  • 111. Data: 2013-06-09 19:00:05
    Temat: Re: Bateria
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 9 Jun 2013 11:52:53 -0500, Pszemol napisał(a):

    > W USA mamy takie ograniczone samochody :-) że jedno auto może
    > jechać tylko w jednym kierunku i zwykle wystarcza jedna nawigacja :-)))

    A to na ip5 nie ma lepszej nawigacji niz na ip4 ? :-P

    I na ajfona nie ma dziesieciu nawigacji do wyboru ? :-P

    J.

  • 112. Data: 2013-06-09 20:52:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > A to na ip5 nie ma lepszej nawigacji niz na ip4 ? :-P
    >
    > I na ajfona nie ma dziesieciu nawigacji do wyboru ? :-P

    Nie wiem skąd te pytania w kontekście używania dwu nawigacji JEDNOCZEŚNIE?

    Owszem, nawigacja Apple na iP5 jest lepsza bo daje na bieżąco istrukcje
    słowne o skrętach i przesuwa mapę aby Twoja aktualna pozycja GPS była
    w centrum mapy - na iP4 ten sam program chyba dlatego że ma słabszy
    procesor, daje tylko statyczny routing: pokazuje na mapie kilka tras i
    tablice
    drogowskazów które możesz łatwo "przewijać" palcem w lewo-prawo ale
    mapa nie jest na żywo aktualizowana w czasie jazdy (niebieska kropka
    reprezentująca Twoją lokalizację się aktualizuje ale mapa się nie przesuwa)
    ani nie ma głosowych instrukcji.

    Co do różnych nawigacji to oczywiście jest ich sporo - od komercyjnych
    wersji applikacji symulujących samochodowe GPSy (TomTom, Garmin)
    po produkty mniej znanych producentów gdzie nawigacja jest dodatkiem
    do aplikacji mapowej.

    Tylko co to ma wspólnego z ładowarką? iPhone nie ma ujemnego bilansu
    mocy gdzie w czasie długiej jazdy zabrakłoby mu prądu mimo podłączenia
    do ładowarki w samochodzie... Mylisz iPhone z jakimiś niedopracowanymi
    bublami gdzie ktoś nie pomyślał o wszystkim :-)

  • 113. Data: 2013-06-10 11:24:19
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Pszemol nabazgrał(a):

    > Nie wiem skąd te pytania w kontekście używania dwu nawigacji JEDNOCZEŚNIE?

    Problem jest taki że tel zjada dużo więcej prądu jak jest włączona np.
    navigacja. W pytaniu "chyba" chodziło o test ładowarki na odciążonych obu
    telefonach a nie w trybie uśpienia gdzie zużycie prądu jest znikome.

  • 114. Data: 2013-06-10 18:41:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Chris" <c...@s...pl> wrote in message

    > Problem jest taki że tel zjada dużo więcej prądu jak jest włączona np.
    > navigacja. W pytaniu "chyba" chodziło o test ładowarki na odciążonych
    > obu telefonach a nie w trybie uśpienia gdzie zużycie prądu jest znikome.

    To jest oczywiste że telefon zjada więcej prądu w czasie pracy niż
    w czasie uśpienia - nikt w to nie wątpi. Istotne jest jednak to, czy
    bilans prądu w czasie ładowania jest dodatni czy ujemny, czyli czy
    telefon pracujący z nawigacją bierze więcej energii niż ładowarka
    jest w stanie na bieżąco dostarczyć. Jeśli bierze więcej to w czasie
    pracy obserwujesz spadek naładowania baterii (bo brakujący prąd
    idzie z baterii) a jeśli bierze mniej to w czasie pracy obserwujesz
    narastanie ładowania baterii.
    Nie zauważyłem w swoim telefonie aby ten bilans był ujemny,
    niezależnie od tego co robię ze swoim iPhone4, a często gadam
    godzinami na Skype, bateria dostaje ładowanie i jej nie ubywa
    gdy telefon jest podłączony w samochodzie.

  • 115. Data: 2013-06-10 19:01:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 9 Jun 2013 13:52:52 -0500, Pszemol napisał(a):

> [...]
    > w centrum mapy - na iP4 ten sam program chyba dlatego że ma słabszy
    > procesor, daje tylko statyczny routing: pokazuje na mapie kilka tras i

    Ale to najlepiej porownac majac obie nawigacje naraz wlaczone :-P

    > Co do różnych nawigacji to oczywiście jest ich sporo - od komercyjnych
    > wersji applikacji symulujących samochodowe GPSy (TomTom, Garmin)

    No i znow - az sie chce porownac dwie naraz :-)

> [...]
    > do ładowarki w samochodzie... Mylisz iPhone z jakimiś niedopracowanymi
    > bublami gdzie ktoś nie pomyślał o wszystkim :-)

    Ale czy aby na pewno jedna ladowarka moze zasilac dwa telefony naraz,
    przy duzym poborze pradu ? :-)

  • 116. Data: 2013-06-11 00:54:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ale czy aby na pewno jedna ladowarka moze zasilac dwa telefony
    > naraz, przy duzym poborze pradu ? :-)

    Teoretycznie nie ma powodów dla których podwójna miałaby
    dawać mniej każdemu telefonowi niż pojedyncza daje - w gnieździe
    zapalniczki samochodowej masz te 14V i 5A, dużo więcej niż 2x5V/2A.
    Czy projektant ładowarki wziął to pod uwagę? To zależy od produktu...

  • 117. Data: 2013-06-11 01:40:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 10 Jun 2013 17:54:45 -0500, Pszemol napisał(a):

> [...]
    > zapalniczki samochodowej masz te 14V i 5A, dużo więcej niż 2x5V/2A.
    > Czy projektant ładowarki wziął to pod uwagę? To zależy od produktu...

    Ale mu to o praktyce a nie o teorii :-)
    Podlacz dwa ajfony, uruchom na obydwu po nawigacji on-line, zobacz jak
    to sie skonczy :-)

    J.

  • 118. Data: 2013-06-11 02:21:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ale mu to o praktyce a nie o teorii :-)
    > Podlacz dwa ajfony, uruchom na obydwu po nawigacji on-line,
    > zobacz jak to sie skonczy :-)

    Ale co Ci ten test da w praktyce?
    Jeśli o praktyce, to najpierw sprawdź czy możesz u siebie
    kupić taką ładowarke jaką ja mam, bo przecież każda inna jest.
    No chyba że twierdzisz że jest to niemożliwe aby taka ładowarka
    zasiliła oba telefony i szukasz potwierdzenia/zaprzeczenia :-)

  • 119. Data: 2013-06-11 11:01:29
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Pszemol nabazgrał(a):

> [...]
    > godzinami na Skype, bateria dostaje ładowanie i jej nie ubywa
    > gdy telefon jest podłączony w samochodzie.

    Bo problemem nie są telefony tylko ładowarki, te tanie są w 90% gówno warte
    bo nie dadzą wystarczającego prądu do ładowania pod obciążeniem, miałem taką
    kupiną na szybko gdzieś na wyjeździe bo mi orginalna padła i taniocha
    ładowała tylko tel. bez obciążenia ale jak już odpaliłeś navi to bilans był
    ujemny i moc bateri tylko spadała, wolniej niż noirmalnie ale spadała.

    A że Chińczyk potrafi to widać na w/w linku :_)

    http://fishki.net/comment.php?id=138357

  • 120. Data: 2013-06-11 11:03:42
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    J.F. nabazgrał(a):

    > Ale mu to o praktyce a nie o teorii :-)
    > Podlacz dwa ajfony, uruchom na obydwu po nawigacji on-line, zobacz jak
    > to sie skonczy :-)

    Żeby nie mówić 2 x navi bo to nie wygodne :) jeden tel z navi a drugi
    tablet z filmem na czas podróży dla pasażera.