  • 1. Data: 2011-06-04 07:56:56
    Temat: Autostrada A2 - szybko nie bedzie
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    Wlaasnie ogladam sobie wiadomosci i okazuje sie, ze znow autobana A2
    szybko nie bedzie, Kitajce sie wycofuja, bo dali ceny do przetargu
    dumpingowe i nie daja rady i sie poddaja, pytam za tem, kto rozpatruje
    te przetargi, przeciez wiadomo, ze ponizej kosztow, niczego sie nie da
    zrobic. To jest Polska
    Michal V-R
    gg 9409047
    żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy

  • 2. Data: 2011-06-04 08:38:50
    Temat: Re: Autostrada A2 - szybko nie bedzie
    Od: WIADRO <w...@g...com>

    On 4 Cze, 09:56, Michał V-R <m...@o...pl> wrote:
> [...]
    > dumpingowe i nie daja rady i sie poddaja, pytam za tem, kto rozpatruje
    > te przetargi, przeciez wiadomo, ze ponizej kosztow, niczego sie nie da

    I bardzo dobrze że to Polska. To kitajce nie potrafią liczyć,
    bynajmniej z początku. Chyba lepiej zbudować jakiś % poniżej kosztów,
    później zerwać umowę otrzymać dodatkowo kasę za niedotrzymanie umowy,
    i znaleźć kolejnego łosia :o). Wymarzona sytuacja dla inwestora
    (skarbu państwa) nie wliczając tępej gonitwy czasu...
    Kitajce w końcu liczyli i się doliczyli..

    Pamiętaj w Kapitaliźmie przyszło nam żyć. Jeśli coś ma być dokładnie
    tak samo wykonane tj według specyfikacji i projektów, to jakim
    czynnikiem decydującym chcesz wybrać firmę do budowy?
    To kitajce złożyli ofertę..

  • 3. Data: 2011-06-04 08:57:20
    Od: "jerzy.n" <j...@t...de>

    Użytkownik "WIADRO" <w...@g...com> napisał w wiadomości
    l.googlegroups.com...
> [...]
    >tak samo wykonane tj według specyfikacji i projektów, to jakim
    >czynnikiem decydującym chcesz wybrać firmę do budowy?
    Kitajce to raz, ze chca wejsc na rynki europejskie , drugim powodem jest
    paniczny lek naszych komisji przed wybraniem drozszych ofert.Zaraz strach ze
    bierze sie łapówki i czuc oddech CBA na plecach , wybiera sie srednie ceny
    oferowane i to cos gwarantuje ze budowa bedzie skonczona.

  • 4. Data: 2011-06-04 09:50:56
    Od: nightwatch77 <r...@g...com>

    On 4 Cze, 10:57, "jerzy.n" <j...@t...de> wrote:
> [...]
    > bierze sie łapówki i czuc oddech CBA na plecach , wybiera sie srednie ceny
    > oferowane i to cos gwarantuje ze budowa bedzie skonczona.

    Ja bym tam jednak gamoni z GDDKIA nie bronił. To jest gówniany
    inwestor zatrudniający podłe urzędniczyny a nie fachowców.
    Wykonawcy ich ruchają na wszystkie strony a oni twierdzą że wszystko w
    porządku bo ruchanie odbywa się zgodnie z planem.
    No bo przecież nie może wyjść na jaw że to oni dają ciała, nie musi
    powstać nawet metr drogi ale na pewno powstaną kilometry dupokryjek.

  • 5. Data: 2011-06-04 17:07:45
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-06-04 10:57, jerzy.n pisze:

    > Kitajce to raz, ze chca wejsc na rynki europejskie

    Jakby chcieli naprawde to by weszli z takim hukiem ze ja pierdole, za 1
    zloty by zrobili. Przy ich obrotach to jak splunac. Oni macaja rynek,
    zeby sie nauczyc na nim zarabiac, a rynek polski w dziedzinie budowy
    drog jest mocno specyficzny. Podwykonawcow polskich konfucjanista nie
    ogarnie, niedasie. Ale sie naucza, maja czas i najlepsza referencje na
    swiecie z budownictwa - Chinski Mur. Caly czas dziala ;-)

    > drugim powodem jest
    > paniczny lek naszych komisji przed wybraniem drozszych ofert.

    No i slusznie. Jak sa jasne wymogi to po czym wbybierac?

    Za to brak gwarancji na drogi i brak kontroli jakosci to sa jakies jaja.
    IMO za duza kasa jest z tego zeby sie dalo wprowadzic skuteczny nadzor i
    egzekwowanie jakosci.

    KJ

  • 6. Data: 2011-06-04 23:23:38
    Od: "Tytus z domQ" <t...@g...pl>

    Siemka
    "WIADRO"
[...]

    Cos mnie sie wydaje ze kolega budowlaniec???
    Czy sie myle???
    A ci co stadion w wawie obiecali zbudowac 300 mln taniej niz zakladal
    inwestor to tez glupcy???
    Przeciez to konsorcum austryjackie.
    Na A2 rodzima mafia budowlana chce wyruchac skosnych, bo jak inaczej mozna
    wytlumaczyc nagle checi podwyzki wszystkich podwykonawcow. A sprawa wyglada
    tak:
    jest kontrakt na 1 mln, wykonawca obiecuje zrobic za 800 tys, przy
    podpisywaniu umow 100 tys idze na oplaty dodatkowe ktore gwarantuja
    sympatyczna wspolprace oraz ze nikt nie bedzie upieral sie przy egzekwowaniu
    tzw kar umownych. Po rozdlubaniu wykonawca stwierdza ze w projekcie jest
    blad, nie dostarczono dokumentacji etc i żąda drugiego mln. A zyczliwi
    urzednicy robia wszystko zeby wykonawca byl zadowolony.
    Gdy skosni wejda na nasz rynek to za 10 lat bedziemy mieli wiecej autostrad
    niz niemcy a Skanska, Strabag i inne zlodziejskie konsorcja beda budowac
    biedronki

    --
    Tytus
    żółta motorynka

  • 7. Data: 2011-06-05 11:11:35
    Od: Mystik <m...@p...onet.pl>

    Cześć

    Ależ się straszny offtopic zrobił :/.

    W dniu 2011-06-05 01:23, Tytus z domQ pisze:

    > A ci co stadion w wawie obiecali zbudowac 300 mln taniej niz zakladal
    > inwestor to tez glupcy???

    IMHO ciała dał nadzór, które teraz się obudził, że nie taką mieszankę
    lali do schodów.
    A druga rzecz, to ciekawe jak od 14 stycznia może się zrobić 5-6
    miesięczne opóźnienie w wykonywaniu prac. Tam chyba przy wykończeniówce
    nikt nie pracował.

    > Przeciez to konsorcum austryjackie.

    Pozwolę sobie tylko zauważyć, że austiacy zaproponowali kontrakt o 20&
    niższy niż zakładany przez projektantów, a chińczycy zaproponowali
    kontrakt w połowie ceny.

    I gdyby jeszcze przywieźli ze sobą milion chińskich robotników i swoje
    metody pracy, to może by się udało.

    > Na A2 rodzima mafia budowlana chce wyruchac skosnych, bo jak inaczej
    > mozna wytlumaczyc nagle checi podwyzki wszystkich podwykonawcow.

    Z tego co słyszałem, to chińskie konsorcjum miało zaległości finansowe.
    Czyli nie wypłacało pieniędzy za wykonane prace. Tego, że miały być one
    wyższe niż opiewające w umowach, to nie słyszałem.

    Myślę też, że niezależnie od tego co się stało, autostrady na euro
    prawdopodobnie nie będzie i to jest niestety smutny wniosek z tego
    całego zamieszania.

    pozdr.
    Mystik

  • 8. Data: 2011-06-05 11:13:57
    Temat: HarleyDavidson MT350 - ktos zna to moto?
    Od: Piotr <z...@g...com>

    Czesc,

    Czy ktos moze mial do czynienia z tym moto? Sprzedajacy powiedzial mi,
    ze inni ich klienci serwisuja to na czesciach od MZtki 350...

    No wogole to wyglada tanio jak na Harleya ;) Ale silnik Rotax'a, wiec to
    nie Harley.

    Ciekawie to wyglada...a moze ktos mial z tymi moto do czynienia?

    http://pevpol.home.pl/press/?p=723

  • 9. Data: 2011-06-05 11:21:09
    Temat: Re: HarleyDavidson MT350 - ktos zna to moto?
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-06-05 13:13, Piotr pisze:
> [...]
    > nie Harley.
    >
    > Ciekawie to wyglada...a moze ktos mial z tymi moto do czynienia?

    To motocykl firmy Armstrong, takiej nieistniejacej juz firmy
    angielskiej. Z Harleya to ma tylko znaczek.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Armstrong-CCM_Motorcycl
    es

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 10. Data: 2011-06-05 11:39:45
    Od: Piotr <z...@g...com>

    W dniu 2011-06-05 13:21, Kuczu pisze:
    > To motocykl firmy Armstrong, takiej nieistniejacej juz firmy
    > angielskiej. Z Harleya to ma tylko znaczek.
    >
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Armstrong-CCM_Motorcycl
    es

    Hm, dzieki. Swoja droga bardzo pieknie wyglada (moze dlatego, ze lubie
    taki kolor), ciekawym jak sie tym jezdzi, co z ew. tymi silnikami Rotaxa
    - slyszalem wiele zlego na ich temat w Aprilia Pegasso.