  • 1. Data: 2011-11-07 12:16:14
    Temat: Canon G11 - 'szalejące' kółeczko z tyłu - czym uleczyć?
    Od: "#:-) gps" <g...@p...onet.pl>

    Mam Canona G11. Z tyłu jest kółeczko do zmiany nastaw (np. czas,
    przysłona itp). Od jakiegoś czasu kółeczko zaczęło żyć własnym życiem -
    nie mogę ustawić pożądanych wartości, bo gdy nim kręcę skala przesuwa
    się w dowolnym kierunku, najczęściej nie w tym, w którym bym chciał.
    Dość powiedzieć, że aby ustawić co się chce, trzeba czasem spędzić
    długie minuty kręcąc wte i wewte aż wreszcie wskoczy - piekielnie to
    wkurzające. Na szczęście odkryłem, iż naciśnięcie i przytrzymanie
    przycisku z lewej górnej strony i klikanie kółeczkiem w lewo/prawo
    (klikanie działa bez zarzutu, również klikanie góra/dół) pozwala na
    zmianę nastaw tak samo jak kręcenie kółkiem, tyle że kręcąc kółkiem
    robiło się to szybciej.

    Z internetu wyczytałem na angielskich stronach, że podobne problemy mają
    inni użytkownicy G11 i tam zasugerowano wtryśnięcie pod kółeczko różne
    środki, m.in. WD-40 i u niektórych to zadziałało.

    PYTANIE:
    - czy mieliście podobne problemy i udało się Wam je rozwiązać bez
    wysyłki do serwisu?
    - czy próbowaliście coś wtryskiwać i jaki środek Waszym zdaniem może pomóc?

    Obawiam się cokolwiek robić na własną rękę, np. środek Kontakt 60, bo
    boję się żeby nie rozpuścić jakichś elementów lub co gorsza zapaćkać
    optyki lub matrycy.

    Będę wdzięczny za sugestie.

    #:-)
    gps

  • 2. Data: 2011-11-07 14:24:44
    Od: Tomasz Holdowanski <m...@U...poczta.onet.pl>

    Deep inside the Matrix, convinced that Mon, 07 Nov 2011 13:16:14 +0100
    is the real date, "#:-) gps" <g...@p...onet.pl> has written
    something quite wise. But (s)he wasn`t the one.

    >Z internetu wyczytałem na angielskich stronach, że podobne problemy mają
    >inni użytkownicy G11 i tam zasugerowano wtryśnięcie pod kółeczko różne
    >środki, m.in. WD-40 i u niektórych to zadziałało.

    WD-40 nie polecam, zawiera olej i może zapaćkać kontakty. Prędzej
    Kontakt-60, i nie "w dziurę", tylko precyzyjnie kropelkę tam gdzie
    rzeczywiście jest potrzebna.

> [...]
    >
    >Obawiam się cokolwiek robić na własną rękę, np. środek Kontakt 60, bo
    >boję się żeby nie rozpuścić jakichś elementów lub co gorsza zapaćkać

    A zadzwoniłeś do serwisu i dowiedziałeś się ile będzie kosztować
    ewentualna naprawa? Jeśli mniej niż 200-300zł, nawet bym się nie
    zastanawiał. Próbując samemu masz większe szanse uszkodzić aparat
    jeszcze bardziej niż naprawić, a rozgrzebanego albo nie przyjmą do
    naprawy, albo policzą ekstra.

    Pozdrawiam,
    Mordazy.

    --
    REMOVE-IT. from my address when replying.

    THE ONLY THING WORTH WAITING FOR
    IS A WORLD-WIDE DISASTER.

  • 3. Data: 2011-11-07 20:32:03
    Temat: Re: Canon G11 - 'szalejšce' kółeczko z tyłu - czym uleczyć?
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 07-11-2011 15:24, Tomasz Holdowanski pisze:

    > WD-40 nie polecam, zawiera olej i może zapaćkać kontakty. Prędzej
    > Kontakt-60, i nie "w dziurę", tylko precyzyjnie kropelkę tam gdzie
    > rzeczywiście jest potrzebna.

    Nie Kontakt 60 tylko Kontakt PR, do potencjometrów - lepiej się do tego
    nada.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 4. Data: 2011-11-08 08:18:19
    Od: Tomasz Holdowanski <m...@U...poczta.onet.pl>

    Deep inside the Matrix, convinced that Mon, 07 Nov 2011 21:32:03 +0100
    is the real date, DoQ <p...@g...com> has written something
    quite wise. But (s)he wasn`t the one.

    >Nie Kontakt 60 tylko Kontakt PR, do potencjometrów - lepiej się do tego
    >nada.

    Ale tam nie ma zadnych potencjometrow...

  • 5. Data: 2011-11-08 08:49:08
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-11-08 09:18, Tomasz Holdowanski pisze:

    > Ale tam nie ma zadnych potencjometrow...

    Co wcale nie oznacza, ze się nie nada. Do czyszczenia matryc też zaleca
    się alkohol izopropylowy 'czysty, do analiz' mimo, że żadnych analiz
    chemicznych podczas czyszczenia nie dokonujemy.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 6. Data: 2011-11-08 10:40:08
    Od: "#:-) gps" <g...@p...onet.pl>

    Zaryzykowałem. Postanowiłem użyć "Spirytusu zbożowego" 95% marki Polmos.
    Procedura:
    1. Wieczorem wkapałem przy użyciu strzykawki (bez igły)ok. 6-7 kropel na
    obrzeże kółeczka cały czas kręcąc kółkiem w obie strony. Po włączeniu na
    początku (w wyniku szoku alkoholowego?) kółko nie działało w ogóle. Po
    czasie odżyło i to tak jak trzeba.
    2. Rano sprawdziłem jak działa i choć było nieźle, czasem jeszcze kółko
    nie słuchało. Powtórzyłem więc procedurę i na razie jest jak nowe -
    bardzo responsywne. Zobaczę jak długo.
    [Czyżbym zarobił 200-250 zł na serwisie...? :-P]

    Dzięki za uwagi i sugestie.

    Gdyby ktoś jeszcze wiedział, jak przy użyciu strzykawki
    (lubcośwtymguście) usunąć parę paproszków spomiędzy szkieł obiektywu, to
    bardzo proszę o wskazówki.

    #:-)
    gps

  • 7. Data: 2011-11-08 10:42:27
    Od: robertar <r...@w...pl>

    Witam,
    Kręcąc potencjometrem, nawet wieloobrotowym, znajdziemy jego dwa
    skrajne położenia.
    Obracając natomiast pokrętłami jakie mam w nikonie d70, czy jak myślę,
    w opisywanym tu pokrętle w G11, takich skrajnych położeń nie wyczujemy
    - kółko można kręcić dowolną ilość obrotów w prawo lub lewo. Znamienne
    jest to, że na samych pokrętłach nie zauważymy podziałki, jaka
    stosowana jest przy potencjometrach. Z zasady działania wynika mi, że
    jest tu zastosowany impulsator obrotowy.

    Ze znalezionych tu:
    http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011/04/impulsat
    or-stykowy.html
    informacji wynika, że impulsatory mogą być mechaniczne lub optyczne,
    tzn. takie, jak stosowane były w myszkach z kulką. Jeżeli w G11
    zastosowany był impulsator mechaniczny, to być może, przeczyszczenie
    styków by coś dało, jeżeli zaś optyczny, to smar zaczopuje otworki w
    barierze optoelektronicznej i tylko pogorszy to sprawę.
    Inna sprawa, że może też tu chodzić o awarię układu zliczającego
    impulsy - wtedy nie pomoże nawet maść na szczury :)

    Proponuję skierowanie aparatu do serwisu.

    Pozdrawiam
    Robertar

  • 8. Data: 2011-11-08 12:53:14
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-11-08 11:40, #:-) gps pisze:
    > [Czyżbym zarobił 200-250 zł na serwisie...? :-P]

    -Tato, zarobiłem 2,50, bo do szkoły nie jechałem,
    a biegłem za autobusem.
    -Ależ ty głupi synku jesteś,
    jakbyś biegł za taksówką, to byś 100 zarobił.

    MSPANC :)

    JD

  • 9. Data: 2011-11-08 13:49:02
    Temat: Re: Canon G11 - 'szalej?ce' kółeczko z tyłu - czym uleczyć?
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    > Ale tam nie ma zadnych potencjometrow...

    Kontakt PR świetnie rozpuszcza naloty (siarczki?) i dodatkowo smaruje styki
    spowalniając utlenianie i tworzenie się nowych osadów. Z powodzeniem używam
    go od lat nawet do styków wysokoprądowych ;) (w samochodzie). To środek dla
    tych, którzy nie lubią czyścić styków WD-40 ani czystym alkoholem ;).

    --
    Lol

  • 10. Data: 2011-11-08 15:00:51
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 08.11.2011 11:40, #:-) gps wrote:
> [...]
    > 2. Rano sprawdziłem jak działa i choć było nieźle, czasem jeszcze kółko
    > nie słuchało. Powtórzyłem więc procedurę i na razie jest jak nowe -

    Miało kaca.

    > bardzo responsywne. Zobaczę jak długo.
    > [Czyżbym zarobił 200-250 zł na serwisie...? :-P]

    Jak aparat wpadnie w alkoholizm to więcej wydasz.

    --
    http://szumofob.eu