  • 11. Data: 2011-11-08 16:44:50
    Temat: Re: Canon G11 - 'szalejące' kółeczko z tyłu - czym uleczyć?
    Od: robertar <r...@w...pl>

    Dnia 8 listopada o godz. 11:40 #:-) gps napisał:

    >Zaryzykowałem. Postanowiłem użyć "Spirytusu zbożowego" 95% marki Polmos.

    Tu, na końcu posta:
    http://forum.symbianos.pl/viewtopic.php?f=66&t=44460

    Są zdjęcia, które uzmysłowią Ci, jak Twoja płyta będzie wyglądała za
    rok po, jak się pięknie wyraził autor, "terapii spirytusowej".

    Włączanie zaś urządzenia zalanego 5% roztworem wodnym (100% całk. obj.
    - 95% spirytusu) to, jak uważam, hardcor w czystej postaci.

    Pozdrawiam
    Robetar

  • 12. Data: 2011-11-08 17:55:31
    Od: robertar <r...@w...pl>

    Bohatersko broniąca się przed kolejnymi dawkami alkoholu płyta wygląda
    prawdodpodobnie tak, jak ta, którą widać w 2 minucie i 46 sekundzie
    tego filmu (płyta, z której właśnie wyjmowana jest taśma
    przyłączeniowa):

    http://www.youtube.com/watch?v=_4PGAbyJzCU&feature=r
    elated

    Film wprawdzie traktuje o G10 ale nie wydaje mi się, aby oba te modele
    zbytnio się różniły w kwestii tego pokrętła wraz z płytą, do której
    jest zamocowany.

    Dokładnie minutę później na filmie widać, że pod w/w płytą jest moduł,
    który jest najprawdopodobniej płytą główną.
    Mam nadzieję, że jej jeszcze nie namoczyłeś.

    Pozdrawiam
    Robertar

  • 13. Data: 2011-11-08 20:11:19
    Od: "#:-) gps" <g...@p...onet.pl>

    > -Tato, zarobiłem 2,50, bo do szkoły nie jechałem,
    > a biegłem za autobusem.
    > -Ależ ty głupi synku jesteś,
    > jakbyś biegł za taksówką, to byś 100 zarobił.
    >
    > MSPANC :)

    Dobre :-D. Następnym razem zaalkoholizuję coś droższego. :-P

    Póki co G11 chyba to polubił, bo wesoło działa.
    Ale jeszcze nie przeklina i nie śpiewa sprośnych piosenek.

    #:-)
    gps

  • 14. Data: 2011-11-10 22:47:03
    Od: KiloSierra <f...@1...pl>

    W dniu 11/11/08 21:11, #:-) gps pisze:
    > Dobre :-D. Następnym razem zaalkoholizuję coś droższego. :-P
    >
    > Póki co G11 chyba to polubił, bo wesoło działa.
    > Ale jeszcze nie przeklina i nie śpiewa sprośnych piosenek.

    czekaj az fotki bedziesz robic ;)
    zobaczysz jakiej aberacji i dystorsji dostanie ;)

  • 15. Data: 2011-12-02 09:16:32
    Od: juhass <j...@p...fm>

    W dniu 2011-11-08 11:42, robertar pisze:
    > Ze znalezionych tu:
    > http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011/04/impulsat
    or-stykowy.html
    > informacji wynika, że impulsatory mogą być mechaniczne lub optyczne,
    > tzn. takie, jak stosowane były w myszkach z kulką. Jeżeli w G11
    > zastosowany był impulsator mechaniczny, to być może, przeczyszczenie
    > styków by coś dało, jeżeli zaś optyczny, to smar zaczopuje otworki w
    > barierze optoelektronicznej i tylko pogorszy to sprawę.
    > Inna sprawa, że może też tu chodzić o awarię układu zliczającego
    > impulsy - wtedy nie pomoże nawet maść na szczury :)
    >
    > Proponuję skierowanie aparatu do serwisu.
    >
    > Pozdrawiam
    > Robertar

    Takie awarie bardzo często występują w pokrewnej branży- wideo. Kamery
    VX 2000/2100 sony i podobne mają też takie kółeczko, które często z
    czasem zaczyna żyć własnym życiem skutecznie zniechęcając do pracy taką
    kamerą. W tym wypadku jedynym skutecznym wyjściem jest wymiana tego
    ustrojstwa- myślę, że u Ciebie podobnie. W vx-ie jest to zamocowane na
    fragmencie płytki drukowanej połączonej taśmą z płytą główną, więc
    wymiana jest prosta. Mam jednak obawy, czy w aparacie z racji mniejszych
    rozmiarów nie jest to bezpośrednio na płycie głównej (co wiązało by się
    z koniecznością wylutowania).

    --
    Pozdrawiam:
    juhass

  • 16. Data: 2011-12-02 09:27:52
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-12-02 10:16, juhass pisze:
> [...]
    > wymiana jest prosta. Mam jednak obawy, czy w aparacie z racji mniejszych
    > rozmiarów nie jest to bezpośrednio na płycie głównej (co wiązało by się

    Niekoniecznie trzeba to wymieniać, zwykle wystarczy wyczyścić dokładnie
    z pyłu ze startej miedzi styków i metalu suwaka, który się po nich
    porusza. Dobrze też nieco zgiąć suwak tak, by przesunąć promień okręgu,
    po którym jeździ w miejsce niewyrobione (często suwak jest podwójny więc
    wewnętrzną część zginamy do środka, zewnętrzną na zewnątrz - tak z pół
    milimetra).

    --
    pozdrawia Adam
    /przyszła drożyzna i nie wiem, czy kupywać Fakt, czy Super Express/