  • 51. Data: 2014-09-09 15:54:44
    Temat: Re: Bezpieczne 12V - pytanie do elektryków
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości

    >Ale ja nie o PC a o zasilaczach buforowych do alarmówki. Niewiele ich
    >widziałem, ale nie spotkałem takiego co by nie miał wyjścia floating.
    >Pulsar w karcie katalogowej zasilacza klasy I, którą tu linkowałem
    >podaje, że izolacja między pierwotnym a wtórnym wytrzymuje 3000V AC
    >przez minutę.
    >Taka wytrzymałość jest wymagana w 60950-1 dla izolacji między siecią
    >a SELV.

    Co nie znaczy ze wyjscie jest floating.

    Ale dla alarmow ... moze taki zwyczaj, moze taki wymog.

    J.

  • 52. Data: 2014-09-09 16:28:13
    Temat: Re: Bezpieczne 12V - pytanie do elektryk?w
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 09.09.2014 15:54, J.F. wrote:

    > Co nie znaczy ze wyjscie jest floating.
    >
    > Ale dla alarmow ... moze taki zwyczaj, moze taki wymog.

    Wymogu chyba nie ma, ale typowy zasilacz, to transformator w klasie II
    wsadzony do metalowej obudowy z zaciskiem PE. Na płycie centrali nie
    jest podłączony żaden biegun do obudowy, jest natomiast (nie we
    wszystkich) zacisk z symbolem uziemienia, który podłączony jest do
    grzebieni na płytce drukowanej.

    --
    Mirek.

  • 53. Data: 2014-09-09 16:34:32
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Co nie znaczy ze wyjscie jest floating.

    To nie był argument za floating.
    Że floating stwierdziłem w sposób nie znoszący sprzeciwu i kropka :).

    Tam była podana wytrzymałość:
    230V-obudowa - 1500V
    12V-obudowa - 500V
    230V-12V - 3000V

    Ciekawe jak te 3000V się mierzy skoro drogą przez obudowę jest 2000 ?
    P.G.

  • 54. Data: 2014-09-09 16:37:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >12V-obudowa - 500V
    >230V-12V - 3000V
    >Ciekawe jak te 3000V się mierzy skoro drogą przez obudowę jest 2000 ?

    Nie mniej niz.
    Sie przyklada i ma wytrzymac ... ciekawe tylko ze nie wytrzymalosci do
    obudowy.

    Norma taka i wiecej nie trzeba ?

    J.

  • 55. Data: 2014-09-10 04:32:33
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    "Piotr Gałka" <p...@c...pl> wrote in message

    > Użytkownik "Magnus Elephantus" <m...@n...dot> napisał w wiadomości

    > Nie wszystko potrafię ogarnąć, albo wypowiadasz się nieprecyzyjnie.
    > Wyjścia wtyczkowego zasilacza DC można dotknąć i jest OK. Każdy odbiornik
    > zasilony tym napięciem (SELV) według mnie nie wymaga obudowy (ze względów
    > bezpieczeństwa), a Ty piszesz, że w SELV wymagana jest obudowa w III
    > klasie izolacji.

    Ale SELV to nie tylko niskie napiecie, to caly zespol srodkow
    przeciwporazeniowych.
    Nie polecam nikomu dotykania koncowek (jakiegos - nie SELV), wtyczkowego
    zasilacza DC, podczas siedzenia w wannie.
    Obudowy maja ochronic siec SELV przed dostaniem sie do niej innego, wyzszego
    napiecia z zewnatrz.

  • 56. Data: 2014-09-10 04:47:19
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> wrote in message
    > Hello Magnus,
    >
    > Tuesday, September 9, 2014, 3:00:03 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ty też wyłączasz wszystkie komputery PC?

    Nigdy na zadnym PC-cie nie widzialem znaku separacji:
    http://sc3c.iec.ch/ap60417/5221.gif
    Mysle, ze PC-ty, to jednak urzadzenia FELV i ochrona przed porazeniem
    realizowana jest za pomoca srodkow wykorzystywanych w sieciach II grupy (Un
    ~ 50-1000[V] ), np: przez podlaczania do PE, ktorego w sieciach TN-C nie ma.

    ps: nie wyobrazam sobie uzywania PC-ta w saunie...

  • 57. Data: 2014-09-10 07:23:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 10 Sep 2014 02:47:19 -0000, "Magnus Elephantus"
    <m...@n...dot> wrote:
    > ps: nie wyobrazam sobie uzywania PC-ta w saunie...

    Tzn. podłączonego do gniazda bez bolca?

    --
    Marek

  • 58. Data: 2014-09-11 01:22:17
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message

    > Tzn. podlaczonego do gniazda bez bolca?

    Podlaczonego do gniazda z trzema przewodami, w sieci TN-S, stojacego poza
    sauna...

  • 59. Data: 2014-09-11 01:27:27
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

> [...]
    > 12V-obudowa - 500V
    > 230V-12V - 3000V
    >
    > Ciekawe jak te 3000V się mierzy skoro drogą przez obudowę jest 2000 ?

    Mierzy sie samo trafo bez obudowy.