  • 141. Data: 2010-03-20 10:51:01
    Temat: Re: Canon EOS 5D Mark II i pierwszy obiektyw
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-03-19 19:54:20 +0100, Profesor Nic <p...@g...com> said:

    > h ISO,
    > sam
    >
    > A tu juz jest mniej kategoryczne niz sugerowanie braku dostrzegalnej
    > roznicy miedzy 50d i 5d.

    Bo dla lajkonika - to będzie kategoryczny brak istotnych różnic. Wtedy
    największa różnica będzie w wizjerze i rozmiarach.

    > Zakladajac ze to ma byc pierwszy sprzet dla
    > amatora - zgadzam sie w 100%, pisalem juz o tym wczesniej.

    No to nie mamy o czym dyskutować ;-)

    > Ale np te
    > cechy odrozniajace FF od cropa, ktore wymieniles jako nieistotne lub
    > marginalne, np dla mnie sa bardzo wazne.

    Dla Ciebie - człowieka który najpierw swoje nacykał kropami (a pewnie i
    analogami) i świadomie doszedł do takich wniosków. Znam dziesiątki
    ludzi, którzy kupili kropy i do takich wniosków nie doszli, więć śmiem
    twierdzić że dla większośći amatorów, a w tym bodaj wszystkich
    zaczynających przygodę z fotografią, te cechy są nieistotne.

    > Lub minusow :P Tylko i wylacznie kwestia upodoban i zastosowania.

    Będę się upierał, że dla lajkonika większa GO kropa jest plusem.
    Dopiero na poziomie zaawansowanym - to zależy.

    > brzegach i
    >
    > Zadne z dobrych (a takie mialem na mysli, niekoniecznie najdrozsze)
    > nie ma tych problemow.

    Zdarza się nawet w Lkach, zwłaszcza przy matrycach gęstrzych niż 12 MPx.

    > Oj, jakos bardziej kategorycznie brzmiales wczesniej deprecjonujac
    > zalety FF :P

    Bo robiłem to w kontekście pewnego określonego poziomu wiedzy o fotografii.

    de Fresz

  • 142. Data: 2010-03-20 11:48:08
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Darek pisze:

    > Moje pieniądze i moje błoto. :)

    Dlatego nikt ci nie mówi:"Nie kupuj", a jedynie:"Zastanów się" :-)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 143. Data: 2010-03-20 11:58:45
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Darek pisze:

    > Dzięki, faktycznie niezłe ceny.
    > Widzę, żę samego korpusu nie kupięchyba taniej niż w okolicach 7200 - 7300.

    Rozumiem, że skoro to samo jest taniej, to po co kupować drożej, ale
    jeśli liczysz się z pieniędzmi, to może faktycznie 5D nie jest dla
    ciebie, może lepiej C 50D? Albo C7D? A do nauki to nawet C550D będzie
    dobry. Ba! Nawet C1000D będzie bardzo dobry.

    A co do obiektywów, żeby było w temacie - kup tego 24-105, czy jak mu
    tam, a potem będziesz wiedział, czy bardziej potrzeba ci szerokiego
    kąta, czy tele. Bardziej jasnego obiektywu, czy nie.

    A tak swoją drogą, to czemu, skoro wiesz, co chcesz kupić, pytasz się,
    czy lepiej kupić za 10 000zł, czy za 7 000zł? Bo tak zrozumiałem z
    pierwszego twojego postu. Przecież to nie będzie inne 5D jeśli kupisz za
    7kzł niż za 10 kzł.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 144. Data: 2010-03-20 12:30:41
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-03-20 11:51:01 +0100, de Fresz <d...@N...pl> said:

    > Będę się upierał, że dla lajkonika większa GO kropa jest plusem.
    > Dopiero na poziomie zaawansowanym - to zależy.

    Dokładnie i żeby było śmieszniej na poziomie zaawansowanym także
    większe GO może być zaletą. Dla zaczynającego to będzie zawsze zaleta,
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 145. Data: 2010-03-20 12:48:11
    Od: "Darek" <s...@s...pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > A co do obiektywów, żeby było w temacie - kup tego 24-105, czy jak mu tam,
    > a potem będziesz wiedział, czy bardziej potrzeba ci szerokiego kąta, czy
    > tele. Bardziej jasnego obiektywu, czy nie.

    A ten nie jest jasny? Bo dużo dobrego o nim już czytałem i odniosłem
    wrażenie, ze jak na moje potrzeby to więcej niż trzeba.

> [...]
    > twojego postu. Przecież to nie będzie inne 5D jeśli kupisz za 7kzł niż za

    Nie, chodziło mi o to, że rozpiętość cenowa (w sieci) tego 5D tyle wynosi
    (no, może raczej 7-9k), więc pytałem tylko gdzie go kupię najtaniej obecnie.

    Pozdrawiam,

    D.

  • 146. Data: 2010-03-20 12:49:54
    Od: "Darek" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Profesor Nic" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    >Nie do czego, a dla czego :) Dla: swiatla, go, malych rozmiarow,
    >jakosci i b. niskiej ceny. Powinni to dorzucac do kazdego canona, na
    >zasadzie breloczka firmowego ;)

    Dobra, odnotowane. Postaram się zanabyć.

    >A o tym to juz masz cale tomy w necie, nie ma sensu tutaj
    >przepisywac...

    No dobra, ale tak w trzech słowach.:)

    Pozdrawiam,

    D.

  • 147. Data: 2010-03-20 12:54:13
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-03-20 13:48:11 +0100, "Darek" <s...@s...pl> said:

    > A ten nie jest jasny?

    Nie jest. To że czytałeś o nim dużo dobrego, nie znaczy, że jest jasny.

  • 148. Data: 2010-03-20 13:16:44
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Darek pisze:

    > No dobra, ale tak w trzech słowach.:)

    Większa rozdzielczość przy tej samej wartości przysłony + mniejsze wady
    optyczne(aberracja sferyczna, aberracja chromatyczna, ostrość na
    brzegach). Maksimum jakości obiektywy stałoogniskowe osiągają przy
    przysłonach między 2.8 a 5.6 (taki szeroki margines, nie rugajcie mnie,
    że jest to 4-5.6, czy coś innego), kiedy zoomy najlepsze swoje parametry
    mają między f/5.6 a f/11.
    Od jakiegoś czasu nie jest to regułą, bo komputery zaczynają projektować
    świetne zoomy, ale nadal nie znajdziesz zooma jaśniejszego niż f/2.8*

    * istnieją zoomy o jasności 2.0, ale w systemie 4/3, który jest 1/4
    powierzchni matrycy FF, więc nie nadają się nawet jako manualne szkła do
    Canona 5D.

    Do czego służy mała GO - do niezawracania sobie głowy tłem. Często przy
    portretach z większą GO zdarza się, że coś niepożądanego wlezie w kadr
    gdzieś tam z tyłu. Przy małej GO nie będzie tego widać, ot co. Przy
    większej GO należy bardziej pilnować 2 i 3 planu.
    Pozdrawiam,
    Paweł W.