  • 21. Data: 2009-05-05 09:12:57
    Temat: Re: Back Focus raz jeszcze
    Od: j...@a...at

    On 5 Mai, 10:50, "Agent" <w...@o...ue> wrote:

    > Piszesz chyba do mnie a nie do jansala. No trochę w sieci czytałem i nie
    > powiem że nie mam obaw. Jeśli chodzi o zdjęcia to porównanie mogłem sobie
    > zrobić jedynie ostrząc przez LV i widać różnicę zarówno na ostatnich
    > zdjęciach testowych jak i tych wcześniejszych kiedy tylko podejrzewałem
    > problem z AF. Wiadomo, że do wszyskiego można się przyzwyczaić ale czy o to
    > chodzi? Z ciekawości co Ci bardziej popsuli w body i obiektywie?- Zitierten Text
    ausblenden -

    > - Zitierten Text anzeigen -

    cudow nie ma - aparat z najnizszej polki cenowej nigdy nie bedzie mial
    tak sprawnie dzialajacego af jak te lepsze.

    NIgdy panda nie osiagniesz takiej wygody jak mercedesem

    nalezysz do tej grupy nieszczesnikow , ktora zdaje sobie sprawe z tego
    co posiada . od tej chwili bedziesz sobie glowe zaprzatal mysla , czy
    warto zmnienic sprzet ?

    Mialem ten sam problem z tym , ze AF na kreske trafial dobrze , w
    rzeczywistosci jak chcial - stad regulacja w zakladzie nie miala
    sensu.
    jesli na kreska trafia za daleko to mozna to dostroic - wowczas w
    naturze bedzie nieco lepiej - czy akceptowalnie to zalezy od Twoich
    wymagan.

    Prawda jest taka , ze w miare doswiadczenia wymagania rosna - tzn
    osoby poczatkujace tego typu jakosc beda akceptowac , ale w miare
    nabywania doswiadczenia beda rosly i wymagania , a wiec jest to tylko
    kwestia czasu kiedy zdecydujesz sie na zmiane aparatu. U mnie trwalo
    to 3 miesiace .

    do rzeczy:
    kazdy obiektyw wymaga dostrojenia , nie zawsze ma to sens , gdyz uzysk
    nie zawsze jest dostatecznie duzy.
    to tak jak gra na gitarze - w sali komcertowej musi idealnie stroic ,
    jesli grasz na halasliwej ulicy to nikt na taki drobiazg nie zwraca
    uwagi.
    I uwaga zmiana obiektywu na drozszy wcale nie musi poprawic sytuacji -
    on tez bedzie wymagal dostrojenia , na zasadzie przypadku moze sie
    akrut zgodzic - jesli bedziesz mial mozliwosc wyboru obiektywu jednego
    z kilku to moze trafisz na taki ze strojenie sia zgodzi zTwoim cialem.
    Ale taka jest natura det fazy , ze trza dostrajac indywidualnie , tak
    jak sie indywidualnie stroi fortepiany .

    XXX

  • 22. Data: 2009-05-05 09:25:52
    Od: "awygo" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości
    >Z ciekawości co Ci bardziej popsuli w body i obiektywie?

    Robiłem zdjęcia takim samym sprzętem, udostępnionym grzecznościowo w
    sklepie. Różne kombinacje. Wyniki w każdym przypadku dowodzą, że ostrość
    jest gorsza, zarówno body jak i obiektywu.

  • 23. Data: 2009-05-05 09:40:21
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]

    cudow nie ma - aparat z najnizszej polki cenowej nigdy nie bedzie mial
    tak sprawnie dzialajacego af jak te lepsze.

    Z tym jestem w stanie się pogodzić, tzn. z tym że nieraz się pomyli. Nie
    odpowiada mi to że myli się zawsze tak samo/prawie tak samo przy obiektach
    dobrze kontrastowych (obraz monochromatyczny) i w miarę dobrze oswietlonych
    (światło dzienne ISO 100 f /5.6 1/2000 s)

  • 24. Data: 2009-05-05 10:05:19
    Od: j...@a...at

> [...]
    > dobrze kontrastowych (obraz monochromatyczny)  i w miarę dobrze oswietlonych
    > (światło dzienne ISO 100 f /5.6 1/2000 s)

    tak dlatego dostrojenie ma teoretycznie tutaj sens- na taka
    kontrastowa krech powinen trafiac , po to zeby w rzeczywistosci
    nietrafial mniej.

    to chyba poprawia nieco samopoczucie wiedzac , ze ma sie dostrojony
    obiektyw , ktory nietrafia , niz niedostrojony , ktory tez nie
    trafia. przynajmniej w tym pierwszym przypadku nie mozna sobie robic
    zarzutu o lenistwo czy tzw szlampactwo

    z tym ze sprawdz dla 3 ogniskowych - to b wazne - dla skrajnych i
    srodkowej.
    dopiero po tym mozesz podjac decyzje czy warto dac do strojenia , czy
    tez nie.

  • 25. Data: 2009-05-05 10:29:22
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "awygo" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sklepie. Różne kombinacje. Wyniki w każdym przypadku dowodzą, że ostrość
    > jest gorsza, zarówno body jak i obiektywu.

    Jeszcze jedno pytanko. Jak się oddaje sprzęt na żytnią to lepiej zadzwonić
    czy po prostu wypełniec formularz i wysłać? Bo z dzwonieniem do nich to już
    wiem jak jest :)

  • 26. Data: 2009-05-05 19:58:27
    Od: "awygo" <a...@g...pl>

    > Jeszcze jedno pytanko. Jak się oddaje sprzęt na żytnią to lepiej zadzwonić
    > czy po prostu wypełniec formularz i wysłać? Bo z dzwonieniem do nich to
    > już wiem jak jest :)

    Tu Ci nie podpowiem, zawoziłem osobiście, bo mieszkam niedaleko. Ale jak
    dzwoniłem (dziesiątki razy) to raczej bez problemów. Odbierają telefony.