  • 1. Data: 2011-05-29 10:17:14
    Temat: jeszcze raz konwersja TTL i LVTTL
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    Przepraszam ze jeszcze raz pisze ale ten układ nie daje mi spokoju., układ
    ma współpracować z modułem BT zasilanym 3,3V wyjście Tx i Rx , na wyjściu
    być TTL 0-5V . Użyłem 74HC14 zasilanym 5V . Obniżenie napięcia Rx zrobiłem
    na zenerce 3v3 i oporniku . Pytanie brzmi czy 74HC14 rozpozna jako jedynkę
    3,3 V i da na wyciu 1 (5V) ?
    Marek S

  • 2. Data: 2011-05-29 12:01:58
    Temat: Re: jeszcze raz konwersja TTL i LVTTL
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-05-29 12:17, Marek S pisze:
> [...]
    > na zenerce 3v3 i oporniku . Pytanie brzmi czy 74HC14 rozpozna jako jedynkę

    Jak na wejściu rozpozna jedynkę, to na wyjściu będzie zero.
    A co do rozpoznawania poziomu 1, to przy sygnale wejściowym 3,3V będzie
    to na styk. ST podaje, że próg dla 1 logicznej przy zasilaniu 4,5V może
    wynieść nawet 3,15V. Przy 5V będzie jeszcze wyżej. Lepiej użyj układu z
    serii HCT.

  • 3. Data: 2011-05-29 12:07:17
    Od: "Chomik" <c...@h...pl>

    Użytkownik "Marek S" <s...@o...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > na zenerce 3v3 i oporniku . Pytanie brzmi czy 74HC14 rozpozna jako jedynkę

    Jak rozpozna "jedynka" to za zadne skarby nie da "jedynki" na wyjsciu.
    Po drugie malo to w necie PDF-ow tego ukladu zeby takimi pytaniami tu
    zasmiecac.
    Czyzby kolejny "identyfikator..." ??

  • 4. Data: 2011-05-29 12:46:05
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    logiczne że połączę go w dwa przerzutniki Schmitta , pytam czy bedzie
    uznawał 3,3V za logiczną jedynkę
    M.S

  • 5. Data: 2011-05-29 12:56:02
    Od: Konop <k...@g...pl>

    W dniu 2011.05.29 14:46, Marek S pisze:
    > logiczne że połączę go w dwa przerzutniki Schmitta , pytam czy bedzie
    > uznawał 3,3V za logiczną jedynkę
    > M.S
    > Użytkownik "Chomik"<c...@h...pl> napisał w wiadomości

    Należy przyjąć, że nie. Może dany egzemplarz tak uzna, ale przy drobnych
    zakłóceniach zacznie głupieć, podobnie przy zmianie napięcia
    zasilania... Daj układ HCT, one "widzą" jedynkę od 2V wzwyż...

    Konop

  • 6. Data: 2011-05-29 13:08:22
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 29.05.2011 12:17, Marek S pisze:
    > Przepraszam ze jeszcze raz pisze ale ten układ nie daje mi spokoju., układ
    > ma współpracować z modułem BT zasilanym 3,3V wyjście Tx i Rx , na wyjściu
    > być TTL 0-5V .
    Czemu nie użyjesz logiki o poziomach TTL? Wtedy '1' jest od trochę ponad
    2 woltów.

    > Użyłem 74HC14 zasilanym 5V
    W jakim celu?

    Michoo