  • 11. Data: 2010-01-21 10:18:19
    Temat: Re: CP na kompie
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-01-21 11:09, marfi pisze:

    > Zgadza się - dlatego proponowałem zamiast tunera zakup modułu CI z
    > kartą, który można użyć w wielu innych tunerach lub komputerze.

    Ale wtedy będę musiał płacić abonament dodatkowy. Rozumiesz? A tu mam
    gratis.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 12. Data: 2010-01-21 10:20:08
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-01-21 11:03, Mirek Ptak pisze:
    > Polecam dla autora grupe pl.rec.telewizja.

    Ale to nie problem z telewizją, ale sprzętowy. Zapomnij że chcę
    podłączyć CP. Umówmy się, że chcę podłączyć Niezidentyfikowane Źródło
    Obrazu i Dźwięku.

    W dekoderze jest złącze Euro. Żeby dyskusja nie dryfowała na rodzaje
    abonamentów, postawmy problem prościej: Jak taki sygnał z euro
    przechwycić do kompa i wyświetlić na ekranie oraz odegrać w głośniczkach.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 13. Data: 2010-01-21 11:22:41
    Od: "Robbo" <r...@...luv.spam.com>

    > Kartę analogową mam, ale:
    >
    > a) słyszałem, że ich śmierć jest bliska i jakbym przeszedł kiedyś na
    > system 64bitowy, to można o nich zapomnieć.

    Jak tak będziesz przyszłościowo patrzył to się okaże, że w ogóle nie ma
    sensu nic kupować, bo "kiedyś" to będzie nic nie warte :-)
    Jest wiele kart przechwytujacych analogowy obraz, nawet najprostsze na USB
    do kopiowania materiałów VHS (tak to reklamują). Nie widze zagrożenia
    zwłaszcza, że takie karty kosztują poniżej 100zł. Poza tym coraz częściej
    sterowniki w wersjach 64bitowych się pojawiają od producentów sprzętu, a
    jeśli Cię to tak przeraża to poszperaj która karta napewno obsługuje systemy
    64bitowe.
    Poza tym domyślam się że karty zgodne z Windows Media Center są kompatybilne
    z 64bit.

    > b) nie rozwiązuje to problemu dźwięku. Powiedzmy, że obraz podłączę do
    > Svideo, ale co z dźwiękiem? Moja karta TV ma tylko svideo oraz antenę.

    Dźwięk przez karte audio w komputerze. Tak zresztą pracowały karty analagowe
    jakie miałem (było to dobrych parę lat temu). Zawsze do karty dołączali
    krótki kabelek (10cm) jack-jack do podłączenia dźwięku. Sądzę, że nowsze
    potrafią zainstalować własny sterownik dźwięku (może się mylę).

    --
    rb

  • 14. Data: 2010-01-21 11:40:37
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-01-21 12:22, Robbo pisze:
> [...]
    >
    > Jak tak będziesz przyszłościowo patrzył to się okaże, że w ogóle nie ma
    > sensu nic kupować, bo "kiedyś" to będzie nic nie warte :-)

    No ale skąd wiesz, kiedy przejdę na 64bit? może za 3 miesiące? 64bit to
    teraz standard.

> [...]
    > producentów sprzętu,
    > a jeśli Cię to tak przeraża to poszperaj która
    > karta napewno obsługuje systemy 64bitowe.

    Czyli to nie jest tak, że z definicji na 64bit to nie działa i koniec?

    > Poza tym domyślam się że karty zgodne z Windows Media Center są
    > kompatybilne z 64bit.

    A jak tego szukać? Ja zupełnie jestem zielony ze spraw sprzętu i nie
    bardzo wiem jak się zabrać za analizowanie tego.

    > Dźwięk przez karte audio w komputerze. Tak zresztą pracowały karty
    > analagowe jakie miałem (było to dobrych parę lat temu). Zawsze do karty
    > dołączali krótki kabelek (10cm) jack-jack do podłączenia dźwięku.

    No mam taki, ale on idzie z karty TV. Czyli tam bym musiał rozdzielacz
    zastosować jakiś?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 15. Data: 2010-01-21 13:07:12
    Od: "Robbo" <r...@...luv.spam.com>

    > No ale skąd wiesz, kiedy przejdę na 64bit? może za 3 miesiące? 64bit to
    > teraz standard.

    Przejdziesz kiedy chcesz, to juz Twoja sprawa. Ale problem z kartą TV to
    raczej ostatni problem jaki Cie będzie interesował przy takiej przesiadce :)

    > Czyli to nie jest tak, że z definicji na 64bit to nie działa i koniec?

    64bit ma tryby kompatybilności z 32bit i większość programów i sterowników
    pracuje pod Windowsem x64 w trybie 32bit (poprzez dodatkowe nakładki
    zapewniane przez system). Aby przejście na x64 miało sens trzeba samemu
    wiedzieć co to nam ma właściwie dać. Jak sam siebie opisujesz - jesteś
    "zielony" - więc naprawdę dziwię się po co Ci takie problemy...

    > A jak tego szukać? Ja zupełnie jestem zielony ze spraw sprzętu i nie
    > bardzo wiem jak się zabrać za analizowanie tego.

    A jak szukac karty? No nie przesadzaj, rusz trochę głową. Przecież w
    większości sklepów są podstawowe opisy itp, ewentualnie zajrzeć na stronę
    producenta do sekcji downloads/support gdzie są sterowniki do pobrania.
    Dla przykładu wziąłem popularny komputronik, pierwszą kartę z brzegu
    Avermedia i już widzę w komentarzach że są sterowniki do x64. Więc nie
    dramatyzuj :-)

    > No mam taki, ale on idzie z karty TV. Czyli tam bym musiał rozdzielacz
    > zastosować jakiś?

    Z karty TV do karty dźwiękowej. Karta TV daje sygnał audio z odbieranych
    programów. Jako że sygnał audio będziesz miał z dekodera to olewasz ten
    kabelek i od razu wpinasz audio z dekodera polsatu do wejścia karty
    dźwiękowej (zamiast tego z karty TV).

    --
    rb

  • 16. Data: 2010-01-22 08:40:13
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-01-21 14:07, Robbo pisze:
> [...]
    > nakładki zapewniane przez system). Aby przejście na x64 miało sens
    > trzeba samemu wiedzieć co to nam ma właściwie dać.

    Nic nie da, ale życie wymusi.

> [...]
    > programów. Jako że sygnał audio będziesz miał z dekodera to olewasz ten
    > kabelek i od razu wpinasz audio z dekodera polsatu do wejścia karty

    No ale wtedy będę miał ciszę z TV. Więc co, wystarczy rozdzielacz wpiąć?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 17. Data: 2010-01-22 09:07:40
    Od: "Robbo" <r...@...luv.spam.com>

    > Nic nie da, ale życie wymusi.

    Jakoś życie nie wymusiło na mnie i wielu innych wysiadki z Windowsa XP :-)
    Jak na razie nie widzę nawet zaczątku trendu masowego przechodzenia na x64.
    Nie martw się na zapas bo w ten sposób to niczego nie warto kupować.
    Czy naprawdę tak boli Cię fakt, że karta za 90zł po 5 latach _może_ być
    niekompatybilna z nowym jakimś tam systemem?

    > No ale wtedy będę miał ciszę z TV. Więc co, wystarczy rozdzielacz wpiąć?

    To ty już masz kartę TV ?? Nic już nie rozumiem. Jaka to karta? Nie ma na
    niej wejścia audio właśnie na potrzeby zewnętrznych źródeł?
    Poza tym skoro będziesz miał Polsat cyfrowy to po co Ci jeszcze zwykła TV ?
    W każdym bądź razie sygnału audio rozdzielaczem ale przełączalnym - tzn albo
    jedno źrodło albo drugie. Jeśli zostaną połączone "na sztywno" może to
    zakłócić dźwięk z jednego jak i z drugiego źródła.

    --
    rb

  • 18. Data: 2010-01-22 10:04:30
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-01-22 10:07, Robbo pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    > wiadomości news:hjbmmv$d7e$1@news.interia.pl...

    > Jakoś życie nie wymusiło na mnie i wielu innych wysiadki z Windowsa XP :-)

    No jak się człowiek uprze, to jeszcze kupi. Ale już tylko z wyprzedaży.
    No i trzeba kupować osobno. A z OEM osobno to znów ZONK licencyjny jest.
    A Boksów to już na pewno nie uświadczysz.

    Za 2 lata nie będzie i koniec. Poza tym, inwestowanie w stare
    rozwiązania takie sobie jest.

> [...]
    > Czy naprawdę tak boli Cię fakt, że karta za 90zł po 5 latach _może_ być
    > niekompatybilna z nowym jakimś tam systemem?

    No niekoniecznie po 5. I niekoniecznie problem 90zł jest. Bo jeśli za
    pół roku czy rok stracę możliwość oglądania CP, w którego zainwestuję,
    to też się liczy, no nie?

    > To ty już masz kartę TV ??

    No mam. Pisałem przecie, że kartę mam, ale ma tylko wejście SVIDEO i
    myślałem, że ona się nie nadaje do tego, bo ma 10 lat.

    > Nic już nie rozumiem. Jaka to karta?

    Modelu teraz nie podam, bom w pracy, ale sprzed 10 lat. Na P jakaś.
    Takie wtedy modne były. Na cipsecie 8cośtam, a o nim czytałem właśnie,
    że na 64bit nie pójdzie.

    > Nie ma
    > na niej wejścia audio właśnie na potrzeby zewnętrznych źródeł?

    Nie. Tylko antena TV, antena radiowa i SVideo.

    > Poza tym skoro będziesz miał Polsat cyfrowy to po co Ci jeszcze zwykła TV ?

    No fakt, te co mam z Azartu, są tam też, choć TVP Katowice nie ma.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 19. Data: 2010-01-22 10:58:28
    Od: "Robbo" <r...@...luv.spam.com>

    > No jak się człowiek uprze, to jeszcze kupi. Ale już tylko z wyprzedaży.
    > No i trzeba kupować osobno. A z OEM osobno to znów ZONK licencyjny jest.
    > A Boksów to już na pewno nie uświadczysz.

    Ty planujesz zakupować za 2 lata system aby uruchomić na nim kartę TV tak by
    móc oglądać dzisiaj cyfrowy polsat? Nie jest to trochę na opak?
    Twój obecny system to jakoś Ci znika samoistnie że jesteś zmuszony do
    kupienia nowego?

    > Za 2 lata nie będzie i koniec. Poza tym, inwestowanie w stare
    > rozwiązania takie sobie jest.

    A przepraszam, ten cyfrowy polsat to masz Full-HD? Bo inwestowanie w starą
    technologię to takie sobie... i jeszcze płacić abonament za to??!

    > No niekoniecznie po 5. I niekoniecznie problem 90zł jest. Bo jeśli za
    > pół roku czy rok stracę możliwość oglądania CP, w którego zainwestuję,
    > to też się liczy, no nie?

    Dlaczego po pół roku czy roku miałbys stracić możliwość? Twój komputer
    automatycznie się zaktualizuje do systemu x64 bez Twojej ingerencji??? I
    nagle przestanie Ci działać karta TV?
    Twierdzisz że już za pół roku będziesz zmuszony do przesiadki na x64? Niby z
    jakiej racji?
    Jeśli się tak boisz inwestycji na marne, to jak już zainwestujesz w coś to
    trzymaj się tego póki działa. A system Windows się nie zużywa :-)

    Poza tym robisz z igły widły. Okazuje się że wszystko co potrzebne masz już
    w swoim kompie i jedynie potrzeba Ci jakiegoś kabelka do S-video aby
    podłączyć dekoder do karty w kompie.

    --
    rb

  • 20. Data: 2010-01-22 11:35:35
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-01-22 11:58, Robbo pisze:
> [...]
    > tak by móc oglądać dzisiaj cyfrowy polsat? Nie jest to trochę na opak?
    > Twój obecny system to jakoś Ci znika samoistnie że jesteś zmuszony do

    No skąd wiesz, że nie będę sobie kupował nowego kompa np.? Albo że ten
    mi nie zdechnie i nie zdecyduję się na zakup nowego? Wiesz, już raz
    kupiłem bagażnik na dach do Poloneza i do dzisiaj mi leży :D

    > A przepraszam, ten cyfrowy polsat to masz Full-HD? Bo inwestowanie w
    > starą technologię to takie sobie... i jeszcze płacić abonament za to??!

    No akurat fullHD to ja nienawidzę. SD jest fajne. Ale co innego ciągle
    działająca telewizja, a co innego kupowanie systemu, który jest już nie
    jest wspierany. To tak jakbyś proponował zakup windows 98. Niedługo
    pewnie wycofają aktualizacje do XP i będzie śmierć systemu.

    > Dlaczego po pół roku czy roku miałbys stracić możliwość? Twój komputer
    > automatycznie się zaktualizuje do systemu x64 bez Twojej ingerencji???

    Nie. Ale możliwe, że będę musiał go zaktualizować.

    > Twierdzisz że już za pół roku będziesz zmuszony do przesiadki na x64?
    > Niby z jakiej racji?

    No choćby spali się mój komputer.

    > Jeśli się tak boisz inwestycji na marne, to jak już zainwestujesz w coś
    > to trzymaj się tego póki działa. A system Windows się nie zużywa :-)

    Zużywa się. Gdyby się nie zużywał, to bym dzisiaj pracował nadal na
    Windows 95. A tu ZONK, na obecnym kompie to on się nawet nie zainstaluje.

    > Poza tym robisz z igły widły. Okazuje się że wszystko co potrzebne masz
    > już w swoim kompie i jedynie potrzeba Ci jakiegoś kabelka do S-video aby
    > podłączyć dekoder do karty w kompie.

    Możliwe. Toteż dopytywałem o szczegóły... Więc muszę kupić kabelek
    Euro-SV+jack. Coś takiego:
    http://allegro.pl/item881056671_komputer_tv_euro_svh
    s_svideo_jack_15m_5674.html

    --