-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!usenet.blueworldhosting.com!feeder01.bluewo
rldhosting.com!peer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.
highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostra
da.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrad
a.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Bezpieczna prędkość, czyli jaka?
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <ldj2o2$rfu$1@news.task.gda.pl>
Date: Sun, 16 Feb 2014 00:12:22 +0100
Message-ID: <lp9z0xe456cm$.1lrmjho6lggx3.dlg@40tude.net>
Lines: 26
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.11.167.11
X-Trace: 1392505944 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2209 83.11.167.11:50460
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2211
X-Received-Body-CRC: 2230039891
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2524271
[ ukryj nagłówki ]Dnia Thu, 13 Feb 2014 19:26:12 +0100, anacron napisał(a):
> Nikt nie zaprzeczy, że twn. bezpieczna prędkość zależna jest od wielu
> czynników. Np. stanu psychofizycnego kierowcy, poziomu jego
> umiejętności, stanu technicznego pojazdu, stanu technicznego drogi,
> warunków atmosferycznych etc. Gdyby poszukać dwóch maksymalnie skrajnych
> "zestawów" (kierowca i samochód) pewnie okazałoby się, że na tym samym
> odcinku bezpieczna prędkość dla drugiego "zestawu" była co najmniej dwu
> krotnością prędkości pierwszego.
Pytanie czego się oczekuje po tej prędkości bezpiecznej?
Czy tylko tego że kierowca opanuje własny pojazd i pojedzie nim tam gdzie
planuje, czy również tego że zareaguje na wypadek gdy jakiś inny uczestnik
ruchu coś wywinie?
I znowu czy zakładać uniknęcie zderzenia, czy może standardową reakcję
prowadzącą może do zderzenia, ale redukującego szansę ofiar w ludziach.
Sama ilość ofiar to kolejna sprawa - czy jest jakiś poziom akceptowalny (i
jeśli tak, to jaki?), czy może wizja zero?
Bo to wszystko nie jest znowu takie proste - sam zresztą wiesz że pokonanie
skrzyżowania na którym są światła nie jest takie oczywiste.
I to są dylematy tego kalibru - można uznać że przejechać przez
skrzyżowanie ze światłami można szybko i bezpiecznie, no bo niby można, ale
tak długo jak nic nie zawiedzie. Obojętnie czy to będzie technika, czy
któryś z uczestników ruchu.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.02.14 15:26 _Michał
- 16.02.14 16:00 Tomasz Pyra
- 16.02.14 18:01 _Michał
- 16.02.14 18:45 Tomasz Pyra
- 17.02.14 00:32 John Kołalsky
- 17.02.14 10:45 BaX
- 20.02.14 09:38 Trybun
- 20.02.14 23:01 John Kołalsky
- 21.02.14 21:42 Trybun
- 22.02.14 01:09 John Kołalsky
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-12 Jak na naszych oczach odradza się cenzura :-)
- 2025-01-11 Koszty prowadzenia firmy za granicą
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- 2025-01-11 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-11 Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- 2025-01-11 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-09 Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- 2025-01-10 Coś dusi.
- 2025-01-09 akumulator napięcie 12.0v
- 2025-01-10 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-10 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-10 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2025-01-10 Warszawa => System Architect (Java background) <=