  • 1. Data: 2009-09-25 09:32:50
    Temat: Canon G11 - zdjęcia próbne na dpreview - jak oceniacie?
    Od: "#:-) gps" <g...@p...onet.pl>

    http://www.dpreview.com/news/0909/09092402canong11ga
    llery.asp

    Jak oceniacie jakość tych zdjęć?
    - poziom szumów
    - dynamika
    - ostrość
    - szczegóły
    - itp.

    Chodzi mi głównie o opinie użytkowników G10 lub podstawowych lustrzanek
    Canona 1000D, 450D i porównanie do tych modeli, a także innych aparatów
    na zbliżonym poziomie technicznym do G11.

    Dziękuję za wypowiedź z góry.

    #:-)
    gps

  • 2. Data: 2009-09-25 09:39:15
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    #:-) gps wrote:
> [...]
    > Canona 1000D, 450D i porównanie do tych modeli, a także innych aparatów
    > na zbliżonym poziomie technicznym do G11.

    Powiem tak - na tej wielkości zdjęciach nie da się odróżnić ich od przeciętnej
    lustrzanki aż do ISO1600 włącznie. Szumami bije na głowę DP2.

  • 3. Data: 2009-09-25 09:45:11
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
    > Powiem tak - na tej wielkości zdjęciach nie da się odróżnić ich od
    > przeciętnej lustrzanki aż do ISO1600 włącznie. Szumami bije na głowę DP2.

    Zdjecia sa 10 Mpix wiec rozmiar jest originalny.
    Co do jakosci to do 400ISO sa nadspodziewanie dobre. Z uzywalnoscia 1600 ISO
    to juz sprawa dyskusyjna i zalezy raczej od progu akceptowalnosci jakosci
    ;-)

    Ja osobiscie jestem pod wrazeniem choc nie mialem G10/9 i nie wiem jak
    wypada 12tka na ich tle.

    pozdr.

  • 4. Data: 2009-09-25 09:48:41
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Miękka klucha Mateusz Ludwin napisał tak:

    > Powiem tak - na tej wielkości zdjęciach

    ale wiesz ze one sa w pelnej rozdzielczosci?

    --
    W tablicę kluczyk raz i dwa
    I spalin kłąb i silnik gra...

  • 5. Data: 2009-09-25 10:51:58
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Kombajn Bizon wrote:

    > ale wiesz ze one sa w pelnej rozdzielczosci?

    Nie są, nie widziałem że na DPR można teraz ściągać całe sample.

    Zresztą w powiększeniu też nie wygląda to źle. 1600 jest spokojnie używalne.

  • 6. Data: 2009-09-25 11:07:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin wrote:

    > Nie są, nie widziałem że na DPR można teraz ściągać całe sample.

    chyba s kosmosu spadłeś, full resy są tam od zawsze

  • 7. Data: 2009-09-25 11:27:58
    Od: TomekM <t...@g...com>

    > Chodzi mi głównie o opinie użytkowników G10 lub podstawowych lustrzanek
    > Canona 1000D, 450D i porównanie do tych modeli, a także innych aparatów
    > na zbliżonym poziomie technicznym do G11.
    Miałem Panasonika LX3, te fotki wyglądają bardzo dobrze jak na
    kompakt.
    Ale moim zdaniem lustrzanki dają jednak lepsze detale.
    Np. przy oglądaniu na 100% giną detale włosów nawet przy najniższych
    czułościach.
    To cena tych wszystkich "odszumiaczy" dla małych matryc.

  • 8. Data: 2009-09-25 11:35:02
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 25 Wrz, 11:32, "#:-) gps" <g...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Canona 1000D, 450D i porównanie do tych modeli, a także innych aparatów
    > na zbliżonym poziomie technicznym do G11.

    Ależ one (fotki) są jechane softem, odszumianie, wyostrzane w lewo, w
    prawo, z góry na dół i z dłu do góry ...
    Choć na odbitkach papierowych nie będzie widać, ale mimo wszystko
    zamast takich efektów wolałbym "normalne" ziarno szumu. Dążenie do
    "glacy" zawsze bywa śmieszne.

  • 9. Data: 2009-09-25 11:50:38
    Od: TomekM <t...@g...com>

> [...]
    > Choć na odbitkach papierowych nie będzie widać, ale mimo wszystko
    > zamast takich efektów wolałbym "normalne" ziarno szumu. Dążenie do

    Na oko wyglądają podobnie do tych z lustrzanek, tylko jak się
    dokładnie przyjrzeć to jest różnica.
    jeszcze większa jest jak chce się takie zdjęcia obrabiać.
    Z lustrzanki można sporo poprawić, takie z kompaktu to zaraz się
    okazuje, ze szum wychodzi.
    A największa różnica jest gdy ktoś się bawi RAW.
    Tam dopiero widać jakich cudów producenci dokonują, żeby szumy były
    mało widoczne.
    Przerobiłem to w tym roku na LX3.
    Co nie zmienia faktu, że kompakty robią całkiem ładne zdjęcia na
    pierwszy rzut oka.
    Ale jak ktoś ma większe wymagania to jednak lustrzanki są górą.
    W sumie ten G11 jest na tyle drogi, że jeśli lustrzanka jest za duża
    to bym się przymierzył do Olympusa EP1, lub nowego Panasonika GP1
    (powinien być niedługo w sprzedaży).

  • 10. Data: 2009-09-25 11:52:48
    Od: kibic <a...@o...pl>

    Najważniejsze, że zniknął kolorowy szum. W końcu u canona zamontowali
    dobry algorytm. Przy iso800 nie siada dynamika. Przy 1600 też kolory
    są w porządku. A dopiero 3200 jest sprane. Jednak wzrost o ponad 50%
    studni potencjału dał dobry efekt.
    Jest się na co przesiadać.