  • 1. Data: 2011-05-29 16:40:48
    Temat: Było: Kity,zestawy uruchomieniowe a CE
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    Tak się ostatnio zastanawiałem, czy firmy produkujące Kity, zestawy i
    programatory powinny swoje produkty oznaczać CE / badać pod tym kątem? Jakie
    normy powinny spełniać? Dyrektywę RoHS, EMC, inne?
    Dyskusja toczyła się w 2007 roku, ale konkretnej odpowiedzi na pytanie nie
    znalazłem:
    https://groups.google.com/group/pl.misc.elektronika/
    browse_thread/thread/8b227c59645ac4be/379c9a407525e2
    8a?hl=pl&ie=UTF-8&q=oznaczenie+ce+Zestawy+uruchomien
    iowe#

    Michał

  • 2. Data: 2011-05-29 17:24:50
    Temat: Re: Było: Kity,zestawy uruchomieniowe a CE
    Od: Arkady <p...@o...eu>

    W dniu 2011-05-29 18:40, Michał Lankosz pisze:
> [...]
    browse_thread/thread/8b227c59645ac4be/379c9a407525e2
    8a?hl=pl&ie=UTF-8&q=oznaczenie+ce+Zestawy+uruchomien

    Przez tyle lat hibernowales ?
    CE to China Export i tyle w tym temacie.

  • 3. Data: 2011-05-29 17:48:13
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    Użytkownik "Arkady" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
    browse_thread/thread/8b227c59645ac4be/379c9a407525e2
    8a?hl=pl&ie=UTF-8&q=oznaczenie+ce+Zestawy+uruchomien
    iowe#

    > Przez tyle lat hibernowales ?

    Napisałem: Tak się ostatnio zastanawiałem...
    ale chodziło mi o ostatnie kilka tygodni, nie lat.

    > CE to China Export i tyle w tym temacie.
    Ale tu chodzi o CE jako deklarację producenta spełniania przez produkty
    wymagań określonych przez Unię Europejską.

    Michał

  • 4. Data: 2011-05-29 17:56:38
    Od: Arkady <p...@o...eu>

    W dniu 2011-05-29 19:48, Michał Lankosz pisze:
> [...]
    > Ale tu chodzi o CE jako deklarację producenta spełniania przez produkty
    > wymagań określonych przez Unię Europejską.

    CE to nie deklaracja producenta a znaczek ChINA ExPORT zejdz na ziemie.

    Nic sie nie zmienilo od lat o ile niemcy jakos ogarniaja swoj rynek to
    unas kazdy ma to w dupie i nawet produkty nie spelniajace norm sa na
    rynku.

  • 5. Data: 2011-05-29 18:04:41
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-05-29 19:56, Arkady wrote:
    > nawet produkty nie spelniajace norm sa na rynku.

    Ale przeciez kity to są woreczki z elementami + płytki ktore trudno
    posądzać same z siebie o zakłócenia radia sąsiada :)

    Cięzko tu mówić o produkcie w sensie CE, to troche jak by worek cementu
    wymagał przy sprzedaży projektu domu i gotowego odbioru pod klucz.

  • 6. Data: 2011-05-29 18:08:16
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > CE to nie deklaracja producenta a znaczek ChINA ExPORT zejdz na ziemie.
    >
    > Nic sie nie zmienilo od lat o ile niemcy jakos ogarniaja swoj rynek to
    > unas kazdy ma to w dupie i nawet produkty nie spelniajace norm sa na rynku.

    Słuchaj, skoro w Niemczech jest tak wspaniale, to co Ty tu jeszcze
    robisz?? :P... Sądzę, że Koledze nie chodziło o to, jak jest, tylko o
    to, co powinien zrobić producent kitów itp. - czy powinien robić badania
    i jakie... faktem jest, że niezbyt trafnie zadał pytanie, bo zapytał o
    to "jak sobie radzą"... Ale sam właśnie jestem ciekawy, jak to ma się w
    świetle reguł, a nie kombinatorstwa - czy taki KIT to urządzenie
    elektroniczne?? To, że ROHS musi spełniać, to raczej pewne, ale to się
    chyba opiera na deklaracji producenta. Z drugiej strony, ciężko
    zapewnić, że urządzenie będzie na przykład miało kompatybilność
    elektroniczną po zmontowaniu przez użytkownika, kiedy może to zależeć od
    sposobu montażu... Ale OK, nie chcę się wtrącać w temat, bo właściwie
    niewiele mogę powiedzieć, ale zauważyłem taki dysonans w podejściu do
    tematu ;)...

    Konop

  • 7. Data: 2011-05-29 18:34:54
    Od: Arkady <p...@o...eu>

    W dniu 2011-05-29 20:08, Konop pisze:

> [...]
    > sposobu montażu... Ale OK, nie chcę się wtrącać w temat, bo właściwie
    > niewiele mogę powiedzieć, ale zauważyłem taki dysonans w podejściu do

    Powiem tak pierdolicie hipolicie z racji tego ze zajmuje sie radiami
    moge ci powiedziec ze w polsce wisi setki tysiecy urzadzen nie
    spelnaijacych norm a sluzby chuj na to gleboko klada.

    wiec prosze nie ą ę bulke przez bibulkke a chuja cala reką.

  • 8. Data: 2011-05-29 19:50:02
    Od: "Chomik" <c...@h...pl>

    ;)...

    > Powiem tak pierdolicie hipolicie z racji tego ze zajmuje sie radiami moge
    > ci powiedziec ze w polsce wisi setki tysiecy urzadzen nie spelnaijacych
    > norm a sluzby chuj na to gleboko klada.

    No i bardzo dobrze. Zwlaszcza ze wiele tych wymagan "na chuj" jest potrzebne
    i sluzy tylko dorabianiu sie firm co wydaja certyfikaty i jeszcze wiekszemu
    bogaceniu sie juz bogatych firm bo nikogo z malej firmy nie stac na placenie
    tysiecy na czesto durno badania i certyfikaty. Z drugiej strony mam na co
    dzien do czynienia z profesjonalnymi urzadzeniami firmy siemens majace
    wszystkiecertyfikatu cuda niewidy a "chuj" sa warte czesciej mnie zawiodly
    niz niecertyfikowany chinczyk.

  • 9. Data: 2011-05-29 20:25:46
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

> [...]
    > jakie... faktem jest, że niezbyt trafnie zadał pytanie, bo zapytał o to
    > "jak sobie radzą"... Ale sam właśnie jestem ciekawy, jak to ma się w

    Nie żebym się czepiał, ale czy w moim pytaniu "firmy produkujące [...]
    powinny swoje produkty oznaczać CE / badać" jest aż taka niejasność?
    Chodzi mi o to, czy wymienione w temacie urządzenia kwalifikują się do
    objęcia jakimiś przepisami, normami.
    Natomiast żeby wiedzieć, jak firmy sobie radzą to trzeba by się dowiedzieć,
    co muszą omijać.

    > świetle reguł, a nie kombinatorstwa - czy taki KIT to urządzenie
    > elektroniczne?? To, że ROHS musi spełniać, to raczej pewne, ale to się

    Tak właśnie.
    To, że sporo urządzeń posiada naklejkę CE, a nie spełnia norm w tym wątku
    mnie nie interesuje.
    Polscy producenci jakoś specjalnie się nie 'reklamują' RoHS w swoich
    zestawach, chyba że nie zauważyłem. Myślę jednak, że w większości stosują
    lut bezołowiowy. Bułgarski Olimex od razu na stronie głównej wyświetla RoHS
    Pb-FREE (co by to nie znaczyło) podobnie zdaje się podaje Atmel czy ST.

    Michał

  • 10. Data: 2011-05-29 21:23:45
    Od: Arkady <p...@o...eu>

> [...]
    > stosują lut bezołowiowy. Bułgarski Olimex od razu na stronie głównej
    > wyświetla RoHS Pb-FREE (co by to nie znaczyło) podobnie zdaje się podaje

    Olimex to bracie podparles sie swiatowa firma