06, janik <j...@p...fm> wrote:
> [...]
    > 1000-1100 pln. z tego co wygooglowalem to lekko przekracza ta sume
    > samsung wb1000 (ok 1200pln) oraz nikon coolpix 5000 (1300pln).

    nowy Fuji F70EXR ma preselekcje przesłony i długi zoom 27-270 a
    matryca 1/2"

  • 10. Data: 2009-09-25 08:57:54
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
> [...]
    > obiektywu.
    > z tego wzgledu jesli zalezy na ostrosci rysunku warto jest stosowac

    Wiedza sprzed wojny. Dzisiejsze kompakty nawalone pikselami z matrycami
    małymi jak kupy koliberków zaczyna zjadać dyfrakcja już dwie działki
    powyżej pełnej dziury. Natomiast różnicy nie widać praktycznie żadnej
    przy otwartej przysłonie, czy przysłoniętej o działkę (i dodajmy, że
    przy tele, gdzie jasność to 5,6 zwykle to przysłonięcie o 1 ev włazi już
    w dyfrakcję).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jestem wariat na motorze, najszybszy we wsi!/