  • 1. Data: 2011-05-29 09:47:09
    Temat: Problem z SIM900 , komenda ATD
    Od: non <n...@g...com>

    Witam wszystkich
    Problem wygląda następująco: wysyłam komende ATD.... do modułu i ten
    zestawia połączenie z wybranym numerem, w telefonie, ktorego numer
    wybralem, odbieram rozmowe , modul SIM to rozpoznaje i rozlacza ja
    komenda ATH . Do tej pory wszystko dzieje sie jak należy. Problem
    pojawia się przy kolejnym połączeniu, po kolejnym wydaniu komendy
    ATD.... moduł się zawiesza i na jakąkolwiek komendę nie odpowiada lub
    odpowiada "ERROR", pomga dopiero reset sprzętowy. Czy ktoś może miał
    już takie doświadczenia z tym modułem? Każda rada mile widziana :)

    Pozdrawiam
    Norbert

  • 2. Data: 2011-05-29 10:22:40
    Temat: Re: Problem z SIM900 , komenda ATD
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sun, 29 May 2011 02:47:09 -0700 (PDT), non napisał(a):

> [...]
    > odpowiada "ERROR", pomga dopiero reset sprzętowy. Czy ktoś może miał
    > już takie doświadczenia z tym modułem? Każda rada mile widziana :)

    Z0

  • 3. Data: 2011-05-29 14:19:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello non,

    Sunday, May 29, 2011, 11:47:09 AM, you wrote:

> [...]
    > odpowiada "ERROR", pomga dopiero reset sprzętowy. Czy ktoś może miał
    > już takie doświadczenia z tym modułem? Każda rada mile widziana :)

    Probowałeś po rozłączeniu ATZ?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2011-05-29 14:42:55
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    wiadomości:3d57b7ff-f74d-4819-867b-36e1c4446e2d@ct4g
    2000vbb.googlegroups.com,
    non <n...@g...com> nastukał:

    ATZ?

    --
    VSS

  • 5. Data: 2011-05-29 17:26:17
    Od: non <n...@g...com>

    > Probowałeś po rozłączeniu ATZ?

    Nie próbowałem, ale spróbowałem właśnie przed chwilą - niestety nie
    działa nadal, tzn. przy drugim połączeniu wisi.
    Przed pierwszym połączeniem dałem AT&W a po rozłączeniu ATZ i nic....
    Z rozpędu, wiedziony tym tropem , spróbowałem nawet AT&F i dalej nic.
    Co ciekawe, wczoraj, w akcie desperacji wstawiłem przed próbą
    połączenia AT+CCALR? i po tym zaczął łączyć prawidłowo za każdym
    razem.
    Działał tak parę godzin, niestety do momentu kiedy postanowiłem na
    sztywno mu ustawić baud rate, po tej operacji znowu łączy tylko za
    pierwszym razem
    i zmiana baud rate z powrotem na "auto" też nic nie pomogła - cuda
    jakieś się dzieją :)
    Dodam że polecenie odbiera prawidłowo, bo widzę echo które odsyła.

    Pozdrawiam
    Norbert

  • 6. Data: 2011-05-30 06:55:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello VSS,

    Sunday, May 29, 2011, 4:42:55 PM, you wrote:

    > wiadomości:3d57b7ff-f74d-4819-867b-36e1c4446e2d@ct4g
    2000vbb.googlegroups.com,
    > non <n...@g...com> nastukał:

    > ATZ?

    Już było.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2011-05-30 07:41:01
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

> [...]

    > odpowiada "ERROR", pomga dopiero reset sprzętowy. Czy ktoś może miał
    > już takie doświadczenia z tym modułem? Każda rada mile widziana :)

    Sprawdź stabilność zasilania modemu w czasie rozmowy. SIMCOM-y są na to
    wrażliwe. Chwilowy spadek napięcia poniżej minimalnego może powodować
    późniejsze dziwne zachowanie modemu. Możesz też ostatecznie spróbować zrobić
    update firmwaru bo jego pierwsze wersje miały dużo błędów.

  • 8. Data: 2011-05-30 08:05:24
    Od: non <n...@g...com>

> [...]
    > późniejsze dziwne zachowanie modemu. Możesz też ostatecznie spróbować zrobić
    > update firmwaru bo jego pierwsze wersje miały dużo błędów.

    Sprawdzałem, napięcie stabilne, zresztą zasilanie zrobione zgodnie z
    ich zaleceniami na LM2596.
    Firmware mam: 1137B07SIM900M64_ST, więc chyba całkiem nowy.

    Pozdrawiam
    Norbert

  • 9. Data: 2011-05-30 08:34:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello non,

    Monday, May 30, 2011, 10:05:24 AM, you wrote:

    > Sprawdzałem, napięcie stabilne, zresztą zasilanie zrobione zgodnie z
    > ich zaleceniami na LM2596.

    To, że użyłeś zalecanego kontrolera nie zapewnia stabilności pracy -
    ta zależy również od pozostałych elementów, ich poprawnego (lub nie)
    ułożenia na płytce oraz włąściwym prowadzeniem ścieżek o właściwej
    szerokości. To jest 150kHz i sporo ponad 3A w impulsach.

  • 10. Data: 2011-05-30 09:17:18
    Od: non <n...@g...com>

> [...]
    > ułożenia na płytce oraz włąściwym prowadzeniem ścieżek o właściwej
    > szerokości. To jest 150kHz i sporo ponad 3A w impulsach.

    Doskonale to rozumiem, tzn. że użycie tego układu o niczym do końca
    nie przesądza, w związku z tym dokładnie sie przyjrzałem napieciu
    zasilajacemu podczas
    prób łączenia, nic niepokojącego nie zobaczyłem.Sam SIM zasilany
    ścieżką grubości ponad 3mm i długości ok 3cm, przy samych
    wyprowadzaniach zasilania modułu tantal 470uF + 100nF.

    Pozdrawiam
    Norbert