    From: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Canon EOS 5D Mark II i pierwszy obiektyw
    Date: Wed, 17 Mar 2010 20:09:52 +0100

    On 2010-03-17 18:42:10 +0100, "Darek" <s...@s...pl> said:

    > Jak rozumiem 5D tego nie ma?
    > Tam się ostrość pewnie ustawia na oko, bo autofocus to przecież takie
    > amatorskie ułatwienie, a balansu bieli pewnie też nie ma... :)
    > Kaman, żartuję sobie teraz, ale naprawdę nie jestem aż TAKIM laikiem.
    > Owszem, ten aparat nie ma funkcji wyłapywania uśmiechu fotografowanego
    > obiektu, ale ma wiele dodatków automatyzujących i ułatwiających pracę
    > fotografa.

    I jeszcze kilka uwag trochę innego spojrzenia.
    1. Wybierz sobie system (zakładam, że wybrałeś Canona)
    2. Kup lustro, ale najtańsze i do tego b.dobry obiektyw.
    3. Pobaw się, jak Cię wciągnie dokup sobie 5D II i co Ci tam jeszcze
    się zamarzy. Koniec tematu.
    3. Jeżeli jednak Ci nie wciągnie to sprzedaj w diabły całe to badziewie i już.

    A teraz dla czego tak?
    Masz kasę, ale ją liczysz, więc argumenty ekonomiczne powinny Ci być nie obce.
    Przy odsprzedaży taniej puszki tracisz mało bo puszka kosztuje mało.
    Rynek na tanie puszki jest większy więc i strata w procentach jest
    mniejsza. Ogólnie pół roku zabawy EOS-em 1000 może Cię kosztować maks
    500 zł. Na obiektywie nie ważne czy drogim czy tanim traci się mniej
    (procentowo).
    Odsprzedanie drogiej puszki może już być mniej atrakcyjne. Rynek
    mniejszy klienci bardziej świadomi, najczęściej tacy co wolą kupić nowy
    na FV, strata sporo większa i w wartościach bezwzględnych, i procentowo.

    I jeszcze jedna rzecz. Padły tu głosy "stać Cię to kupuj" - to takie
    przyjazne. Padły też "nie kupuj po co Ci taki drogi klamot" - to takie
    zawistne.
    A może jest na odwrót. Ten co Ci doradza "kup", po cichu sobie myśli.
    "kup frajerze, za trzy miechy będzie do wyrwania taniej fajna puszka"
    Polecam przemyśleć.
    Zdążysz kupić, komuna nie wraca i reglamentacji nie będzie.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam