  • Data: 2009-03-15 10:37:15
    Temat: Re: Canon 450D i stałka 50mm 1.8 - problemy z ostrzeniem
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jerzy Kępa pisze:
    > Witam.
    > To pokaż mnie. (Wystarczy kilka). Dobrze byłoby, żeby były podobne do
    > mojego.

    Np. portrety od Iguany w górę.
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/l/04/0.htm
    Jak trzeba większe to mogę, ale musiałbym powystawiać.

> [...]
    > obiektywu niż punkt ostrości)
    > było coś, co jest zdecydowanie bardziej kontrastowe niż punkt na który
    > ostrzysz).
    > Mam właściwie identyczny problem, jak autor pierwszego posta przy czym
    > nurtuje mnie to,
    > że testy robione w warunkach "sterylnych" są właściwie OK.
    > Stąd może serwis nie pomaga.
    > Tymczasem np to (ostrość na czubek nosa):
    > http://www.pbase.com/jkepa/image/110217624
    > to dramat.
    > Może jednak są jakieś bugi w algorytmach które objawiają się tylko w

    Bugi są w bf/ff i stwierdzone były wielokrotnie (sam też mam tak na
    tamronie na tele, ale w praktyce tak mało, że nieistotne) i to jest
    niestety lipa. Tylko bf/ff zupełnie nie ma nic wspólnego z
    powtarzalnością af, to po prostu stałe przesunięcie. O ile wcześniejsze
    modele miały tę tolerancję na powtarzalność większą to dzisiejsze raczej
    nie mają z tym problemu.
    Samo używanie af to też nie jakieś pstryk i już, trzeba wyrobić sobie
    sposób prowadzenia aparatu na kontrastowe fragmenty (nos to też nie
    punkt w końcu), nieco przytrzymać całość, dać mu się ustawić i dopiero
    dociskać spust. To trwa ułamki sekundy i po jakimś czasie nie myśli się
    o tym. Najlepiej zobaczyć jakiegoś dobrego zawodowca przy ślubach -
    widać jak fotograf na krótką chwilę zamiera po czym gwałtownie
    przekadrowuje.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl