  • 81. Data: 2010-03-17 17:57:01
    Temat: Re: Canon EOS 5D Mark II i pierwszy obiektyw
    Od: "Darek" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Tomek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hnqtli$d8g$1@news.onet.pl...
    > Ile masz na całość, interesuje cię jakiś szczególny rodzaj fotografi ?

    Tyle ile będzie trzeba, ale wiadomo że chcę kupić najtaniej.

    Pozdrawiam,

    D.

  • 82. Data: 2010-03-17 18:19:40
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-03-17 18:52:44 +0100, "Darek" <s...@s...pl> said:

    > Z ciekawości znowu spytam - co w 5D jest takie skomplikowane i trudne w
    > używaniu, że mnie może zniechęcić?

    Zerknij na dpreview i porównaj zawartość menu z prostrzymi aparatami.

    de Fresz

  • 83. Data: 2010-03-17 18:21:43
    Od: "Darek" <s...@s...pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości

    > Zerknij na dpreview i porównaj zawartość menu z prostrzymi aparatami.

    Jako laik mogę tego nie zrozumieć. :)
    Napisz mi wprost o jakie funkcje chodzi.

    D.

  • 84. Data: 2010-03-17 18:28:33
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-03-17 18:48:25 +0100, "Darek" <s...@s...pl> said:

    > Tak z ciekawości - gdzie ja napisałem, że kupuję ten sprzęt do nauki
    > robienia zdjęć?
    > Bo nie, nie po to.

    Ano tak jakoś wynikało z tekstu o pierwszej luustrzance, niemożności
    określenia własnych potrzeb co do optyki i paru innych ogólnikach
    świadczących o pojęciu raczej bladym.

    > Zdjęcia robić umiem, robię je z przerwami od lat 80. Owszem, jestem
    > kompletnym amatorem i w zachwyt wprowadza mnie sytuacja gdy uda mi się
    > zrobić ostre, dobrze skadrowane i ładnie oświetlone zdjęcie. Na coś
    > więcej nie mam ambicji. A 5D biorę po to, żeby:
    > a) robić zdjęcia z ładną plastyką obrazu i odwzrorowaniem kolorów;

    Tańsze opcje dadzą Ci to samo.

    > b) żeby mieć lustrzankę;

    J.w.

    > c) mieć aparat o dużych możliwościach technicznych, które - gdy je
    > poznam - wykorzystać być może do robienia jeszcze fajniejszych zdjęć.

    J.w.

    W tym przypadku FF da Ci tylko lepszy wizjer, znacznie większe pliki
    niż znakomita większość amatorów może potrzebować, większą kontrolę na
    GO, która potrafi się zemścić bardziej nieostrymi zdjęciami niż by się
    chciało oraz z 1 EV lepsze wysokie ISO. Ale to Twój cyrk i Twoje małpy,
    rady co do optyki dostałeś już na początku (nie to że komuś mającemu
    pojęcie o fotografii dojście do podanych w nich wniosków powinno zająć
    samodzielnie góra z pół godziny).

    de Fresz

  • 85. Data: 2010-03-17 18:35:14
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tadeusz pisze:

    > i po co wypisujesz takie pierdoły, w które sam nie wierzysz?

    To jest niestety prawda. Aparaty oparte o analizę obrazu live (czyli
    kompakty i duże bezlustrowce) pracują dokładniej i dają lepszej jakości
    (mniej nietrafione) rezultaty. Oczywiście można jechać na rawach i
    pilnować światłomierza, ale wymaga to pewnej wprawy.

    > Darek ma 100% racji, że z tego 5D będzie miał lepsze zdjęcia
    > niż z jakiegokolwiek kompakta i twoja bezsensowna demagodia
    > tego nie zmieni...

    Lepsze? Znaczy co? Droższe na aukcjach w NYC? :)

    W 90% przypadków zdjęcie z 550D będzie nie do odróżnienia od tego z 5D i
    można się o to zakładać. Żeby ów potencjał wyciągnąć trzeba dobrego
    obiektywu, zwykle statywu, obróbki (i to już nie w picasie) i dużej
    praktyki.

    > Spóbuj wyjaśnić mi jedno: skoro liczy się tylko wiedza, umiejętności i
    > talent
    > a nie sprzęt to czemu ci wszyscy profesjonaliści nie robią fotek
    > pudełkami po butach tylko wydają na te EOS-y 1 mnóstwo pieniędzy,
    > które mogli by wydać na ciekawsze przyjemności??? :)

    Ja robię. Zamiast ff wybieram najtańsze cropy. Za różnicę ceny wolę się
    opieprzać. Jeśli będę miał sytuację wymagającą ff to po prostu taki
    kupię (dziś jednak nie wyobrażam sobie takiej sytuacji - może nocne
    zdjęcia...)

    > do Darka: nie patrz na tych, ktorych żal za dupę ściska tylko jak Cię stać
    > kupuj fajną puszkę, rób zdjęcia i ciesz się tym :)

    Żałosny jesteś myśląc że w roku 2010 w Polsce, wśród dorosłych ludzi
    jeszcze komuś może żal dupę ściskać z powodu aparatu...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 86. Data: 2010-03-17 18:38:12
    Od: "Darek" <s...@s...pl>

    >(nie to że komuś mającemu pojęcie o fotografii dojście do podanych w nich
    >wniosków powinno zająć samodzielnie góra z pół godziny).

    I po co te złośliwości?
    Pisałem chyba wyraźnie, że do tej pory lustrzanki nie miałem, więc się nie
    znam na obiektywach.

    D.

  • 87. Data: 2010-03-17 18:38:41
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-03-17 16:56:49 +0100, cichybartko <c...@g...com> said:

    > Argument o trudności jednak jest trochę od czapy, w końcu w czasach
    > analogowych wszyscy zaczynali na pełnej klatce.

    Rozmiar klatki nie ma tu nic do rzeczy. Trudno to zaczyna być przy 4x5
    i jakimś szerokim koncie. Gówno na matówce widać, a przydało by się
    tilta i szfta użyć.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 88. Data: 2010-03-17 18:42:31
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tadeusz pisze:
    > dostałem w podstawówce prosty aparat: SMENA - zrobiłem tym 2 rolki
    > i wyrzuciłem choć wtedy chciałem fotografowac bardziej niż teraz... :)

    O, jeszcze jeden hormonek na grupie :)
    Znam kilku takich facetów, co wszystko muszą mieć najlepsze. Niestety
    kobiety też.

    A mnie w podstawówce wlali, bo smieną zrobiłem trochę widoczków, a nie
    portrecików cioci. Że materiał marnuję. Wiele dałbym za te niezrobione
    zdjęcia, a już ostatnim problemem byłaby ich jakość techniczna...

    > na studiach kupiłem sobie EOS 3 jako pierwszą lustrzankę

    A ja, nieco później, pierwszego kompakta 2Mpx. Bardzo mile go wspominam,
    zwłaszcza że oprócz widoczków otworzył mi olbrzymie archiwum prywatne.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /aby wybrać opcję pierwszą wciśnij dwójkę/

  • 89. Data: 2010-03-17 18:47:45
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-03-17 18:42:10 +0100, "Darek" <s...@s...pl> said:

    > Jak rozumiem 5D tego nie ma?
    > Tam się ostrość pewnie ustawia na oko, bo autofocus to przecież takie
    > amatorskie ułatwienie, a balansu bieli pewnie też nie ma... :)
    > Kaman, żartuję sobie teraz, ale naprawdę nie jestem aż TAKIM laikiem.
    > Owszem, ten aparat nie ma funkcji wyłapywania uśmiechu fotografowanego
    > obiektu, ale ma wiele dodatków automatyzujących i ułatwiających pracę
    > fotografa.

    Jak Ci de Fresz napisał. Twój cyrk Twoje małpy. Sam napisałeś, że też
    Twoje błoto.
    Kupisz to się przekonasz.

  • 90. Data: 2010-03-17 18:49:01
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Darek pisze:
    > Z ciekawości znowu spytam - co w 5D jest takie skomplikowane i trudne w
    > używaniu, że mnie może zniechęcić?

    Nie jest tak skomplikowany jakoś specjalnie, ale wymaga pilnowania
    światłomierza, a przede wszystkim focusa. Chcąc mieć klarowne zdjęcia w
    wielu planach musisz mocno przykręcać przysłonę. Obiektywy
    niedowartościowują rogów klatki (praktycznie wszystkie) i jeśli coś tam
    siądzie istotnego to zwykle będzie nieciekawie rozmemłane. Oczywiście po
    resajzie do wielkości ekranowej problemu praktycznie nie będzie.

    Nie wiem jak chcesz pstrykać, ale to - paradoksalnie - ff ociera się o
    tak zwane mazy łatwiej niż crop.

    Jeśli chodzi o komplikację menu i nadmiar bzdurnych ustawień to już i
    amatorskie puszki przekroczyły zdrowy rozsądek.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /lepiej mieć dwa złote niż złotówkę, a jeszcze lepiej mieć dwa pięćdziesiąt/