  • Data: 2009-03-15 11:35:28
    Temat: Re: Canon 450D i stałka 50mm 1.8 - problemy z ostrzeniem
    Od: "Lol" <l...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale to co obserwuję u siebie jest powtarzalne. Miałem na mysli bugi które
    > objawiaję się w sytuacji dość niestandardowej zawartości kadru.
    > Przykład (może trochę wydumany i kiepski): silna koncentracja powierzchni
    > super
    > kontarstowych w obszarze leżącym w pobliżu punktu ostrości kapkę mniej
    > kontrastowego
    > albo o innej fakturze. I mam wrażenie, że to działa powtarzalnie.

    Czujnik AF jest ponoć około 3 razy większy niż jego znacznik na matówce. To
    bywa często przyczyna problemów. Sfotografuj np. słupek znaku drogowego np.
    z pięciu metrów (ostrząc na rurkę), gdy w dalekim tle znajdują się
    bezlistne gałęzie drzew na tle nieba (przepraszam za ten obskurny przykład
    ;). Masz bardzo dużą szansę zobaczyć, że ostrość będzie gdzieś na
    gałęziach... Tak to działa.

    --
    Lol