  • 121. Data: 2009-05-01 13:35:43
    Temat: Re: Canon EF 50mm f/1,8 II <-- czy to rysuje ostro?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "H5N1" gteo3o$d19$...@i...gazeta.pl

    > Uważaj, bo się spełni. Będziesz miał duże, tanie matryce, oraz jasne
    > tanie szkła... na cropa. ;)

    Mnie marzy się tania i dobra matryca wielkości 6 cm na 6 cm. :)
    Na dodatek tania i dobra optyka.

    IMO problemem jest obróbka takiej masy informacji.

    60*60/(24*36)=4,16666666666667
    60*60/(22*14)=11,6883116883117

    Matryca wielkości 6 cm na 6 cm i 120 megapikseli
    o czułości użytecznej rzędu 1024 hekto ISO. :)
    A do tego dobra i jasna optyka, i tania...
    Rysująca bardzo dobrze w całym (dużym)
    zakresie ogniskowych i przesłon...

    Mogliby jeszcze wprowadzić dopłaty za złomowanie starego :) sprzętu.
    Powiedzmy 20% ceny nowego. :) Producent by zyskiwał trochę surowców
    wtórnych i trochę wiedzy co do przyzwyczajeń użytkowników. :)

    A użytkownik by wiedział, że aparatem trzeba robić zdjęcia!
    Że taki aparat nie powinien leżeć i czekać na prawnuki, ale
    powinien być wykorzystywany bez obaw związanych z żywotnością
    migawki... ;)

    -=-

    Nie mam wątpliwości co do tego, że w moim życiu (w moich
    marzeniach) jest miejsce dla:

    -- samochodu (aby ciałem dogonić duszę)
    -- komputera
    -- aparatu fotograficznego
    -- sympatycznego towarzystwa płci ładnej ;)

    -=-

    Czytałem o ,,czarnym krzemie'' czulszym 100 razy lepiej/mocniej niż
    ,,obecny'' materiał matrycowy oraz o soczewkach odkształcanych
    elemagnetyzmem. Kto wie, może to nie są mrzonki, ale przyszłość. :)
    Na razie wygląda jak SF, ale być może za kilka lat zobaczymy cuda,
    o których nawet nie śnimy. :)

    -=-

    Co do AF... Lubię strzelać do ptaków. Gdyby tak AFowi pokazać ptaka
    i kazać mu jego śledzenie z pomijaniem tła. :) Jest bzdet, który
    wykrywa twarze, który nie zrobi zdjęcia dopóki nie ma uśmiechu,
    dlaczego nie ma takiego cwanego AF, który śledzi ptaka i olewa
    tło -- drzewa czy niebo lub skały i ściany?

    Jak w rakietach -- pokazujesz śledzony obiekt i od tej pory jedynie
    dybiesz na stosowny moment. Jeśli nawet ptak wyleci poza kadr, AF
    nie zgłupieje i po ponownym złapaniu ptaka w pole rażenia, ;) AF
    natychmiast dostosuje się do nowej sytuacji. I oczywiście czułość
    matrycy taka, aby przy dostatecznej głębi ostrości (dla 500 mm ta
    głębia jest malutka i nawet bardzo małe różnice względne odległości
    są bolące) mieć czas rzędu 1/1000 sekundy... Dłuższy czas przy
    fotografowaniu ptaka, machającego skrzydłami, to IMO porażka. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 122. Data: 2009-05-01 13:50:17
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał
    [...]
> [...]
    > nie zgłupieje i po ponownym złapaniu ptaka w pole rażenia, ;) AF
    > natychmiast dostosuje się do nowej sytuacji.

    To jest w G1.
    Śledzenie faktycznie wygląda jak locked target z filmów o walkach myśliwców
    ; )
    Nie wiem czy dobrze by to pracowało z lecącym ptakiem ale widać, że w tym
    kierunku już ktoś podąża.

    adam

  • 123. Data: 2009-05-01 14:42:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "adam" 49fafe11$...@n...home.net.pl

> [...]
    > Nie wiem czy dobrze by to pracowało z lecącym ptakiem ale widać, że w tym kierunku

    Więc czekam na coś takiego w EOSach.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 124. Data: 2009-05-01 18:35:18
    Od: H5N1 <m...@t...aster.pl>

    Dnia Fri, 01 May 2009 16:42:31 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski raczył(a)
    był(a) napisać:

    > "adam" 49fafe11$...@n...home.net.pl

    > Więc czekam na coś takiego w EOSach.

    W G1 pomiar AF robi matryca, w EOSach czujniki AF. Musiałoby być naćkane
    czujników, a obiekt byłby przechwytywany przez poszczególne punkty. Tak
    jest chyba w jedynkach.
    Zresztą teraz wszędzie ładują LV to i pewnie niedługo tego fiuczeru się
    doczekamy tańszych puszkach.

  • 125. Data: 2009-05-01 19:55:31
    Od: j...@a...at

    > Moje oczy, palce i uszy jedynie pokazywały mi, iż AF nie zmienił zdania. :)
    > (widzę mordkę obiektywu lewym okiem, dotykam pierścienia palcami i słyszę
    > dźwięki -- fotograf nie musi mieć dobrego wzroku, wystarczy, jeśli ma dobry słuch)

    jezeli af przy ponownej probie milczy tzn ze uznal , iz nastawienie
    jest prawidlowe , ale wcale nie oznacza to ze zdjecie musi byc ostre.

    jesli przyczyna bledu jest mechanizm wykonawczy to przy kazdej
    ponownej probie AF bedzie chcial poprawic ostrzenie
    jesli blad lezy w niezbyt precyzyjnej pracy akladu AF znajdujacego sie
    w puszcze to nie wylapie on nieostrosci- i bedzie milaczal

    ja tez uzywam uszu przy ostrzeniu za pomoca AF - ale wlaczam do tego
    mozgownice,

    XX

  • 126. Data: 2009-05-01 19:57:00
    Od: j...@a...at

    On 29 Apr., 10:29, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > "adam" 4...@n...home.net.pl

    > A FTM jest warunkowane obecnością USM?
    > Chyba nie.
    >
    > --
    >    .`'.-.         ._.                           .-.
    >    .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
    >    `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
    >   o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

    ftm to nic innego jak mozliwosc reczej ingerencji w kazdej chwili
    ostrzenia , bez koniecznosci wylaczania AF.
    i tyle , zadne czary mary

    XXX

  • 127. Data: 2009-05-01 20:09:57
    Od: j...@a...at

    On 30 Apr., 23:24, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > j...@a...at 4...@b...goog
    legroups.com

    > : nie wykluczone , ze obiektywy , na ktore tak psioczysz i innym
    > : modelem C  dadza lepsze wyniki. tak bylo w moim przypadku ,
    > : a ze moj przypadek nie jest jakims wybrykiem natury
    > : podejrzewam wiec, ze w innych moze byc podobnie,
    >
    > Zaraz dostanę jakieś pieniądze z NFZ czy ZUS, bo schizofrenikom
    > coś się od życia należy, :) a kogoś, kto rozmawia z Tobą, chyba
    > można śmiało zakwalifikować do schizofreników. :)
    >
    > -=-

    ojejejejejej , jejej , jejej , jjejje , jejej , jejej jejejku

    jesli moje posty przerastaja pojemnosc twojego umyslu to moze lepiej
    je odpusc.
    przeslilenie moze doprowadzic do zawalu mozgu.

    masz fajny aparat , slabe obiektywy , kup jakis lepszy.
    wszystko jest na najlepszej drodze .
    tylko spokojnie , spokojnie , jestes w domu , zaparz sobie ziolka
    masz fajny aparat , tylko troszke slabsze obiektywy , ale to wiesz
    przeciez , to obiektywy sa winne
    wszystko bedzie dobrze , dobrze , coraz lepiej .......

    > Może niech się Canon wypowie co do tego dopasowywania obiektywów do soczewek
    matryc. ;)

    poczytaj sobie na ten tamat - poczytaj jak sa budowane ostateni
    matryce
    przelicz jaka czesc powierzchni matrycy w starych matrycach i
    wspolczesnych jest pokryta elemantami swaitoczulymi

    tylko spokojnei Lesiu , spokojnie wszystko bedzie dobrze , jest
    dobrze , to tylko obiektywy ....

  • 128. Data: 2009-05-01 21:11:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    j...@a...at 0...@l...goo
    glegroups.com

    : ja tez uzywam uszu przy ostrzeniu za pomoca AF - ale wlaczam do tego mozgownice,

    Polecam flaszkę z tej strony

    http://www.rickdenney.com/bokeh_test.htm

    z duchem, którego można nie pić. ;) Można jeszcze pstryknąć dla
    pewności flaszkę od wewnątrz, aby wyeliminować FF. Ta z fotki
    eliminuje jedynie BF. :)

    IMO używasz wskazówek głosów wewnętrznych. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 129. Data: 2009-05-01 21:18:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "H5N1" gtffd6$fci$...@i...gazeta.pl

    > W G1 pomiar AF robi matryca, w EOSach czujniki AF. Musiałoby być naćkane
    > czujników, a obiekt byłby przechwytywany przez poszczególne punkty. Tak
    > jest chyba w jedynkach.

    7
    10
    11 <-- 1 D Mark III dla przykładu; razem 45 czujników AF
    10 tak na oko -- pokrywają z ćwierć klatki FF, więc
    7 oCROPną by pokryły niemal w całości...

  • 130. Data: 2009-05-01 21:21:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    j...@a...at a...@w...goo
    glegroups.com

    : ftm to nic innego jak mozliwosc reczej ingerencji w kazdej chwili
    : ostrzenia , bez koniecznosci wylaczania AF.
    : i tyle , zadne czary mary

    Co to jest -- ,,każdy wie'', ale jak działa, jak jest zbudowane?...
    Jak się to dzieje, że jakiś silnik napędza pierścionki z soczewkami
    ostrzącymi, a jednak można dodatkowo kręcić palcami i przeszkadzać
    bezkarnie temu silnikowi?... Silnik chce w prawo, a palce w lewo...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'