  • 91. Data: 2010-03-17 18:51:10
    Temat: Re: Canon EOS 5D Mark II i pierwszy obiektyw
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-03-17 19:38:12 +0100, "Darek" <s...@s...pl> said:

    > I po co te złośliwości?

    To nie złośliwości, to fakty.

    > Pisałem chyba wyraźnie, że do tej pory lustrzanki nie miałem, więc się
    > nie znam na obiektywach.

    Skoro jak sam twierdzisz, trochę o tym wiesz, to po pierwsze te
    śmieszne cyferki w nazwach obiektywów powinny Ci dużo mówić (zwłaszcza
    że zapewne jak się już dowiedziałeś przy 5D przelicznik w stosunku do
    analogów jest 1:1), a po drugie powinieneś mieć jakie takie pojęcie do
    czego będziesz tej optyki używał oraz choćby mniejwięcej jak się to z
    owymi cyferkami wiąże. Dodatkowo sam najlepiej wiesz ile chcesz na to
    wydać. Następnym krokiem powinno być zerknięcie na stronę producenta,
    sprawdzenie co jest w ofercie oraz konfrontacja z pierwszym lepszym
    sklepem netowym aby sprawdzić ceny. Bo biorąc pod uwagę kryteria wyboru
    aparatu, takie pierdoły jak MTFy, winiety czy aberracje raczej nie będą
    Ci zaprzątały głowy, więc etap czytania rewiusów spokojnie możesz
    pominąć. Aha, zasada do zapamiętania - droższe zazwyczaj znaczy lepsze.
    Naprawdę takie trudne?

    de Fresz

  • 92. Data: 2010-03-17 19:09:52
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-03-17 18:42:10 +0100, "Darek" <s...@s...pl> said:

    > Jak rozumiem 5D tego nie ma?
    > Tam się ostrość pewnie ustawia na oko, bo autofocus to przecież takie
    > amatorskie ułatwienie, a balansu bieli pewnie też nie ma... :)
    > Kaman, żartuję sobie teraz, ale naprawdę nie jestem aż TAKIM laikiem.
    > Owszem, ten aparat nie ma funkcji wyłapywania uśmiechu fotografowanego
    > obiektu, ale ma wiele dodatków automatyzujących i ułatwiających pracę
    > fotografa.

    I jeszcze kilka uwag trochę innego spojrzenia.
    1. Wybierz sobie system (zakładam, że wybrałeś Canona)
    2. Kup lustro, ale najtańsze i do tego b.dobry obiektyw.
    3. Pobaw się, jak Cię wciągnie dokup sobie 5D II i co Ci tam jeszcze
    się zamarzy. Koniec tematu.
    3. Jeżeli jednak Ci nie wciągnie to sprzedaj w diabły całe to badziewie i już.

    A teraz dla czego tak?
    Masz kasę, ale ją liczysz, więc argumenty ekonomiczne powinny Ci być nie obce.
    Przy odsprzedaży taniej puszki tracisz mało bo puszka kosztuje mało.
    Rynek na tanie puszki jest większy więc i strata w procentach jest
    mniejsza. Ogólnie pół roku zabawy EOS-em 1000 może Cię kosztować maks
    500 zł. Na obiektywie nie ważne czy drogim czy tanim traci się mniej
    (procentowo).
    Odsprzedanie drogiej puszki może już być mniej atrakcyjne. Rynek
    mniejszy klienci bardziej świadomi, najczęściej tacy co wolą kupić nowy
    na FV, strata sporo większa i w wartościach bezwzględnych, i procentowo.

    I jeszcze jedna rzecz. Padły tu głosy "stać Cię to kupuj" - to takie
    przyjazne. Padły też "nie kupuj po co Ci taki drogi klamot" - to takie
    zawistne.
    A może jest na odwrót. Ten co Ci doradza "kup", po cichu sobie myśli.
    "kup frajerze, za trzy miechy będzie do wyrwania taniej fajna puszka"
    Polecam przemyśleć.
    Zdążysz kupić, komuna nie wraca i reglamentacji nie będzie.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 93. Data: 2010-03-17 19:14:50
    Od: mt <t...@i...pl>

    JA pisze:

    > Rozmiar klatki nie ma tu nic do rzeczy. Trudno to zaczyna być przy 4x5 i
    > jakimś szerokim koncie. Gówno na matówce widać, a przydało by się tilta
    > i szfta użyć.

    Ee tam, przy szerokim koncie to większość rzeczy jest łatwa :)

    --
    marcin

  • 94. Data: 2010-03-17 20:04:29
    Od: Tomek <b...@o...pl>

    W dniu 2010-03-17 18:57, Darek pisze:

    > Użytkownik "Tomek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Tyle ile będzie trzeba, ale wiadomo że chcę kupić najtaniej.
    >
    > Pozdrawiam,
    >
    > D.

    Co chcesz kupić najtaniej ?

    Tomek

  • 95. Data: 2010-03-17 20:13:15
    Od: Tomek <b...@o...pl>

    > do Darka: nie patrz na tych, ktorych żal za dupę ściska tylko jak Cię stać
    > kupuj fajną puszkę, rób zdjęcia i ciesz się tym :)

    Chyba się trochę zapędziłeś. 7 tys na puszkę to nie sa dla mnie jakieś
    kosmiczne pieniądze a mimo to zostanę w xxxD/xxD. Między innymi dla
    cropa. Doradzasz mu kupno fajnej puszki, zastanawiałaś się co ze
    szkłami, co bedzie chciał nią robić ? Jak dziecko: kup 1D bo to
    najlepszy Canon

    Tomek

  • 96. Data: 2010-03-17 21:02:09
    Od: "Darek" <s...@s...pl>

    > Nie jest tak skomplikowany jakoś specjalnie, ale wymaga pilnowania
    > światłomierza, a przede wszystkim focusa. Chcąc mieć klarowne zdjęcia w
    > wielu planach musisz mocno przykręcać przysłonę. Obiektywy
    > niedowartościowują rogów klatki (praktycznie wszystkie) i jeśli coś tam
    > siądzie istotnego to zwykle będzie nieciekawie rozmemłane. Oczywiście po
    > resajzie do wielkości ekranowej problemu praktycznie nie będzie.

    Czyli? Jaka na to najlepsza rada?
    I czy to prawda, że do zdjęć typowo reporterskich, gdy zdarza się okazja na
    ciakwe zdjęcie, 5D się nie za bardzo nadaje?

    D.

  • 97. Data: 2010-03-17 21:04:27
    Od: "Darek" <s...@s...pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości
    > Naprawdę takie trudne?

    Czy naprawdę tak trudno zrozumieć, że gdybym to wszystyko wiedział to nie
    pytałbym na grupie dyskusyjnej?
    Jak sądzisz, po co takie wynalazki są w przyrodzie?
    Tak, wiem, w internecie znajdę odpowiedzi na wszystkie pytania, ale miast
    szukaćn a własną rękę i błądzić, postanowiłem spytać się fachowców.
    I oczekuję tu naprawdę czegoś więcej, niż złośliwości.

    D.

  • 98. Data: 2010-03-17 21:08:26
    Od: "Darek" <s...@s...pl>

    > Co chcesz kupić najtaniej ?

    Korpus i obiektywy, samochód, nową sypialnię i parest innych rzeczy.
    Wszystko na co mam ochotę, staram się kupować najtaniej.
    W tym wypadku korpus 5DMII chcę kupić najtaniej jak się da.
    Rozpiętość cenowa w sieci jest ogromna, od 10 000 do blisko 7000. Mówiąc o
    kupowaniu najtaniej mam na myśli tę drugą wartość, nie pierwszą.

    Pozdrawiam,

    D.

  • 99. Data: 2010-03-17 22:13:23
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Darek pisze:
    > Czyli? Jaka na to najlepsza rada?
    > I czy to prawda, że do zdjęć typowo reporterskich, gdy zdarza się okazja
    > na ciakwe zdjęcie, 5D się nie za bardzo nadaje?

    Do reporterki wymiar klatki ma mniejsze znaczenie, a liczy się szybkość.
    Czyli raczej Nikon.
    Nie ma dobrej rady, chcesz mieć ciężarówkę - bierz 5D, chcesz małe
    zgrabne autko - kompakt :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 100. Data: 2010-03-17 23:43:17
    Od: nb <n...@n...net>

    at Tue 16 of Mar 2010 21:24, JA wrote:

    > Niestety nie jest odwrotnie. Za laika myśli producent aparatu
    > upychając możliwie dużo udogodnień, sprzętowych i programowych. A robi
    > to po to, aby prawdziwe było zdanie "aparat ABC robi ładne zdjęcia"
    > Niestety prawda jest taka, że ciągle to człowiek robi zdjęcia

    ogórkiem kiszonym...

    Ile razy ktoś będzie powtarzał tę bzdurę, tyle razy będę protestował.
    Precz z relatywizmem! Rozpatrywać można tylko dwa przypadki:
    1 jeden użytkownik na różnym sprzęcie - oceniamy sprzęt
    2 różni użytkownicy tego samego sprzętu - oceniamy umiejętności użytkownika

    Mieszanie jednego z drugim śmierdzi czymś najgorszym.

    --
    nb