  • 1. Data: 2014-09-03 15:22:29
    Temat: Protel i wydruk negatywu PCB - jak?
    Od: "g." <n...@s...pl>

    Kupiłem folię negatywową światłoczułą.
    Do zrobienia płytki potrzebny jest wydruk negatywu ścieżek.
    Używam Protela 99SE a tam nie jest możliwy taki wydruk wprost.
    Trzeba coś pomagikować.
    Znalazłem takie coś na elektrodzie:
    Opis rozwiązania jest następujący:
    "Dodałem warstwe midlayer następnie na tej warstwie cały układ ścieżek czyli
    wielkość jaką ma być laminat odznaczyłem Placefill. W prevew w menu tools -
    preferences - colors&grey skales ustawiłem tak kolory żeby wyszedł negatyw."
    Mam w Potelu już gotowy obraz PCB bo robiłem płytki wcześniej POSITIVEM
    jednak jak to przerobić zgodnie z opisem to nie wiem.
    Drukarka HP1100 nie ma w sterowniku opcji odwracania kolorów na negatyw.
    Problem mam juz na wstępie bo nie wiem gdzie mam dodać tę warstwę
    "midlayer", czyli wykładam się z problemem już na samym początku.
    Idea jest mi znana: trzeba pod rysunek ścieżek wsunąć ciemne/czarne tło a na
    nim umieścić te ścieżki i nadać im biały kolor.
    Potrzebuję łopatologicznej ściągi.
    g.

  • 2. Data: 2014-09-04 09:16:52
    Temat: Re: Protel i wydruk negatywu PCB - jak?
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    -- Wiadomość oryginalna (wysłana 03.09.2014 15:22) --
    > Drukarka HP1100 nie ma w sterowniku opcji odwracania kolor?w na negatyw.

    Zainstaluj wirtualną drukarkę PDF (np. CutePDF) i drukuj
    do PDF-a - tam możesz zrobić negatyw. Potem drukujesz
    PDF z Adobe Readera już normalnie.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 3. Data: 2014-09-04 12:20:34
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2014-09-03 15:22, g. pisze:
> [...]
    > Idea jest mi znana: trzeba pod rysunek ścieżek wsunąć ciemne/czarne tło a na
    > nim umieścić te ścieżki i nadać im biały kolor.

    Jak kolegę stać na Protela to może płytkę w płytkarni też da się zamówić ;)

    Adam

  • 4. Data: 2014-09-04 12:35:56
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2014-09-04 12:20, Adam Górski pisze:

    > Jak kolegę stać na Protela to może płytkę w płytkarni też da się zamówić ;)
    >
    > Adam

    Uniwersalny sposób dla wszystkich cad-ów :
    1. Zrobić gerbery jak dla normalnej płytkarni
    2. Otworzyć interesującą warstwę w programie ViewMate firmy
    www.lavenir.com ( darmowy, ja mam wersję 6.3 )
    3. Wydrukować w negatywie File->Print->WhiteOnBlack ze skalą 1.0

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 5. Data: 2014-09-07 23:40:44
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "MKi" <e...@t...op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Zainstaluj wirtualną drukarkę PDF (np. CutePDF) i drukuj
    > do PDF-a - tam możesz zrobić negatyw. Potem drukujesz

    Jak się ma drukarkę z taką opcją odwracania.
    Moja tego nie ma.
    Sprawdziłem z moją drukarką.
    Nie działa.

    Ale dzięki, teraz wiem.
    g.

  • 6. Data: 2014-09-07 23:46:22
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Adam Górski" <gorskiamalpa@wpkropkapl> napisał w wiadomości

    zamówić ;)
    Nie stać.
    Mam Protela z gazety.
    To z przyzwyczajenia. Uzywam Protela od kiedy był na dyskietkach i pod
    DOSa.
    Nie umiem się posługiwać innymi programami.

> [...]
    > www.lavenir.com ( darmowy, ja mam wersję 6.3 )
    > 3. Wydrukować w negatywie File->Print->WhiteOnBlack ze skalą 1.0

    I to zadziałało!
    Co prawda, pod innym viewerem ale pomysł trafiony.
    Wielkie dzięki!
    g.