  • 21. Data: 2014-02-14 17:44:14
    Temat: Re: Bezpieczna prędkość, czyli jaka?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sqlwiel "nick"@googlepoczta.com ...

    > Ależ - nie!
    > Od tego jest znak "niebezpieczny zakręt".
    > Ograniczenie prędkości (jako znak drogowy) w ogóle nie ma racji bytu,
    > bo jak dowodzi ten wątek, dla jednego ta prędkość i tak będzie za
    > duża, a dla innych będzie tylko niepotrzebnym utrudnieniem.

    I teraz nie wiem czy ironizujesz czy mowisz powaznie...

  • 22. Data: 2014-02-14 17:51:13
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2014-02-14 16:06, Marcin N pisze:

    > To dlaczego potem karani są kierowcy grubo ponad tę średnią za
    > przekroczenie o 15 km/h limitu przygotowanego dla "najgłupszej pizdy"?

    Bo takie mamy "prawo". Sorry.
    Nasze "prawo" nie służy porządkowaniu życia społecznego, a jest protezą
    nieudolnych organów władzy oraz ssawką do napełniania budżetu z kieszeni
    obywateli, tudzież wyprowadzaniu pieniędzy z tegoż budżetu do kieszeni
    swoich obywateli.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 23. Data: 2014-02-14 18:09:52
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2014-02-14 17:44, Budzik pisze:
    > Użytkownik sqlwiel "nick"@googlepoczta.com ...

    > I teraz nie wiem czy ironizujesz czy mowisz powaznie...

    Jak najbardziej serio.
    Jeśli jest "niebezpieczny zakręt", to zmniejszam prędkość. Zmniejszam do
    takiej (jak tu ktoś napisał cytując Zasadę), żeby móc się zatrzymać
    jeśli nagle zobaczę, że zamiast jezdni jest dół, bo podmyło. (Tylko dla
    naprzykładu, skrajny przypadek, bo wtedy powinno być dużo bardziej
    radykalne oznakowanie), albo że zakręt ma odwrotny profil.
    A ograniczenie - jeden pojedzie czterośladowym klekotem, na który
    załatwił sobie przegląd za 2 stówki, w którym hamulce trzymają czasami i
    nierówno, opony jak po chemioterapii, w którym i przy 40-ce wypieprzy
    się na zakręcie o odwróconej pochyłości.
    I pomyśli sobie, że skoro WAAADZA dała tutaj 40-kę, to ta 40-ka jest dla
    niego bezpieczna. To jest szkodliwe następstwo stosowania ograniczenia,
    zamiast ostrzeżenia. Zwalnia "pana kierowcę" z obowiązku myślenia.
    A drugi - wypieszczoną rajdówką, którą wziąłby ten zakręt bez cienia
    ślizgu i 90-ką. I dlaczego ten drugi ma hamować do 40-ki, ryzykować
    garaż w dupie, rozpylać azbest z klocków, dowalać CO2 do atmosfery itd?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 24. Data: 2014-02-14 18:50:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "BUNIEK" <m...@i...pl> napisał w wiadomości grup

    > twierdzenie ze ograniczania prędkości nie maja racji bytu świadczy o braku
    > wyobraźni.

    A o jeszcze większym braku wyobraźni świadczy jakakolwiek próba dowodzenia,
    że ograniczenia prędkości w tym kraju mają JAKIKOLWIEK związek z faktycznym
    zagrożeniem w danym miejscu.

  • 25. Data: 2014-02-14 19:00:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > naprzykładu, skrajny przypadek, bo wtedy powinno być dużo bardziej
    > radykalne oznakowanie), albo że zakręt ma odwrotny profil.

    A po co zwalniac, jak 70% zakretów z oznaczeniem uwaga ostry zakret
    przejezdza sie bezpiecznie z predkoscia 90? I to vanem, nie osobówką.

> [...]
    > nierówno, opony jak po chemioterapii, w którym i przy 40-ce wypieprzy
    > się na zakręcie o odwróconej pochyłości.

    No to taki musi patrzyc na swoje auto a nie na znaki.
    Znaczy musi uwzglednic, ze znaki to za mało i musi wziac duzo wiecej
    ograniczen pod uwage.

    > I pomyśli sobie, że skoro WAAADZA dała tutaj 40-kę, to ta 40-ka jest dla
    > niego bezpieczna. To jest szkodliwe następstwo stosowania ograniczenia,
    > zamiast ostrzeżenia. Zwalnia "pana kierowcę" z obowiązku myślenia.

    Jadac samochodem o jakim piszesz to zdaje sie ze juz dawno wyłączył
    myslenie.

    > A drugi - wypieszczoną rajdówką, którą wziąłby ten zakręt bez cienia
    > ślizgu i 90-ką. I dlaczego ten drugi ma hamować do 40-ki, ryzykować
    > garaż w dupie, rozpylać azbest z klocków, dowalać CO2 do atmosfery itd?

    To teraz trzeba sie zastanowic, czy po drogach jezdzi wiecej rajdówek czy
    moze jednak samochodów ktore 70% zakretów z oznaczeniem przejezdzaja z
    predkoscią 90km/h...

  • 26. Data: 2014-02-14 19:25:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    W dniu 2014-02-13 19:54, Marcin N pisze:

    >Fajna definicja - proponuję więc 120km/h w miastach.

    Ale co proponujesz - zeby bylo 30, bo jak sie jedzie Syrenka w czasie
    gololedzi, to szybciej nie mozna ?

    >Nie, punktem odniesienia jest Star 66 z przyczepą.

    A czemu ? Ograniczenia przypominam mozna dac tylko dla samochodow
    ciezarowych z przyczepami.
    Zreszta na przyczepe potrzebne odpowiednie PJ i swiadectwo
    kwalifikacji, wiec mozna nauczyc ze tym wozkiem szybciej nie wolno.

    A co do 120 ... nie jest to predkosc niewidywana w naszych miastach,
    a wypadkowosc jest umiarkowana.
    Kierowcy zasadniczo sami wiedza kiedy mozna pojechac szybciej, a kiedy
    nie.

    Tylko czasem taki jakis nie popatrzy dokladnie, wyjedzie z
    podporzadkowanej, a potem uczciwego czlowieka chca do wiezienia
    wsadzic :-)

    Spokojnie mozna by pozwolic na 80 .... i tak tyle sie u nas jezdzi,
    albo i szybciej :-)

    >Nie wiem czy wiesz, ale wtedy jest właśnie najwięcej wypadków.
    >Twój tok myślenia doskonale potwierdza ten mechanizm.

    Pazdziernik miesiacem wypadkow !
    Widac nie tylko sloneczko, ale jeszcze deszcz potrzebny.

    J.

  • 27. Data: 2014-02-14 22:59:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Feb 2014, sqlwiel wrote:

    > Ktoś pisał "dla średniego". Skoro tak, to dlaczego przez egzaminy i badania
    > techniczne przepuszczani są kierowcy i pojazdy dużo poniżej tej średniej,
    > których tfurcy przepisów i ograniczeń nie brali pod uwagę?

    To jest proste, Holmsie.
    Otóż jest całkiem sporo dobrych, bardzo dobrych, superdobrych i mastashy
    wśród kierowców, ba, stanowią oni istotną większość (popytaj w dowolnej
    licznej grupie), więc żeby "średnia" była "średnia", to z konieczności
    muszą istnieć tacy co są dużo poniżej tej średniej.
    Inaczej dochodzimy do absurdu podobnego, jak żądanie aby wszyscy
    zarabiali co najmniej średnią krajową :>

    Wychodzi, że czepiasz się mistrzów, bo wszystko z tymi "średnimi" jest
    przez nich, no jak tak można ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2014-02-14 23:17:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Ależ - nie!
    > Od tego jest znak "niebezpieczny zakręt".

    No i tu się zgadzamy.
    Ewentualnie mógłby być jeszcze "malunek drogi" (choć w rozporządzeniu
    chyba jest przewidziany tylko dla skrzyżowań).

    > Ograniczenie prędkości (jako znak drogowy) w ogóle nie ma racji bytu,

    A to nieprawda. Nie każda droga jest autostradą, bez przecinania się
    kierunków ruchu.

    > bo jak
    > dowodzi ten wątek, dla jednego ta prędkość i tak będzie za duża, a dla innych
    > będzie tylko niepotrzebnym utrudnieniem.

    Ograniczenie prędkości ma znaczenie DLA INNYCH uczestników ruchu!
    I w takich przypadkach ma sens - przykładowo, dla przejeżdżających
    z podporządkowanej i skręcających w lewo pozwala na mniejszy "odstęp
    bezpieczny" od jadącego z pierwszeństwem.

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2014-02-15 00:59:00
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2014-02-14 01:14, Pawel O'Pajak pisze:

    > znaki. Tylko jak przyzwyczajony do takiego powazania limitow
    > wjedziesz w zakret w Bieszczadach, to bardzo szybko nabierzesz
    > szacunku do znakow. Tam to odpowiada rzeczywistosci, w Warszawie
    > temu, jak jest w stanie jechac Galas niewyspany i na kacu.

    Zieeeefffff :P

    99 % znaków w Bieszczadach jest przesadzonych. Ba ! Tam gdzie
    powinno być 10/20 km/h stawiają 40/50 ... co też jest głupotą.

    70 można spokojnie pokonywać 100 ...

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 30. Data: 2014-02-16 00:12:22
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 13 Feb 2014 19:26:12 +0100, anacron napisał(a):

    > Nikt nie zaprzeczy, że twn. bezpieczna prędkość zależna jest od wielu
    > czynników. Np. stanu psychofizycnego kierowcy, poziomu jego
    > umiejętności, stanu technicznego pojazdu, stanu technicznego drogi,
    > warunków atmosferycznych etc. Gdyby poszukać dwóch maksymalnie skrajnych
    > "zestawów" (kierowca i samochód) pewnie okazałoby się, że na tym samym
    > odcinku bezpieczna prędkość dla drugiego "zestawu" była co najmniej dwu
    > krotnością prędkości pierwszego.

    Pytanie czego się oczekuje po tej prędkości bezpiecznej?
    Czy tylko tego że kierowca opanuje własny pojazd i pojedzie nim tam gdzie
    planuje, czy również tego że zareaguje na wypadek gdy jakiś inny uczestnik
    ruchu coś wywinie?
    I znowu czy zakładać uniknęcie zderzenia, czy może standardową reakcję
    prowadzącą może do zderzenia, ale redukującego szansę ofiar w ludziach.

    Sama ilość ofiar to kolejna sprawa - czy jest jakiś poziom akceptowalny (i
    jeśli tak, to jaki?), czy może wizja zero?

    Bo to wszystko nie jest znowu takie proste - sam zresztą wiesz że pokonanie
    skrzyżowania na którym są światła nie jest takie oczywiste.
    I to są dylematy tego kalibru - można uznać że przejechać przez
    skrzyżowanie ze światłami można szybko i bezpiecznie, no bo niby można, ale
    tak długo jak nic nie zawiedzie. Obojętnie czy to będzie technika, czy
    któryś z uczestników ruchu.