  • 1. Data: 2010-01-19 19:27:54
    Temat: Regeneracja rolek w drukarce
    Od: DFpawel <0...@S...gazeta.pl>

    Witam,

    W jaki sposób można zregenerować rolki w drukarce HP LJ6L żeby lepiej
    papier ciągnął z podajnika? Bo coraz gorzej pobiera papier - ślizga się,
    czy są domowe sposoby na poprawienie tego? Czy można kupić jeszcze takie
    coś, jak to się dokładniej nazywa?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2010-01-19 20:27:20
    Temat: Re: Regeneracja rolek w drukarce
    Od: "mkonst" <m...@g...pl>

    DFpawel wrote:
> [...]
    > się, czy są domowe sposoby na poprawienie tego? Czy można kupić
    > jeszcze takie coś, jak to się dokładniej nazywa?

    Mam dość leciwą drukarkę HP 4V, która ma problemy z pobieraniem papieru z
    podajnika. Pomaga (na jakiś czas) przetarcie rolek spirytusem.
    --
    Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)
    mkonst(malpa)et(kropka)put(kropka)poznan(kropka)pl

  • 3. Data: 2010-01-19 21:31:46
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "DFpawel" <0...@S...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > papier ciągnął z podajnika? Bo coraz gorzej pobiera papier - ślizga się,
    > czy są domowe sposoby na poprawienie tego? Czy można kupić jeszcze takie

    Czesci mozesz dokupic np. tutaj:
    http://uni-tech.pl/sklep/index.php?k61,hp-lj-5l-6l

    A jesli chcesz regenerowac, to albo roztworem octu, albo jak kolega
    napisal - alkoholem. Starczy, dopoki guma nie zacznie sie kruszyc.

    Pozdrawiam
    Michal

  • 4. Data: 2010-01-19 22:25:33
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Tue, 19 Jan 2010 22:31:46 +0100, "Michal AKA Miki"
    <j...@...onetu.pl> wrote:

> [...]
    >
    >A jesli chcesz regenerowac, to albo roztworem octu, albo jak kolega
    >napisal - alkoholem. Starczy, dopoki guma nie zacznie sie kruszyc.

    Swego czasu HP zauważyło ten problem w LJ 5L, 6L i chyba 1100. Można
    było u nich na ich stronie zamówić "urządzenie" poprawiające docisk.
    Była to kształtka tekturowa z kawałkiem kawłakeim wyprfilowanej taśmy
    klejącej którą wkładało się w podajnik i taśma była wklejana w głębi
    podajnika. Pomagało. Tyle że to było tak z 4-6 lat temu.

    Zdrówko

  • 5. Data: 2010-01-19 23:47:24
    Od: "d530" <d...@p...com>

    "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> wrote in message

> [...]
    > klejącej którą wkładało się w podajnik i taśma była wklejana w głębi
    > podajnika. Pomagało. Tyle że to było tak z 4-6 lat temu.

    Blisko, blisko, a więc uściślamy.

    Sprawa dotyczyła Lj 6L oraz Lj 1100, nie dotyczyła Lj 5L.
    W drukarkach wyprodukowanych przed majem 2001 stwierdzono twardnienie
    materiału, z którego wykonany był separator podajnika.
    Skutkowało to pobieraniem wielu arkuszy papieru jednocześnie.
    HP przygotował samoprzylepną nakładkę na separator ("T" dla rodziny Lj 1100
    i "L" dla Lj 6L). Wysyłana była darmowo po zamówieniu.
    Po zastosowaniu nakładki uzyskiwano prawidłowe działanie separatora.
    Po maju 2001 poprawiono wadliwe rozwiązanie, w drukarkach separator wykonany
    był z materiału odpornego na twardnienie i nie trzeba było stosować
    powyższej "protezy".
    Ale to nie rozwiązuje problemu Pawła, u niego nie ma pobierania wielu
    arkuszy, lecz słaby docisk rolek transportowych.

  • 6. Data: 2010-01-20 10:11:02
    Od: "Krzysztof.Wocial" <w...@g...pl>

    Użytkownik "DFpawel" <0...@S...gazeta.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > papier ciągnął z podajnika? Bo coraz gorzej pobiera papier - ślizga się,
    > czy są domowe sposoby na poprawienie tego? Czy można kupić jeszcze takie

    Jest taki środek: NOVOGUM EXTRA, do czyszczenia i regeneracji wałków
    gumowych, serwisanci używają go rolek w drukarkach.
    Poszukaj na Allegro, albo masz tu:
    http://sklep.grafikus.com.pl/NOVOGUM-Ex-1l-zm-do-obc
    iag-i-w-farbowych%2850,12819,12721%29.aspx