  • Data: 2009-03-14 22:23:33
    Temat: Canon 450D i stałka 50mm 1.8 - problemy z ostrzeniem
    Od: z/svc <z/svc@> szukaj wiadomości tego autora

    Cześć,

    Bardzo bym prosił drogich grupowiczów o poradę.
    W październiku zakupiłem Canon 450D z, między innymi, stałką Canona
    50mm 1.8. Od samego początku miałem problemy z auto-focusem w tym
    obiektywie. Na jakich 50% procentach zdjęć wychodzi mi front-focus.
    Tzn. celując auto-focusem w jakiś obiekt, teże wychodzi nieostry, a
    ostrość jest na obiekcie znajdującym się ciut bliżej. Im mniejsza była
    zastosowana przysłona (tzn. wartość przysłony), tym bardziej ten
    problem jest widoczny.

    Aparat wraz z obiektywem wysyłałem do Warszawy do serwisu. Trzymali go
    prawie DWA MIESIĄCE! Właśnie wrócił. I co? Ano pstro, dalej obserwuję
    to samo.

    Teraz to już sam nie wiem, czy to wina aparatu/obiektywu, czy może ja
    zwyczajnie nie potrafię tego sprzętu używać? Chociaż nie jest to mój
    pierwszy aparat, z jakieś 5 lat robiłem już zdjęcia innymi Canonami,
    ale kompaktami.

    Czy moglibyście mi poradzić może jak wykonać jakiś test tego
    obiektywu? W tej chwili chodzi mi przede wszystkim o ustalenie, czy to
    wina sprzętu, czy braku moich umiejętności.

    Nie muszę dodawać, że sprawa jest niesamowicie irytująca. Zamiast
    cieszyć się zdjęciami, to wkurzam się, iż jakaś połowa nadaje się
    tylko do wywalenia, ze względu na złą ostrość.

    --
    z/svc