  • 1. Data: 2010-03-13 19:08:23
    Temat: "niebieskie" zdjęcia
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    Witam,
    W Canonie A590 IS podczas robienia zdjęć w snieżnej scenerii
    (stok narciarski) doszło utrwalenia zdjeć w niebieskich poświatach.
    Co bardziej irytujące to fakt, że taka poświata była w trybach
    półautomartcznych
    (Av) zaś nie było jej w trybie AUTO. Jaka jest tego przyczyna??
    W podobnych warunkach starszy Canon A95 wyninałw w trybie Av zdjęcia
    bez tej niebieskiej poświaty.
    Czy jest jakiś sposób aby tą niebieską poświatę usunąć metodami
    "domowymi"??
    To samo dotyczy nagranych klipów filmowych
    Czy to wina autofocusa??
    Prośba o pomoc.
    T.

  • 2. Data: 2010-03-13 19:19:32
    Temat: Re: "niebieskie" zdjęcia
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-03-13 20:08:23 +0100, "Tomek" <s...@o...pl> said:

> [...]
    > Czy jest jakiś sposób aby tą niebieską poświatę usunąć metodami
    > "domowymi"??
    > To samo dotyczy nagranych klipów filmowych

    Nie, to nie wina autofokusa, tylko balansu bieli. W trybie auto balans
    bieli był pewnie auto, a w trybie Av (po co go włączałeś?), zapewne był
    w trybie predefiniowanym typu słoneczko.
    1. Używaj aparatu zgodnie ze swymi umiejętnościami - Auto
    2. Jak chcesz ingerować w ustawienia aparatu, najpierw dowiedz się do
    czego co służy - instrukcja
    3. Użyj jakiego Photoshop elements lub coś w tym stylu, aby naprawić zdjęcia.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-03-14 07:46:27
    Od: TomekM <t...@g...com>

    Można to poprawić np. w darmowym Gimpie.
    Z menu wybieramy Kolory->Automatycznie-> Balans bieli
    Na ogół działa to całkiem ok.

  • 4. Data: 2010-03-14 10:06:02
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "TomekM" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    Można to poprawić np. w darmowym Gimpie.
    Z menu wybieramy Kolory->Automatycznie-> Balans bieli
    Na ogół działa to całkiem ok.

    Podziękowania.
    Jest ten program na dobreprogramy.pl, tylko jaką wersję wybrać??
    Mam też XnView, zna ktoś może ten program?? Da się w nim
    poprawić ten balans bieli (faktycznie był nastawiony na "słoneczko", a niebo
    było pochmurne).
    Podziękowania.
    Tomek.

  • 5. Data: 2010-03-14 10:58:03
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Tomek pisze:
> [...]
    > Na ogół działa to całkiem ok.
    >
    > Podziękowania.
    > Jest ten program na dobreprogramy.pl, tylko jaką wersję wybrać??

    http://www.gimp.org/
    Pobierz wersję na twój system operacyjny.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 6. Data: 2010-03-15 09:54:14
    Od: KrzysiekSX <k...@u...gdzies>

    TomekM pisze:
    > Można to poprawić np. w darmowym Gimpie.
    > Z menu wybieramy Kolory->Automatycznie-> Balans bieli
    > Na ogół działa to całkiem ok.
    a tak przy okazji - jest gdzieś w gimpie opcja zmiany balansu bieli nie
    automatycznie, tylko suwaczkiem? może jakiś plugin?
    kiedyś szukałem ale nie znalazłem, zrobiłem w końcu ps-em, ale nie jest to zbyt
    wygodne (bo mam linuxa i ps dłuuuuugo się odpala pod wine :)

    pozdrawiam Krzysiek

  • 7. Data: 2010-03-15 10:01:39
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hnl08c$jh2$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
    KrzysiekSX nabazgrał:
    > a tak przy okazji - jest gdzieś w gimpie opcja zmiany balansu bieli nie
    > automatycznie, tylko suwaczkiem? może jakiś plugin?

    Nie wiem czy chciałbym coś takiego robić w Gimpie - po kilku operacjach
    w 8 bitach szybko siądą przejścia tonalne...

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Autobusem przez mękę

  • 8. Data: 2010-03-16 09:31:32
    Od: KrzysiekSX <k...@u...gdzies>

    l...@l...localdomain pisze:
    > W poście <hnl08c$jh2$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
    > KrzysiekSX nabazgrał:
    >
    > Nie wiem czy chciałbym coś takiego robić w Gimpie - po kilku operacjach
    > w 8 bitach szybko siądą przejścia tonalne...

    no dobra, może nie być gimp, jest parę darmowych programów (szukam coś pod
    linuxa) , ale akurat sensownego balansu bieli nie widziałem nigdy.
    Dodam jeszcze, że w ps tez mam balans bieli jako plugin :)
    Używam takiej korekcji bardzo rzadko, bo robię zwykle rawy i wywołuję w
    rawshooterze, gdzie balans bieli zmienia się łatwo. Niestety czasem ktoś podeśle
    ze znajomych zdjęcie, które bym sobie chętnie wydrukował, ale nie da się bez
    obróbki... a może ktoś ma jakiś programik, który robi tylko tą jedną funkcję,
    ale porządnie?

    pozdrawiam Krzysiek

  • 9. Data: 2010-03-17 19:32:04
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    KrzysiekSX napisał:
    > no dobra, może nie być gimp, jest parę darmowych programów (szukam coś pod
    > linuxa) , ale akurat sensownego balansu bieli nie widziałem nigdy.
    > Dodam jeszcze, że w ps tez mam balans bieli jako plugin :)

    Digikam. Możesz też obrabiać w 16-bitach.

    m.
    --
    Show time!