eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBezpieczna prędkość, czyli jaka?Re: Bezpieczna prędkość, czyli jaka?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!usenet.blueworldhosting.com!feeder01.bluewo
    rldhosting.com!peer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.
    highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostra
    da.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrad
    a.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Bezpieczna prędkość, czyli jaka?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <ldj2o2$rfu$1@news.task.gda.pl>
    Date: Sun, 16 Feb 2014 00:12:22 +0100
    Message-ID: <lp9z0xe456cm$.1lrmjho6lggx3.dlg@40tude.net>
    Lines: 26
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.11.167.11
    X-Trace: 1392505944 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2209 83.11.167.11:50460
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2211
    X-Received-Body-CRC: 2230039891
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2524271
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Thu, 13 Feb 2014 19:26:12 +0100, anacron napisał(a):

    > Nikt nie zaprzeczy, że twn. bezpieczna prędkość zależna jest od wielu
    > czynników. Np. stanu psychofizycnego kierowcy, poziomu jego
    > umiejętności, stanu technicznego pojazdu, stanu technicznego drogi,
    > warunków atmosferycznych etc. Gdyby poszukać dwóch maksymalnie skrajnych
    > "zestawów" (kierowca i samochód) pewnie okazałoby się, że na tym samym
    > odcinku bezpieczna prędkość dla drugiego "zestawu" była co najmniej dwu
    > krotnością prędkości pierwszego.

    Pytanie czego się oczekuje po tej prędkości bezpiecznej?
    Czy tylko tego że kierowca opanuje własny pojazd i pojedzie nim tam gdzie
    planuje, czy również tego że zareaguje na wypadek gdy jakiś inny uczestnik
    ruchu coś wywinie?
    I znowu czy zakładać uniknęcie zderzenia, czy może standardową reakcję
    prowadzącą może do zderzenia, ale redukującego szansę ofiar w ludziach.

    Sama ilość ofiar to kolejna sprawa - czy jest jakiś poziom akceptowalny (i
    jeśli tak, to jaki?), czy może wizja zero?

    Bo to wszystko nie jest znowu takie proste - sam zresztą wiesz że pokonanie
    skrzyżowania na którym są światła nie jest takie oczywiste.
    I to są dylematy tego kalibru - można uznać że przejechać przez
    skrzyżowanie ze światłami można szybko i bezpiecznie, no bo niby można, ale
    tak długo jak nic nie zawiedzie. Obojętnie czy to będzie technika, czy
    któryś z uczestników ruchu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: