    From: "#:-) gps" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Canon G11 - 'szalejące' kółeczko z tyłu - czym uleczyć?
    Date: Mon, 07 Nov 2011 13:16:14 +0100

    Mam Canona G11. Z tyłu jest kółeczko do zmiany nastaw (np. czas,
    przysłona itp). Od jakiegoś czasu kółeczko zaczęło żyć własnym życiem -
    nie mogę ustawić pożądanych wartości, bo gdy nim kręcę skala przesuwa
    się w dowolnym kierunku, najczęściej nie w tym, w którym bym chciał.
    Dość powiedzieć, że aby ustawić co się chce, trzeba czasem spędzić
    długie minuty kręcąc wte i wewte aż wreszcie wskoczy - piekielnie to
    wkurzające. Na szczęście odkryłem, iż naciśnięcie i przytrzymanie
    przycisku z lewej górnej strony i klikanie kółeczkiem w lewo/prawo
    (klikanie działa bez zarzutu, również klikanie góra/dół) pozwala na
    zmianę nastaw tak samo jak kręcenie kółkiem, tyle że kręcąc kółkiem
    robiło się to szybciej.

    Z internetu wyczytałem na angielskich stronach, że podobne problemy mają
    inni użytkownicy G11 i tam zasugerowano wtryśnięcie pod kółeczko różne
    środki, m.in. WD-40 i u niektórych to zadziałało.

    PYTANIE:
    - czy mieliście podobne problemy i udało się Wam je rozwiązać bez
    wysyłki do serwisu?
    - czy próbowaliście coś wtryskiwać i jaki środek Waszym zdaniem może pomóc?

    Obawiam się cokolwiek robić na własną rękę, np. środek Kontakt 60, bo
    boję się żeby nie rozpuścić jakichś elementów lub co gorsza zapaćkać
    optyki lub matrycy.

    Będę wdzięczny za sugestie.

    #:-)
    gps