  • Data: 2009-03-15 07:00:00
    Temat: Re: Canon 450D i stałka 50mm 1.8 - problemy z ostrzeniem
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    On 14 Mrz., 23:23, z/svc <z/svc@> wrote:
    > Cześć,
    >
    > Bardzo bym prosił drogich grupowiczów o poradę.
    > W październiku zakupiłem Canon 450D z, między innymi, stałką Canona
    > 50mm 1.8. Od samego początku miałem problemy z auto-focusem w tym
    > obiektywie. Na jakich 50% procentach zdjęć wychodzi mi front-focus.
    > Tzn. celując auto-focusem w jakiś obiekt, teże wychodzi nieostry, a
    > ostrość jest na obiekcie znajdującym się ciut bliżej. Im mniejsza była
    > zastosowana przysłona (tzn. wartość przysłony), tym bardziej ten
    > problem jest widoczny.

> [...]

    no prosze , uderz w stol a nozyce sie otworza.

    masz tylko jedno wyjscie : polubic zdjecia nieostre.
    wiekszosc af w 450 d tak pracuje ( mialem 3 egzemplarze z wieloma
    obiektywami ) .

    im testy bardziej zblizone do warunkow praktycznych tym lepiej.
    Testy na tablice czarno biale na ogol wychodza dobrze gdyz cel jest b
    kontrastowy , tyle tylko ze na codzien nie fotografuje sie takich
    tablic.

    prosty ale b skuteczny test
    zawiesc na scianie , czy pionowej tablicy kolorowa gazete z nadrukiem
    roznej wielkosci i zdjeciami .

    wykonaj pare zdjec z odleglosci ok 2 m na przyslonie 2,0 z reki
    przy uzyciu lampy blyskowej.
    czas z reki nastaw 1/200 - w pomieszczenieu nie powinno byc za
    jasnno , iso 100

    wykonaj kilka zdjec za kazdym razem przed wykonaniem zdjecia
    rozostrzajac raz w kierunku makro raz na nieskonconosc.
    porownaj potem zdejecia na ekranie w skali 100 %

    czy wszystkie sa ostre a jesli nieostre to jak bardze .
    ocenisz powtarzalnosc wynikow- t o b wazne.
    jesli bedziesz z ostrosci niezadowolny to nie pozostaje Ci nic innego
    jak pogodzic sie z mysla ze masz aparat . ktory robi ostro zdjecia
    tylko przez przypadek.
    Nie ma mozliwosci usuniecia tego ( jeden z egz mojego 450 c wyslalem
    do servisu z tego powodu do niemiec - pomoglo jak umarlemu kadzidlo).

    Na pocieszczenie pozostaje fakt ze wiekszosc posiadaczy c450 d ma tak
    pracujacy AF i z tej wiekszosci posiadaczy ponownie wiekszosc nie
    zdaje sobie z tego sprawy.

    Jesli koniecznie chcesz uzywac tego aparatu - to napisz po wykonanii
    testu , dam Ci pewne wskazowki jak uzywac tego af , tak ze odstek
    zdjec , ktore zdecydujesz sie zatrzymac bezie nieco wiekszy ale
    kosztem nakladu czasu.

    nie chce Ci radzic zebys sprzedal ten aparat , gdyz wowczas nastepny
    wlasciciel poozostanie z tym samym problemem i byc moze bedzie pytal o
    to samo.

    XXX