  • 101. Data: 2011-08-08 14:53:02
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-08-08, DoQ <p...@g...com> wrote:

    > Teraz skup się. Założysz 0,5mm grubsze tarcze - będziesz miał większy
    > nacisk? I odwrotnie - zużyjesz 5mm klocków, nie zatrzymasz się?

    Ty w ogole wiesz o czym jest ten watek? Grubsza tarcza na skutek
    nagrzania sie podczas hamowania - dotarlo? Hamulce tarczowe sie
    samoreguluja wiec to czy tarcza ma 1mm czy 5mm nie ma zadnego znaczenia,
    z klockami podobnie.

    --
    Artur

  • 102. Data: 2011-08-08 14:56:11
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 08-08-2011 14:53, AZ pisze:

> [...]
    > nagrzania sie podczas hamowania - dotarlo? Hamulce tarczowe sie
    > samoreguluja wiec to czy tarcza ma 1mm czy 5mm nie ma zadnego znaczenia,

    Ty jakiś ograniczony umysłowo jesteś? 5mm przy 200stC nie jest równe 5mm
    przy 50stC?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 103. Data: 2011-08-08 15:00:43
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-08-08, DoQ <p...@g...com> wrote:

    > Ty jakiś ograniczony umysłowo jesteś? 5mm przy 200stC nie jest równe 5mm
    > przy 50stC?

    Jak zwykle pierdolisz od rzeczy - tak jak z tym ze np Veyron ma z tylu
    wieksze hamulce niz Punto z przodu. Tarcza ktora ma 5mm grubosci przy
    50 st C nadal bedzie miala 5mm przy 200 st C?

    --
    Artur

  • 104. Data: 2011-08-08 15:04:15
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 08-08-2011 15:00, AZ pisze:

    > Jak zwykle pierdolisz od rzeczy - tak jak z tym ze np Veyron ma z tylu
    > wieksze hamulce niz Punto z przodu.

    O RLY pierdolę? Wg. ciebie jest wręcz odwrotnie?

    > Tarcza ktora ma 5mm grubosci przy
    > 50 st C nadal bedzie miala 5mm przy 200 st C?

    No więc, jaka to będzie różnica w milimetrach?
    I dlaczego nie chcesz sobie zwiększyć siły hamowania poprzez założenie
    grubszych klocków albo grubszych tarcz?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 105. Data: 2011-08-08 15:08:15
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-08-08, DoQ <p...@g...com> wrote:

    > O RLY pierdolę? Wg. ciebie jest wręcz odwrotnie?

    Jest dokladnie tak jak napisalem, ale jakie to ma znaczenie w kwesti
    tego ze tyl przy hamowaniu ma mniejszy udzial i nie potrzebuje wiekszych
    hamulcow niz przod?

    > No więc, jaka to będzie różnica w milimetrach?
    > I dlaczego nie chcesz sobie zwiększyć siły hamowania poprzez założenie
    > grubszych klocków albo grubszych tarcz?

    Policz sobie. Zwiekszyc sile poprzez zalozenie grubszych klockow/tarcz?
    Ty madry jestes?

    Ostatni raz:
    - hamulce tarczowe podczas hamowania a tym samym nagrzewania
    "zaciesniaja sie" z racji swojej konstrukcji,
    - hamulce bebnowe reaguja odwrotnie.

    --
    Artur

  • 106. Data: 2011-08-08 15:10:21
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-08-08 15:04, DoQ pisze:

    > No więc, jaka to będzie różnica w milimetrach?
    > I dlaczego nie chcesz sobie zwiększyć siły hamowania poprzez założenie
    > grubszych klocków albo grubszych tarcz?

    Jemu chodzi o to, ze trzymajac wcisniety hamulec nagrzewajaca sie tarcza
    zwieksza swoja grubosc i co w efekcie daje wiekszy nacisk klockow na ta
    tarcze... i wszystko by bylo ok gdyby dal rade utrzymac hamulec caly
    czas dokladnie w tym samym polozeniu, a to nie jest mozliwe, nie mowiac
    juz o wyczuciu tych minimalnych roznic.

    --
    Karolek

  • 107. Data: 2011-08-08 15:20:24
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 08-08-2011 15:08, AZ pisze:

    > Jest dokladnie tak jak napisalem, ale jakie to ma znaczenie w kwesti
    > tego ze tyl przy hamowaniu ma mniejszy udzial i nie potrzebuje wiekszych
    > hamulcow niz przod?

    Ale dojrzałeś już do tego, że wymagana skuteczność tylnych hamulców nie
    jest taka sama w poszczególnych modelach samochodów?

    > Policz sobie. Zwiekszyc sile poprzez zalozenie grubszych klockow/tarcz?

    Ja? Przecież to ty pieprzysz bzdury na przekór wszystkim. Policz o ile
    zwiększy się grubość tarcz w twoim motocyklu, podaj wynik albo spadaj na
    drzewo ze swoimi pierdołami. Wzór masz w tym wątku.

    > Ty madry jestes?
    > Ostatni raz:
    > - hamulce tarczowe podczas hamowania a tym samym nagrzewania
    > "zaciesniaja sie" z racji swojej konstrukcji,

    Puchnięcie tarcz jest efektem pomijalnym z racji skali w jakiej ten
    efekt występuje. Wbij to sobie raz na zawsze do głowy.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 108. Data: 2011-08-08 15:23:31
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 08-08-2011 15:10, Karolek pisze:

> [...]
    > tarcze... i wszystko by bylo ok gdyby dal rade utrzymac hamulec caly
    > czas dokladnie w tym samym polozeniu, a to nie jest mozliwe, nie mowiac

    Zauważyłem, dlatego zapytałem w jaki sposób jest w stanie to stwierdzić
    bez puszczenia klamki. Poza tym nie chce podać o ile zwiększy się ta
    grubość, a gość sprawia wrażenie jakby to było conajmniej +50%.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 109. Data: 2011-08-08 15:45:17
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 8 Aug 2011 14:07:52 +0200, PM napisał(a):

    > Opowiedz raz jeszcze, że przyczyna fadingu jest zmiana wymiarów
    > tarcz/bębnów.

    W bębnowych jest to jedna z przyczyn.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 110. Data: 2011-08-08 15:46:59
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 08.08.2011 AZ <a...@g...com> napisał/a:
    > Ostatni raz:
    > - hamulce tarczowe podczas hamowania a tym samym nagrzewania
    > "zaciesniaja sie" z racji swojej konstrukcji,

    Akurat 5mm stalowej tarczy poszerzy się o jakieś 3 setki (3 setne milimetra)
    na 500*C (pińćset stopni Celcjusza). Wtedy niewiele im brakuje żeby świeciły
    po ciemku, bo będzie to w ciepły dzień 800K.

    Jeśli rozszerzalność cieplna czegoś ma znaczenie, to raczej nie motocyklowej
    tarczy.

    --
    kakmaratgmaildotcom